צילום: פלאש 90

ליצמן: "לא הייתה הוראה לסגור מעבדות בשבת – זאת עלילת דם של ליברמן"

שר הבריאות תקף את יו"ר ישראל ביתנו: "כולם היו צריכים לפעול". לדבריו, "המגמה הכללית במגזר החרדי זה לשמוע ולהקשיב לתקנות". עוד איים: "אם הציבור ישמור ויקיים את מה שביקשנו אז לא יהיה סגר, אם לא יקיימו אז נעשה דברים יותר קשים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הבריאות יעקב ליצמן תקף הערב (ראשון) בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שטען שהייתה הוראה לסגור בשבת מעבדות לבדיקת קורונה. "ליברמן צריך להתנצל. לא הייתה שום הוראה ממשרד הבריאות לסגור מעבדות. זאת עלילת דם של איווט ליברמן, חד משמעית. לא הייתה שום הוראה. כולם היו צריכים לפעול", את הדברים אמר בראיון ל'חדשות 12'

ליצמן התייחס להפרות במגזרים השונים לכללי משרד הבריאות ואמר כי, "בכל מגזר יש חריגים. היו בפארקים, היו בים, יש חריג בכל מקום ולכן תפקידנו הוא להכניס מודעות יותר ויותר אצל כל המקומות. המגמה הכללית במגזר החרדי, כמו המגזר הכללי, זה לשמוע ולהקשיב לתקנות – והם עושים את זה. איפה שיש חריג אז מטפלים בזה. אני לא משטרה". עוד הוסיף כי, "אני נגד זה שתגידו שהמגזר החרדי יותר גרוע ממגזרים אחרים. סגרו בתי כנסת. הרבנים רואים את המצב".

שר הבריאות הדגיש כי "אם אנחנו לא נשמור על הבידודים שחייבנו אנחנו חלילה וחס יכולים להגיע למה שקורה בחו"ל. יש תוהו ובוהו באמריקה ובאירופה. אנחנו בהרבה דברים טובים יותר ואנחנו צריכים לשמור על זה". ליצמן אופטימי: "אנחנו רק בהשתפרות, מאז שעשינו את הצווים רואים השתפרות במצב. בכל המגזרים. אני יודע שאולי תשאלי אותי על החרדים, גם על הערבים".

בראיון לקרן מרצינו דחה ליצמן דחה את הטענות לחוסרים במערכת הבריאות: "יש לנו את כל הציוד שאנחנו צריכים. הכל. לא משנה איזה ציוד שאת רוצה, הכל יש לנו. הרופאים לא משקרים כי אני לא מקבל אנונימי. אם מישהו יבוא אליי ויגיד שחסר ציוד אני אבדוק את זה".

שר הבריאות אמר כי מספר הבדיקות שמתבצעות ביום כבר גדל: "כבר היום עושים 3000 בדיקות ביום, אחר כך יהיו 5000 ונגיע גם ל-10,000. הנגיף הזה בא בהפתעה. הנגיף הזה זה כבר לא סטנדרט. תראו מה קורה באירופה ובאמריקה, הם משתלטים פי 10 פחות מאיתנו. לכן צריך לשמור על הכללים ולהקפיד מה שביקשנו. אם הציבור ישמור ויקיים את מה שביקשנו אז לא יהיה סגר, אם לא יקיימו אז נעשה דברים יותר קשים".

כזכור, ליצמן חשף בראיון כי בממשלה שוקלים להאריך את שעון החורף על מנת לגרום לכך שפחות אנשים ייצאו לרחובות: "אנחנו שוקלים להאריך את שעון החורף", אמר שר הבריאות ליצמן, והוסיף ששר הפנים אריה דרעי כבר פועל לממש את המהלך הזה. המטרה: לגרום לכך שיחשיך מוקדם כדי שאנשים ייצאו פחות לרחובות – וכך יפחת הסיכון להדבקה. יצוין ששעון הקיץ אמור היה להתחיל בסוף השבוע הקרוב.

שר הפנים, אריה דרעי מסר לאחר מכן כי "יזמתי לפני מספר ימים את דחיית שעון הקיץ כדי למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב בשעות אור נוספות, מחוץ לבית. ובכך לצמצם את השימוש במרחב הציבורי בימים אלה. התייעצתי על כך עם רהמ נתניהו וקיבלתי את הסכמתו העקרונית. אנחנו הולכים לחוקק תקנות שעת חרום כדי לדחות את תחילת מועד שעון הקיץ ל-1 במאי. נמצאים כעת בתהליכים מול משרד המשפטים כדי לאפשר הגשת תקנות שעת חרום לאישור הממשלה״.

מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר כי "במענה לפניות כתבים נבקש לעדכן, כי היועץ המשפטי לממשלה אישר עקרונית התקנת תקנות שעת חירום, שעניינן הארכת שעון החורף בחודש נוסף, במקום להתחיל את שעון הקיץ ביום 1 באפריל, כמתוכנן. היועץ המשפטי לממשלה בחן את פניית שר הפנים בנושא, אשר נומקה, בין השאר, בצורך לצמצם תנועה שלא לצורך של אזרחים ברחובות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליברמן פילג את העם ויצר שנאה גדולה בין הדתיים לחילונים להוקיא אותו מן הארץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture