Olivier Fitoussi/Flash90

ארדן הנחה: נתחיל בהסברה; המשטרה: "לא יתחילו לתת קנסות ב-17:00"

הצעדים המחמירים ייכנסו כבר הערב לתוקף, אך במשטרה מדגישים: "נצטרך ללמוד את זה תוך כדי תנועה". גורם במשטרה: "לא נסתובב עם מטר ונרדוף אחרי אנשים". 650 חיילים יצטרפו לפעילות המשטרה ובהמשך המספר יגדל ל-3600 במידה וההסגר יתרחב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לפני זמן קצר הסתיים דיון הערכת המצב שקיים השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בהשתתפות מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, מ״מ נציב שב"ס גונדר אשר וקנין, נציב כב״ה רב טפסר דדי שמחי, קציני צה״ל ואנשי מגן דוד אדום. במהלך הדיון נתן השר ארדן הנחיות מיוחדות לגופי הביטחון לקראת כניסת התקנות המחמירות של משרד הבריאות לתוקף.

השר הנחה את המשטרה כי מדיניות האכיפה תהיה סובלנית ומכילה לאור המצב המיוחד והצורך להאבק יחד בהפצת הנגיף. המיקוד בימים הראשונים לאכיפת התקנות יהיה בהסברה לציבור. יש לפרסם בדחיפות את ההנחיות החדשות גם בערבית, רוסית ואמהרית ע"י המשטרה.

לאור המורכבות באכיפת התקנות, יש לתעד באמצעות מצלמות הגוף של השוטרים את מפגשי האזרח – שוטר בימים אלו. יש לחדד לציבור את החובה של נשיאת תעודת זהות / תעודה מזהה ביציאה מהבית בפרט בתקופה זו. יש להסמיך את השוטרים להטיל קנס כספי על בעלי סופרמרקטים, שמכניסים לקוחות ללא בדיקת חום, או מאפשרים עומס וצפיפות.

השר הנחה עוד כי יש לשלב את לוחמי האש בפעילות הסיור והנוכחות של המשטרה יחד עם חיילי צה"ל ובנוסף לפעול לשילוב מפקחי משרדי הממשלה ורשות הטבע והגנים באכיפת התקנות בשטחים שבאחריותם. בשלב זה יצטרפו כ-650 חיילי צה״ל לפעילות המשטרה ובהמשך המספר יגדל ל-3600 במידה וההסגר והגבלת התנועה תתרחב עוד יותר.

ארדן אמר בפתח הישיבה כי "התקנות האלה מייצרות את אתגר האכיפה המורכב והקשה ביותר מזה עשרות שנים, אבל האתגר הזה הוא אתגר חשוב כיוון שהאכיפה שלנו מצילה חיים ולמעשה הפעילות שלנו, של השוטרים, של החיילים, של הכבאים, של הסוהרים צריכה להעשות הפעם יותר מתמיד בצורה מכילה, בצורה סובלנית, בצורה שמשתפת את אזרחי המדינה כי כולנו פה במטרה אחת – לעצור את ההתפשטות של הנגיף".

לדברי גורם במשטרה, "אין לנו עניין לתת קנסות, הכוונה שהאזרחים יבינו ויגלו אחריות". הגורם הוסיף כי "אנחנו ניערך בכוחות מתוגברים לטובת הפעולות שהמצב הזה מחייב, ביצוע של מחסומים בכניסה לערים, בחלק מהשכונות לאורך היממה, יהיו כוחות שיסתובבו בשכונות ויפצירו באנשים לעלות הביתה לא נסתובב עם מטר ונרדוף אחרי אנשים על המטר".

"זה לא שבשעה 17:00 יתחילו לתת קנסות", הבהירו הגורמים. על רשימת ההנחיות שגובשה בממשלה אמרו: "אנחנו גם קיבלנו את זה עכשיו ועוברים על זה, אנחנו נוציא עוד הבהרות, חשוב שיהיה את הבסיס". בתדרוך לעיתונאים ציינו גורמים במשטרה כי חלק מההגדרות עדיין מתבררות, בהתבסס על הטיוטות שהתקבלו: "בחלק מהדברים עדיף לשאול את משרד הבריאות ולא אותנו".

הוא הסביר כי כאשר שוטרים יבחינו באנשים מסתובבים ברחובות הם יבקשו מהם תעודה מזהה ויפצירו בהם לשוב לבתים. במשטרה הבהירו כי בשלב זה לא הונפקו אישורי מעבר ואזרחים לא יצטרכו להציג אישורים כאלה. "המטרה להגביר את הנוכחות בשטח. אנשים אמורים לצאת עד גבול מסוים", אמר הגורם. "מי שמסתובב עם הרכב על כביש 1 כנראה לא נוסע לסופר".

עוד הסבירו במשטרה: "לפי התקנות האכיפה מתבצעת באמצעות קנסות מנהליים. אנחנו כותבים את ההנחיות, הן יבוצעו באמצעות שכל ישר ושיקול דעת. נתאים את ההנחיות למציאות. כמו שנהגנו עד היום, אנחנו מגיעים, מזהירים, מסבירים. לא כול האזרחים מכירים את כל ההנחיות. אין לנו מטרה לחלק קנסות. יש לנו קודם כל מדיניות הסברה".

במשטרה ציינו כי התקנות קובעות שתי עבירות חדשות בקשר לשהות של אנשים במרחב הציבורי. הראשונה היא יציאה רק למטרות שנקבעו: "אדם שיצא מהבית שלא לאחת ממטרות האלה זה ייאכף בצורה של קנס מנהלי בשווי 500 שקלים". העבירה השנייה היא איסור לשהות במקומות מסוימים, אלא אם הם בטווח של 100 מטרים מהבית: "זו עבירה פלילית שתיאכף בצורה של קנס של 500 שקלים".

"לא נסתובב עם מטר ונרדוף אחרי אנשים. השוטר יצטרך לקרוא את המצב בשטח ולראות. אם אנשים יסתובבו ברחובות אז ייתכן שיעכבו אותם וישאלו איפה גרים, יבקשו תעודת זהות ויכולים גם לאכוף. יהיה מותר לצאת לצרכים חיוניים, יש מגוון שלם של פעילויות שניתן לצאת אליהם". לגבי יציאת מבוגרים למרחק של יותר מ-100 מטרים מביתם, השיבו: "התקנות מחריגות את היציאה אם אדם זקוק לסיוע".

היום פנתה המשטרה לשלטונות צה"ל, בבקשה לקבל כבר החל ממחר סיוע מכוחות הצבא שיצטרפו למערך האכיפה ויצוותו אל כוחות המשטרה שפועלים בשטח. בנוסף, צריך לזכור כי גם המפקחים העירוניים רשאים לסייע בפעילות מוגבלת באכיפה על הצווים. משמע, שמפקח עירוני לא רשאי להטיל קנס בגין אי פיזור התקהלות לבקשת שוטר, ורק שוטר יהיה רשאי להטיל את הקנס האמור.

 

משרד הבריאות: חתונה, ברית ולוויה עד 20 איש, תפילה עד 10 – במקום פתוח

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לי עסק ואני רוצה לעשות משלוחים למי עלי לפנות כדי לקבל אישור של משלוחן

106 של העיר בה אתה גר

תעשה מה שאתה רוצה אנחנו מדינה חופשית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture