תושבים הונחו להישאר בבית: חשש מהתפרצות ביישובים ערביים בצפון

תושבי דיר אל-אסד, והיישובים הערביים הסמוכים אליו בצפון הארץ, התעוררו הבוקר להודעת משרד הבריאות על החשש מהתפרצות נגיף הקורונה באזור. לפי משרד הבריאות, התגלו 31 חולי קורונה באזור אולם "יש מאות מגעים פוטנציאליים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ישנה רמת תחלואה גבוה מאוד של נגיף הקורונה בישוב דיר אל אסד וכי הוא מבקש מציבור התושבים של הישובים דיר אל אסד, נחף, בענה ומג'ד אל כרום להשאר בבתים. "משרד הבריאות בתיאום עם פיקוד העורף, מגן דוד אדום, המועצה המקומית וכן משטרת ישראל מטפלים באירוע", נמסר.

במשרד הבריאות הוסיפו כי על פי הנתונים יש כרגע 31 חולי קורונה מאומתים על פי החלוקה הבאה: דיר אל אסד 23, נחף 4, בענה 3, מג'ד אל כרום 1. על פי החקירה האפידמיולוגית שנוהלה על ידי מחוז צפון של משרד הבריאות הבריאות יש מאות מגעים פוטנציאליים, על כן במשרד מנחים את התושבים והציבור בישוב דיר אל אסד וישובי הסביבה שפורטו להשאר בבתים, וכן לשמור על הוראות הבידוד והריחוק החברתי.

בצהריים, נערכה בדיר אל-אסד ישיבת חירום בהשתתפות מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי, מפקד מרחיב גליל במשטרה ניצב-משנה אבי דניאלי ומפקד תחנת מג'ד אל-כרום הסמוכה, סגן-ניצב יקי אוחנה. בנוסף אליהם, השתתף בישיבת החירום גם נציג הממשלה איימן סייף, שמונה על ידי משרד הפנים לעמוד בראש הצוות לטיפול בקורונה בחברה הערבית.

ראש עיריית כרמיאל ויו"ר אשכול יישובי בית הכרם משה קונינסקי, אמר: "להערכתנו, במרחב המונה כ-150 אלף תושבים, עדיין קיימים נשאים וחולים רבים יותר שאינם מאובחנים ואני רואה חשיבות רבה בהמשך הבדיקות והמגבלות ושמירה על ההנחיות ביישובים שבהם התחלואה גבוהה במיוחד". לדבריו של קונינסקי, כבר ב-24 במרץ הוא התריע בפני משרד הבריאות על החשש מהתפרצות נגיף הקורונה ביישובי האשכול, וכלל דרישה להקמת דרייב אין הבדק וסע וסיוע נוסף לנוכח המצב.

בסרטון שצילם מפקד נפת גליל מערבי, אלוף משנה במיל רז קרני הכריז: "אנחנו בעיצומו של אירוע מורכב בכפר דיר אל אסד, יש לנו כרגע 25 חולים ואנחנו ביחד עם כוחות ההצלה ובעיקר משטרת ישראל בהובלת הרשויות המקומיות מטפלים באירוע בנחישות. אנחנו מפנים כרגע אנשים על פי הסכמתם לבתי מלון בתל אביב ובנהריה. כל מי שחולה חייב ללכת לבית מלון כדי להחלים בבית המלון".

מדובר צה"ל נמסר כי "כחלק מפעולות הסיוע של צה"ל במגזר הערבי, התקיימה היום (ד') הערכת מצב בדיר אל אסד לסיכום הצעדים הבאים, בראשות מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי ובהשתתפות ראשי הרשויות הערביות, נציגי משרד הבריאות, נציגי משטרת ישראל ומד"א".

עוד עדכנו בצה"ל כי מאז החלה חלוקת המזון במגזר הערבי לפני כשבועיים, חולקו מעל ל185,000 מארזי מזון. לטובת הסיוע למגזר הערבי גויסו כ-80 אנשי מילואים יעודיים לרשויות הערביות בכל רחבי הארץ, בנוסף למשרתים הפזורים בשטח. נפתחו ארבעה מתחמי דרייב אין ניידים של מד״א בסיוע פיקוד העורף במזרח ירושלים, ג׳סר אל זרקא, פורדיס ורהט.

בשבוע האחרון חולקו בפזורה הבדואית בגזרת הדרום בהובלת מחוז דרום של פיקוד העורף ובשיתוף מנהלת הבדואים כ-3,000 ערכות הגיינה ועלוני הסברה של משרד הבריאות בשפה הערבית. פיקוד העורף פתח את פורטל החירום הלאומי גם בשפה הערבית בכדי להנגיש את המידע ולספק מענה למגזר הערבי.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הגיע לעיר וכרז לתושבי דיר אל אסד להשאר בבתיהם: "בעקבות עלייה מדאיגה במספר החולים המאומתים בדיר אל אסד יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה הגיע לשטח כדי להתעדכן עם ראשי הרשויות ולכרוז לתושבים לנהוג באחריות ולהשאר בבתים", נמסר מטעמו.

ח"כ אחמד טיבי יו"ר ועדת הבריאות ברשימה המשותפת הודיע כי הגיע לסיכום על מנכל מדא אלי בין וראש מועצת דיר אלאסד על פתיחה מידית של תחנת היבדק וסע בדיר אלאסד היום זאת בעקבות העליה במספר הנדבקים ביישוב כפי שמתגלה מפרסום משרד הבריאות. טיבי ביקש מהתושבים עם תסמינים להתקשר למדא ולהגיע להיבדק: "כולנו מגויסים למאבק בהתפשטות וירוס הקורונה ויש להיענות להוראות משרד הבריאות , להישאר בבית ולא להתקהל".

ח"כ יוסף ג׳בארין קרא הערב להגברת קצב הבדיקות לקורונה ביישובים הערבים והתריע על הצורך באופן מיידי בביצוע כ-20,000 בדיקות. לפי ג׳בארין: "בעוד שיותר מ-210,000 בדיקות בוצעו בישראל עד כה, פחות מ-10% בלבד מתוכן בחברה הערבית. תת-בדיקה זו היא מחדל חמור, ואנו חוששים מתוצאותיה הקשות שנובעות בראש ובראשונה מהזנחה של המדינה. אנחנו בהנהגת הציבור הערבי נמצאים בשטח כדי לתמוך במאבק נגד הקורונה. הציבור שלנו אחראי ומקיים את הנחיות משרד הבריאות, וביחד נעבור את המשבר הזה".

יו״ר בל״ד וראש וועדת משנה קורונה בחברה הערבית ח״כ אמטאנס שחאדה צייץ בטויטר: "‫ביקור ביישובים הערבים מבהיר שאין שום בעיית משמעת. הבעיה היא שהטיפול והבדיקות החלו באיחור משמעותי ועדיין לא בהיקף הנדרש. הממצאים הקשים החלו להתגלות בעיכוב מיתר המדינה. נמשיך לפעול עם חדר המצב בחברה הערבית כי להגדיל את כמות הבדיקות ולהכין תוכנית פעולה מתאימה לחודש רמדאן."‬

צילומים: דובר צה"ל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture