Hadas Parush/Flash90

הקורונה בעיריות: בוטלו קבלות הקהל, הקלות לעסקים • כל הפרטים

שורת רשויות מקומיות פרסמו היום החלטות מיוחדות שהתקבלו לאור התפשטות מגפת הקורונה: בירושלים הוחלט לבטל את קבלת הקהל במחלוקות העירייה ונערכים ללמידה מרחוק, בתל אביב הודיעו על הקלות בתחום התשלום הארנונה לעסקים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הבוקר כינס ראש העיר ירושלים, משה ליאון, דיון חירום בהקשרי משמעויות הקורונה בעיר. הדיון היה עם הנהלת העיר, הגורמים המקצועיים בעירייה, ובהשתתפות דר' חן זמיר, הרופאה המחוזית של מחוז ירושלים; והגב' נעמי אדלשטיין, אחות המחוז. הדיון נסב על פרק הזמן מהיום ועד חג הפסח. בדיון עלו הצעות למענה להשלכות הקורונה, במספר רבדים.

ראש העיר הנחה על דיונים יומיים בראשות מנכ"ל העירייה כדי לעקוב מקרוב על ההתפתחויות. ראש העיר, משה ליאון, הגדיר כי חובה על כולנו להתנהל ע"פ הנחיות משרד הבריאות, קלה כחמורה, וכל הפעילות בעיר צריכה להיות ע"פ הנחיות אלה. "על כולנו להקפיד ולהישמע להוראות משרד הבריאות, להתעדכן בשינויים בהן מעת לעת, ולשמור על הגיינה סביבתית ואישית".

אופרטיבית לעיר ירושלים הגדיר ראש העיר מספר הנחיות לביצוע מיידי: קבלת קהל בעירייה – מיום א' ועד הודעה חדשה תבוטל קבלת הקהל בכל אגפי העירייה. השרות לתושב ינתן באופן מקוון דרך אתר העירייה, דרך המוקד הטלפוני, ובתיבת אל-תור אשר מוצבת בעירייה. אנו מתחייבים למענה לכל פניה תוך 7 ימי עבודה. בכל בעיה, מוזמן כל תושב לפנות למוקד 106, אשר יתוגבר משמעותית.

חינוך – כל המסגרות ממשיכות בפעילות סדירה. לצד זה, השלימה עיריית ירושלים את ההערכות ללמידה מרחוק, במידת הצורך, כולל הדרכה והטמעה לצוותים החינוכיים. כפי שפורסם, החל מיום ראשון יחולקו לכל בתי הספר חומר חיטוי, אלקו-ג'ל, כדי להגביר את ההיגיינה האישית והפחתת הסיכוי להידבקות.

רווחה וקהילה – יופעל קו מידע יעודי לתושבים, באמצעות מוקד 106, אליו יוכלו לפנות בכל שאלה בנושא הרווחה, בדגש לקשישים וקבוצות הסיכון. הקו יופעל ע"י עובדי עירייה מיומנים. ינתן סיוע יעודי לקשישים אשר יבקשו זאת. החל מיום א' יצאו מרכזי הקשישים במנהלים הקהילתיים לחופשה. הפעילות הקבוצתית לא תתקיים אולם הפעילות האישית תימשך כסדרה.

סיוע לעסקים בירושלים: דחיית תשלום ארנונה לעסקים שגודלם עד 150 מ"ר ובנוסף להם גם בתי קפה, מסעדות, בתי מלון ואולמות אירועים בכל גודל. הארנונה שיועדה להיות משולמת בראשון לאפריל, תידחה לראשון למאי, עם אפשרות לפריסה עד דצמבר 2020.

בנוסף, אגרת הוצאת השולחנות – תבוטל החל מהיום ועד סוף חודש יוני. עסק ששילם מראש, יזוכה. בנוסף, ייעוץ והכוונה – בעלי עסקים שנקלעו לקשיים בעקבות המצב מוזמנים לפנות לאגף לקידום עסקים לקבלת ייעוץ מקצועי. ראש העיר פועל למציאת מרכיבים נוספים להקלה על העסקים.

תל אביב

גם בעיריית תל אביב- יפו הודיעו על הקלות בתחום התשלום הארנונה לעסקים. זאת, לאור התפשטות נגיף הקורונה והפגיעה הפוטנציאלית בחיי המסחר והעסקים בעיר. בהנחיית ראש העירייה רון חולדאי נקבע כי עסקים קטנים ובינוניים אשר היקף החיוב השנתי שלהם בארנונה הינו עד מאה אלף ₪ יוכלו לדחות את תשלומי הארנונה לחודשים מרץ- אפריל עד ל-1 במאי 2020 באותם תנאי תשלום.

נתיבות

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר הקים צוות חירום מיוחד, בהשתתפות כל מנהלי האגפים והמחלקות בעירייה ואנשי מקצוע ממטה החרום של העיר על מנת להתמודד כיאות עם כל תרחיש אפשרי הנגזר מסכנת התפשטות נגיף הקורונה, באופן שכל מערך הבטחון וצוותי החרום של העירייה מגוייסים למטרה זו. צוות זה, התכנס במהלך השבוע האחרון פעמיים ביום, על מנת לקבל משוב מההנחיות המתעדכות של משרד הבריאות לרבות מינוי כוננים שיהיו מוכנים לפעולה, ככל שהדבר נדרש לתת מענים לצרכי האוכלוסיה.

במסגרת הדיונים ניתנו הנחיות למניעת סכנה של הידבקות במוסדות ומבני ציבור תוך הקפדה על נקיון סניטרי, אוורור חלונות, לרבות נקיון מרזבים. כנו כן הופנה קשב לדאגה לאוכלוסיה מוחלשת, בהם קשישים, מחוסרי בית והכנת ציוד חרום בתחום השירותים הפיסיים והטכניים. בעירייה נערכים להגיש כל סיוע נדרש, לרבות תמיכה רגשית, לאנשים אשר עלולים לפי ההנחיות להיזקק לבידוד של 14 יום.

דגש מיוחד הושם על תפעול מערך הסברה שתכליתו להפיץ הנחיות לתושבים, ככל שהדבר נדרש על פי הנחיות משרד הבריאות באשר לדפוסי התנהגות של הציבור במסגרת מטרת העל לצמצם את האפשרות של הידבקות בנגיף בעיר, לרבות הנחיות לחוזרים מחו"ל, איסור על התכנסויות ואירועים והקפדה על סביבה מוגנת לעובדי החינוך והציבור בעירייה ובעיקר לאוכלוסיית התלמידים.

חיפה

עיריית חיפה ממשיכה בהיערכות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בהערכת המצב שהתקיימה היום, הוחלט על סגירת מוקדי קבלת הקהל לאור הנחייתו החדשה של משרד הבריאות מאתמול על איסור התקהלות של יותר מ-100 איש קבלת קהל תתבצע אך ורק באמצעות הטלפון או המייל. המוקדים הטלפוניים באגפי העירייה יתוגברו ושעות פעילותם בשלב זה יישארו ללא שינוי. "אנו קוראים לציבור לא להגיע למוקדי השירות ולעשות שימוש באמצעים המקוונים הרבים העומדים לרשותו", נמסר.

צפת

בעיריית צפת הוחלט על ביטול כלל האירועים והפעילויות הדורשות התקהלות של קבוצת אנשים במרחב אחד. מוסדות החינוך- בשלב זה לימודים כרגיל תוך הקפדה על מניעת התקהלויות גם בהפסקות, הגברת פעולות הניקיון במהלך היום והקפדה על היגיינה אישית. מקומות העבודה ממשיכים לפעול בהתאם להוראות משרד הבריאות והמשרדים הרלוונטיים. כחלק מהיערכות לשלבים הבאים על המעסיקים להיערך ולהגדיל ככל הניתן לעבודה מרחוק.

צוותי בריאות המטפל בחולים – התכנסות רק למטרות עבודה ובקבוצות שלא יעלו על 15 איש. באחריות בעלי העסקים– למנוע צפיפות ולווסת את עומס המבקרים ברגע נתון. קבלת קהל בעיריית צפת- לא יתקיימו קבלות קהל פיזיות בבניין העירייה, יינתן מענה טלפוני, במייל ובפקס. עיריית צפת תתגבר את המענה הטלפוני ותקיים שידורים ישירים ברשתות החברתיות על מנת לאפשר מתן מענה לשאלות ופניות התושבים.

הטבות לעסקים בצפת: כל התשלומים החלים על העסקים הקטנים והבינוניים- ארנונה, קנסות ואגרת שילוט יידחו עד לתאריך 1.5.2020. כמו כן לאלו שחפצים לשלם במועד ולא לדחות תינתן האפשרות לשלם במועדים המקוריים. לא יינתנו דוחות חניה (כחול לבן) החל מיום א, 15.3.2020 ועד לתאריך 19.4.2020, תתבצע אכיפה של איסורי חנייה (אדום לבן, חסימת מעברים וכו).

שדרות

עיריית שדרות קיימה הבוקר הערכת מצב בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בתום הישיבה הוחלט כי החל מהיום לא תתקיים קבלת קהל במשרדי העירייה והעירייה תעמיד לרשות התושבים קו חם בכל אגף ומחלקה. בנוסף, כלל האירועים הקרובים בעיר. לגבי הטקסים והאירועים בחודש אפריל (יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות) – תתקבל החלטה בהמשך לפי ההנחיות.

מערכת החינוך ממשיכה לעבוד כסדרה לפי ההנחיות. העירייה חילקה ג'ל לחיטוי ידיים בכל גני הילדים והנחתה את מנהלי בתי הספר לרכוש ערכות חיטוי למוסדות. אגף שפ"ע ממשיך לחטא גני שעשועים ותחנות אוטובוס. האגף לשירות התושב ידאג החל מיום ראשון לחלק ערכות לשהייה נעימה בבידוד לתושבים שדיווחו למוקד על הימצאותם בבידוד. פגישות וישיבות שאינן דחופות יבוטלו עד הודעה חדשה. פגישות דחופות יתקיימו בהשתתפות 5 אנשים בלבד, או בשיחת וידאו מרובת משתתפים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חייבים לעשות עצרות תפילה וזעקה!!!

עריית בני ברק רק מעלה מחירי המים .בושה וחרפה

למה בבני ברק לא עוזרים לתושבים?

ומה עם ארנונה של תושבים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture