קרדיט: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

מנכ"ל משרד הבריאות: "בזמן הקרוב יעמדו לרשותנו 2864 מכונות הנשמה"

משה בר סימן טוב בדיון הוועדה לנושא נגיף הקורונה: "מעריך שבתוך שבוע נהיה עם כ-200 חולים קשים". עוד הוסיף: "אנחנו רוצים להגיע לחג הפסח עם יכולת קצת לקחת סיכונים". יו"ר הוועדה: "לא חל שינוי במצבת מכונות ההנשמה מה-20.1 ועד עכשיו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אומר הבוקר (חמישי) בדיון הוועדה לנושא נגיף הקורונה כי הוא "מעריך שבתוך שבוע נהיה עם כ-200 חולים קשים. המטרה שלנו היא לכבוש את התחלואה ולהגיע למצב שאחרי חג הפסח נוכל לקחת קצת סיכונים. מספר שחושב לשים לב אליו- מספר החולים הקשים ועל קצב העלייה במספר החולים הקשים".

בהתייחסו לבדיקת כשיעור מהאוכלוסייה במדינת ישראל אמר בר סימן טוב כי "אנחנו היום כנראה מבצעים יותר בדיקות מכל מדינה אחרת ואנחנו בגישה של "בואו נבדוק כמה שיותר". יותר חשוב מכמה בדיקות בודקים, זה את מי בודקים".

לדבריו, "אנחנו רוצים להגיע לחג הפסח עם יכולת קצת לקחת סיכונים. אנחנו מאוד פוחדים מפסח והרמדאן שאנשים יוצאים ומתקהלים. זה הכי מסוכן. אנחנו עכשיו רואים את ההשלכות של פורים. השבועיים הקרובים קריטיים מאוד להצלחה שלנו להתמודדות עם התחלואה"

בהתייחסו לשאלה בנוגע למצב מכונות ההנשמה השיב: "אחד הצירים המרכזיים שאנחנו עובדים בהם הוא נושא הציוד. יש לנו במלאי מעל כ-1500 מכונות הנשמה ששמישות וזמינות עכשיו. יש עוד מכונות הנשמה שאנחנו לוקחים מהצבא, יש עוד 70 במגזר הפרטי שנשתמש גם בהם. סה"כ יעמדו לרשותנו בזמן הקרוב 2864".

עוד אמר: "יהיו 900-800 מכונות מהצבא שאני מקווה שיהיו זמינות. לצד זאת אנחנו עובדים על אלפי הזמנות. אנחנו לא יודעים להגיע כמה תוך זה יגיע. הדבר השני זה לייצר ייצור מקומי בארץ. מקווה שזה ייתן לנו עוד כמה מאות".

 

דו"ח הכנסת: 1,437 מכשירי הנשמה פנויים; נכון ליום ג' בוצעו 32,346 בדיקות

 

לדבריו, "התחלנו כבר לבדוק את הצוותים הרפואיים, זהינו אותם כאוכלוסייה פגיעה. התוכנית הממשלתית לאוכלוסייה הקשישה היא לדאוג שכמה שפחות מהם ידבקו. מה יחשב הצלחה? אם נראה שמספר החולים החדשים בכל יום נמוך מהימים הקודמים, נדע שאנחנו מצליחים. אני מסתכל בסוף על מספר החולים הקשים. הדרך להתמודד עם המחלה היא בידוד של אנשים שהם או חולים או בסיכון להיות חולים. לא משנה כמה משאבים היו לנו, הדלתא/השפעה שזה היה מוסיף לנו ליכולת התמודדות עם המגפה, היא נמוכה".

"גייסנו סטודנטים לרפואה וסיעוד, אנחנו ניתן להם את הסמכויות והם יעבדו בכל מקרה. לא תהיה להם בחינת הסמכה עד שתעבור המגפה. אין תכנית לבתי חולי שדה, בתי החולים הכללים בישראל יהיו בתי חולים לקורונה. שליש מהחולים יהיו חולים מונשמים. בתי החולים יוקדשו לחולים הקשים".

הוא סיפר מתי משרד הבריאות הלך להיערך למגפה: "התחלנו להיערך ב-20.1. עד אז היה מדובר באירוע נקודתי בסין. האירוע הזה הוא צונאמי שאי אפשר להיות ערוכים אליו, אני יכול לעבור אתכם חזית אחר חזית ולדבר אתכם על החוסרים שלנו. עם שפעת פנדמית היינו יודעים להתמודד היטב. זה משהו שלא היה כמותו בעת המודרנית. זה אומר שאנחנו נערכים לרוב הדברים תוך כדי תנועה. זה צונאמי, ועם צונאמי מתמודדים לא באמצעות בניית שובר גלים, אלה מפנים את החוף".

עוד הוסיף במענה לשאלות ח"כים כי "ברשימת הדאגות הכי גדולות שלי נמצאים גם הפלסטינים, הם ואנחנו זה כלים שלובים אפידמיולוגית. אנחנו מנסים לתת לדבר הזה מענה". בהתייחסו לשאלת המגזר הערבי אמר: "יש לנו פילוח לפי יישובים, לא לפי מגזרים. לגבי ההצעה שעלתה פה להכרה במקצוע, אנחנו נבדוק אם אפשר לשלב את אותם מקצועות".

יו"ר הועדה ח"כ עפר שלח אמר לבר סימן טוב כי, "לפי מה שתיארת, בסופו של דבר אחרי הפסח זאת נקודת מבחן – כדי לחזות איפה העקומה נמצאת, נבקש שאחרי הפסח תציגו את האסטרטגיה שלך לטיפול במצב. נבקש לראות אסטרטגיה שמראה איך מדינת ישראל מתמודדת עם המצב וגם יוצאת ממנו, עם התייחסות לנושאים שעלו פה: מכונות הנשמה, אוכלוסיות מיוחדות וכדומה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואו. הקימו ועדה. פיקוח פרלמנטרי. וואו. אני כבר מרגיש יותר טוב. בובע מייסעס. הוועדה הזו היא בסך הכל אוסף של קיביצערים בתשלום שמפריעים לברסימנטוב לעשות את העבודה שלו

מי זה יו"ר הועדה שם ?
הוא הדיוט ששואל שאלות ריקות מתוכן

למה אתם לא נותנים לנו לכתוב תגובות

חבל שמראים את הפרצוף האנטישמי של עופר שלח שר"י

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture