צה"ל מתגייס למלחמה בקורונה: מעלה כוננות ונערך לסייע באכיפת הסגר

הרמטכ"ל העלה את רמת הכוננות כדי לסייע בהתמודדות עם התפשטות נגיף קורונה: יחידות מודיעין פועלות למציאת פתרונות טכנולוגיים למשרד הבריאות, וחיילי צה"ל יסייעו בתפעול ובניוד הבדיקות. גדודי פיקוד העורף יוכשרו לטהר אזורים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים היום (חמישי) הערכת מצב בצל משבר הקורונה והודיע על העלאת כוננות בצה"ל בשל התפשטות הנגיף. הרמטכ"ל עדכן את מצב הכוננות הצבאי ממצב אשנב (שגרה) למצב בריח. יש עוד שני מצבי כוננות לעלות. פורום מטכ"ל התקיים במסגרת שיחת וידאו מ-12 מוקדים. בצה"ל הפעילו את פקודת "קרן אור", לטיפול בהתפשטות הנגיף.

כחלק מהצעדים, החל צה"ל להכשיר לוחמים לסיוע באכיפת הסגר אם יוחמרו ההגבלות. בנוסף הוחלט להכשיר שני גדודים בפיקוד העורף לטהר אזורים מקורונה, על בסיס היכולת לטיהור אב"כ. כמו כן, יוכנס כוח רפואי שיאפשר סיוע למערכת הבריאות באמצעות חובשים וכוחות עזר רפואי וסיוע לאזרחים ותיקים. צה"ל גם יפעל לשמור על קווי אספקה פנימיים וחיצוניים לחו"ל, בסיוע אט״ל.

עוד עדכן דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן כי יחידה 81 מתגייסת במטרה לסייע במתן מספר פתרונות לחלק מהאתגרים הרפואיים בעקבות משבר הקורונה. בימים האחרונים החלה היחידה לעבוד על מספר פרויקטים בתיאום ובשיתוף משרד הבריאות, מד״א ובתי החולים ברחבי הארץ.

שימוש במעבדות היחידה ובטכנולוגיה מתקדמת להתאמת מכשיר ״הביפאפ״ (מכשיר הנשמה ביתי) להנשמה לחולי קורונה באמצעות תכנית הנשמה סדירה, ניטור לחץ אוויר ומסנן על המסכה, שמונע זיהום בחלל החדר. בשלב הנוכחי מייצרים ביחידה אבטיפוס במטרה ללמוד אותו ולהביא לשימוש נרחב בפיתוח.

ייצור מסכות מגן לצוותים רפואיים להתמודדות עם המחסור הקיים בארץ. הייצור החל והועברו עד כה למעלה מ-400 מסכות. היחידה נערכת לייצור של עד 1,000 מסכות ביום לשימוש צוותי הרפואה הצבאיים והאזרחיים. השמשת אמבולנסים לפינוי חולי קורונה, ללא סכנה לנהג, באמצעות ייצור מיגון ייחודי לפנים הרכב והפרדת מערכת המיזוג. כעת, עובדים הצוותים בשלב הראשוני לייצור מיגון לכ-50 רכבים תוך ביצוע בדיקות אמינות ויעילות.

כפר הנופש באשקלון הוסב לכפר אשפוז לחיילים בלבד, בו יטופלו חולים במצב קל, זאת על מנת להפחית את הלחץ ממערך הבריאות האזרחי. המתקן ייפתח מחר בבוקר וינוהל על ידי חיל הרפואה. פיקוד העורף כבר החל לסייע בהפעלת מוקד טלפוני משותף עם מד"א, ובניהול המלונית שנפתחה במלון בתל אביב שבה ניקלטו עד כה 115 חולים קלים. בנוסף, הפיקוד מפעיל פורטל חירום לאומי שנותן מידע ושירותים בנושאים רבים הנוגעים לקורונה.

ניוד בדיקות – מתבצע סיוע למרכזי ה"דרייב אין" של מד"א בכוח אדם, בנוסף הועמדו 100 רכבים לניוד הבדיקות ויועמדו עוד כ-50 בשבוע הבא. יצירת מדגים לאפליקציית ניהול מידע עבור מעבדת הבדיקות של הקורונה בכדי לנהל את מערך הבדיקות באופן יעיל וחדשני.

במסגרת הסיוע למרחב האזרחי, הסביר תא"ל זילברמן: "פתחנו בפיקוד העורף מוקד של מגן דוד אדום, שנותן מענה לכל הציבור כדי לסייע למד"א. עד כה, ישנם 115 חולים במלוניות ההבראה בתל אביב ובירושלים וייקלטו עוד עשרות בימים הקרובים. כמו כן, פיקוד העורף מאגד את פורטל חירום לאומי, שבו יהיו כל ההנחיות ומספרו 104".

מאות מורות חיילות ובני גרעינים יוקצו לסיוע למערכת הבריאות. המשימה המרכזית היא תמיכה בילדי סגל הרפואה. הדבר יתבצע באמצעות פתיחה כ-20 שמרטפיות בהן החיילות והחיילים יעבירו שיעורים לילדים של סגלי הרפואה בקבוצות קטנות. השמרטפיה הראשונה תיפתח ביום ראשון הקרוב בביה"ח שיבא בתל השומר.

בנוסף, על מנת לשמור על רציפות טקטית, הוחלט על מעבר לשיטת "קפסולה". המשמרות יהיו נבדלות זו מזו – כך שאם יש תחלואה במשמרת אחת, ניתן לשמור על תפקוד היחידה באמצעות מעבר ל"קפסולה" שונה. הוחלט על צמצום נסיעת חיילים בתחבורה ציבורית ונבנה מערך היסעים חלופי, שיפעל בעיקר בשעות בהן אין תחבורה. הנסיעה תוגבל ל-25 חיילים בכל רכב, על פי מודל השומר על מרווח תקין בין החיילים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לכם באמת..!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture