Tomer Neuberg/Flash90

הממשלה אישרה: כל השבים מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות

הממשלה אישרה את תקנות החירום, לפיהן כל החוזרים מחו"ל יועברו למלוניות ומתקני בידוד מטעם המדינה, שיפעיל משרד הביטחון. מנכ"ל משרד הבריאות יוכל לאשר מקרים חריגים שיועברו לבידוד במקום אחר בהתייעצות עם פיקוד העורף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה אישרה היום (ראשון) בשיחת ועידה טלפונית את העברתם של כל החוזרים לארץ בטיסות לבידוד במלוניות מטעם המדינה למשך 14 יום מחשש להדבקה בקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב יוכל לאשר, בהתייעצות עם אלוף פיקוד העורף תמיד ידעי, לשהות במקום בידוד אחר מטעמים בריאותיים, הומניטריים או בנסיבות מיוחדות אחרות. תקנות אלו יהיו בתוקף לעשרת הימים הקרובים.

כזכור, עשרות נוסעים נחתו אמש בנמל התעופה בן גוריון בטיסה מארצות הברית ומשם נסעו במוניות באופן עצמאי ליעדם, כל זאת, ללא פיקוח או בקרה מצד המדינה. הנוסעים הורשו לצאת משטח נמל התעופה, מבלי שעברו בדיקה לגילוי קורונה. על פי הנחיית ראש הממשלה, על נוסעים שחוזרים לארץ נדרשים לשהות בבידוד במלוניות ולא לשוב לבתיהם.

ממשרד התחבורה נמסר אתמול כי בהתייעצות ממשלתית דחופה שיזם שר התחבורה הוחלט על פתיחה מיידית מחודשת של שערי המדינה לישראלים שחוזרים הביתה. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר כי "מדינת ישראל לא תסגור את שעריה בפני ישראלים השבים הביתה. אני מודה לראש הממשלה על קבלת ההחלטה הערכית הנכונה. כל ישראל ערבים זה לזה הוא ערך יסוד בסיסי במדינת ישראל".

מלשכת בנט נמסר אתמול כי "בתום שיחת שהתקיימה בין ראש הממשלה, שר הביטחון, שר התחבורה, שר הפנים, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות ועוד, החליט רה"מ להעביר את האחריות הכוללת לניהול סוגיית החוזרים מחו"ל למשרד הביטחון. בהתאם, ייקח משרד הביטחון את האחריות לפרויקט החל מרגע זה. עוד הוחלט, כי כלל החוזרים מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות למשך 14 יום. בשעות הקרובות יועברו לאישור השרים תקנות לשעת חירום אשר יאפשרו את מימוש ההחלטה".

אתמול הורה נתניהו להפסיק את הטיסות הנכנסות לישראל. גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו האשימו את היועץ המשפטי לממשלה שלא איפשר בידוד במלוניות לשבים מחו"ל. מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר בתגובה כי "בהמשך לפרסומים הערב, הרינו להבהיר: היועץ המשפטי לממשלה לא עיכב ולא מנע מהממשלה לפעול על-פי הצרכים, כפי שהוצגו, בנוגע לבידודם של מי ששבו לארץ מחו"ל. מדובר בתדרוך שקרי וכוזב".

"ביום 2.4.2020 אישרה הממשלה תיקון לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה) התש"ף-2020, שמסמיך את משרד הבריאות להורות על כך שכל אדם הנוחת בישראל ייכנס לבידוד במלונית למשך 14 ימים, כולל בכפייה, אלא אם הוכיח לשביעות רצונו של נציג משרד הבריאות בשדה התעופה כי יש באפשרותו להיות בבידוד ביתי".

"זהו כלי משמעותי ואפקטיבי אותו ביקשה הממשלה ואושר משפטית ע״י היועץ המשפטי לממשלה, כדי להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה מאת אלו המגיעים לארץ מחו״ל. מובן כי לשם הבטחת האפקטיביות של כלי זה נדרש יישומו באופן קפדני על ידי הגורמים המבצעים בשטח. יש לוודא כי הדברים אכן מבוצעים, כנדרש על פי התקש״ח".

"מתברר כי היום בשבת, ביקש משרד הבריאות לראשונה להקשיח עוד יותר את המנגנון שיחול על אלו החוזרים לארץ, כדי להבטיח באופן מלא את חובת הבידוד. היועץ המשפטי לממשלה ונציגיו פועלים יחד עם גורמי המקצוע והדרג המדיני כדי למצוא הסדר מתאים שיעמוד בדרישות הדין. כל פרסום ביחס לעמדה המשפטית הסופית ביחס להסדר המתוקן, שהתבקש כאמור לראשונה רק היום, הינו חסר בסיס", לשון תגובת מנדלבליט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture