צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל: "לוחמים בסמטאות של ירושלים ובני ברק מחלקים מזון"

רב אלוף כוכבי בטקס יום הזיכרון בכותל: "צה"ל רתום בכל כוחו למלחמה בהתפשטות המגפה. מפקדים מסייעים לרשויות המקומיות ולמערכת הבריאות, אנשי פיקוד העורף בחזית המאבק, ויחידות מודיעין ופיתוח אמל"ח - מפתחות טכנולוגיות ואמצעים לרפואה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נאם הערב (שני) בטקס הממלכתי ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, והתייחס בהרחבה לנגיף הקורונה: "רחבת האבן שלפניי גלויה וחשופה, מתחתיי השרידים של ערש העם היהודי, ומאחוריי אבני הכותל, שאליו נשאו עיניים דורות על גבי דורות. התפללו, נלחמו וזכו בו במחיר חייהם", פתח כוכבי את נאומו בטקס שנערך ברחבת ללא קהל.

"הרחבה כמעט ריקה מאדם, אבל לנגד עיניי עם ישראל שעליו נשבעו להגן, כל חיילי צה"ל בעבר ובהווה, ובשורות הראשונות עצובים ועצורים בני המשפחות השכולות. אלו ימים מורכבים, המביאים עימם דאגה וחשש, הנובעים מהסכנה שמרחפת. תקופת משבר כמו תקופת מלחמה, דוחקת את הטפל והשולי, ומבליטה את החשוב, את הערכי, ואת קדושת החיים".

"עבור מפקדי צה"ל וחיילו, החשוב, הערכי וערך החיים הם המהות כל הזמן, הנובעים מייעודנו: המשירה על ריבונות המדינה ועל ביטחון אזרחיה. למען מטרה זו נשקיע כל מאמץ באמצעות מקצועיות, אומץ, מנהיגות, ונכונות להיות בחוד העשייה, כשבקצה, בלב הסכנה, לעולם היחידות הקרביות. עבור חיילי צה"ל הסכנה אינה מתוחמת לתקופה נתונה".

"היא נוכחת כל השנה בפעילות הביטחון לאורך הגבולות, במבצעים ובמלחמות, בשגרה ובאימונים. היא מרחפת מעלינו בקביעות, ומעת לעת משיגה אותנו, ומשאירה משפחה אחר משפחה כואבת ושבורה לנצח. משפחות יקרות, גם כעת, למרות המרחק, כל עם ישראל ביחד איתכן, באמצעות כל סוגי המסכים. איש איש בביתו, עוצר, מזדהה ומקדיש זמן לזיכרון הבנים והבנות".

צילום: דובר צה"ל

"אז הלכנו, באנו, וחזרנו לתמיד. ואנו עומדים על המשמר, אשר גובה מחיר יקר. אין כיום כמעט חלקה או מקום בארץ ישראל שאינם ספוגים בדם לוחמינו. אך כיום, בדרכים שפרצו המשוריינים, נוסעות אלפי מכוניות, במקום המשלטים שבהם חרפו הלוחמים את נפשם, הוקמו יישובים שוקקים, ובמקומות שבהם צעדו והתקיפו פלוגות וגדודים, בנויות ערים. כל קילומטר לאורך הגבולות יודע לספר על היתקלות או קרב, שמולו ניצבים היום, בית, מטע או בית ספר".

"ועכשיו בדור שלנו, חובתנו להמשיך ולהבטיח את החיים בביטחון. מול אויבים וצבאות טרור שלא חדלים מלנסות לפגוע באזרחי מדינת ישראל – ניצב צה"ל, מוכן, עוצמתי והתקפי. נתייצב לכל משימה מתוך נכונות ונחישות, ונראה בניצחון את הדרך היחידה להשגת המטרה. לא נפסיק לבקר את עצמנו, ונדרוש מעצמנו שיפור והתחדשות. לא נחשוש לשנות ולהשתנות, נגלה אומץ בהחלטות, ונוביל בכל אתגר שלצה"ל יש בו יתרון. זו תקופה מורכבת ואני תקווה שתסתיים בהקדם".

על נגיף הקורונה אמר כי "צה"ל רתום בכל כוחו למלחמה בהתפשטות המגפה, ועושה כל שניתן, כדי לסייע למדינת ישראל. זהו אתגר לאומי, וצה"ל נרתם לכל דבר שהוא לאומי ורלוונטי. המאמצים השונים נפרסים לאורכה ולרוחבה של הארץ- לוחמים בסמטאות – של ירושלים ובני ברק מחלקים מזון, מפקדים- מסייעים לרשויות המקומיות ולמערכת הבריאות, אנשי פיקוד העורף – בחזית המאבק, ויחידות מודיעין ופיתוח אמצעי לחימה- מפתחות טכנולוגיות ואמצעים לרפואה".

"כל יחידות צה"ל דוחפות ויוזמות, מאמצות קשישים ובתי אבות, וכשהדלת נפתחת ואישה בת 80 פוגשת חייל בן 20 עם חבילת מזון, צבא העם מקבל משמעות נוספת. נמשיך לעמוד על המשמר בכל הזירות, נעשה כל שביכולתנו על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל, נסייע ככל שצריך בחזית הבריאות. אנו עושים זאת מתוך תחושת דחיפות, הזדהות ונפש חפצה. זהו צה"ל – צבא העם למען העם".

צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

הוא שזר את דבריו ב"כוחי ועוצם ידי", מחד, אך גם לא שכח את קדושת המקום וההיסטוריה: "אשרינו, צבא ההגנה לישראל, שבכל ימות השנה יש לנו תפקיד, מקצוע, חובה וזכות, לעסוק בחיוני, במהותי ובמה שיקר – האדם. אנו גאים ללבוש את מדי צה"ל, ולבצע בשמו משימות צבאיות ולאומיות כאחד. זה ייעודנו והמקום הזה, רחבת הכותל – ממחיש אותו. רק לפני כתשעים שנה, התפרץ לכאן לרחבה הרב משה צבי סגל, תקע בשופר ונאסר על ידי חיילי המנדט הבריטי. זה היה מעשה אסור באותם ימים".

"צה"ל החזיר לעם היהודי את הכותל", טען, "ואפשר לתקוע בו כל תרועה: החל מתרועת חג ומועד, קריאות שמחה בעליית בני מצווה לתורה, ועד לקריאה המהדהדת של שבועת הלוחם, המתחייב כאן מול אבני הכותל "להקדיש את כל כוחותיי ואף להקריב את חיי להגנת המולדת". אבל היום, היום אנו תוקעים בשופר זעקה משולבת של אבל ושל חירות".

"נוסיף לחזק את הפצועים, לחזק את משפחות השבויים והנעדרים, ונעשה כל מאמץ להשיבם לגבולם. משפחות יקרות, בשמי ובשם כל מפקדי צה"ל, אני מצדיע לכן, על כוח העמידה, ועל הביטחון שלו זכינו בזכות בניכם ובנותיכם. אני מחזק אתכן ומחבק אתכן. אני עומד על החומה, כך בשיר, במציאות – אני חלק ממנה, ואיתי כל חיילי צה"ל המהווים את חומת המגן של מדינת ישראל. יהי זכר הנופלים ברוך", דברי הרמטכ"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה להם ולכותל המערבי?
מה להם ולכותל האמונה, התקווה, הציפיה לגאולה, הקדושה, והאמת.

רואים שבחיים לא עסקת בקירוב רחוקים לא כל חילוני הוא יאיר לפיד אין לך חלק בכלל ישראל ולא בתקוות ובאמונות של כלל ישראל. תקשיב לגדולי ישראל הרב שך הרב וולבה הרב שטיינמן מה הם אמרו על קירוב

מעניין שאני לא מכיר אף אחד בבני ברק שקיבל אוכל מהחיילים, לא אני ולא אף אחד בשכונה

אינו מבין שלחיות על קידוש ה' יום יום גדול יותר משום שנלחם ביצר יום יום, מלמות על קידוש ה' שהיא זכות בפני עצמה…
גוף מול מול רוח

ההורים שלי מב"ב ומקבלים פעם בשבוע אארגז עם מצרכי מזון משני חיילים שדופקים להם על הדלת.. ושואלים אם הם צריכים משהו

תגובה לבוזי כל קודש
אי אפשר להישאר אדיש לדברים הכל כך כפויי טובה שאתה אומר.
הם אלו שהקריבו את חייהם על מנת שאתה תוכל להגיע לכותל, ואתה אומר מה להם ולזה?

חסרה האמונה בהשם במקום האמונה הטפלה בצה"ל.
בוודאי שמגיע כל הכבוד לצה"ל אך הכל הוא בעזרת השם ויותר נכון לומר כל הנעשה על ידי צה"ל הוא על ידי השם.

דווקא אני כן מכיר קשישים שקבלו אוכל מהחיילים בבני ברק

דווקא אנשים וברוכות ילדים קבלו אוכלל
ובאמתתתת צהל עבדו מעל הכול כל הכבוד??

דווקא אנשים וברוכות ילדים קבלו אוכלל מבני ברק .
ובאמתתתת צהל עבדו מעל הכול כל הכבוד??

אמנם חייבים אנו להאמין ובלא ההשגחה הפרטית של הבורא לא היה קיום למדינה אך עלינו מוטלת החובה להודות לאלו שמתו על קידוש השם וגם אם סיבת מותם ועצם פטירתם היה ללא שרצו לעשות זאת בקידוש השם אבל הם מתו בגלל סיבה אחת – משום שהם יהודים בני אברהם יצחק ויעקב ועלינו לזכור זאת הבה ונאמר פרק תהילים ומשניות לעילוי נשמתם ונזכור את אלו שמסרו נפשם כדי שנחיה במדינה (ולקנאים שבנינו סליחה – בארץ ) יהודית ולא בפולין ורוסיה או במרוקו ותימן ה' יקום דמם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture