צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת

הקורונה בכנסת: 4 ח"כים מהרשימה המשותפת לבידוד – הדיונים יצומצמו

יו"ר הרשימה איימן עודה, והח"כים מטאנס שחאדה, היבא יזבק, עיידה תומא סולימאן הונחו להיכנס לבידוד לאחר שבאו במגע עם ח"כ סמי אבו שחאדה, שאובחן כחיובי לנגיף. הפעילות במשכן תצומצם אך יימשכו הדיונים ב'חוק המענקים' וב'חוק הנורווגי'

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בתום החקירה האפידמיולוגית שנעשתה ע״י נציגי משרד הבריאות לח"כ סמי אבו שחאדה, עולה כי ארבעה ח"כים מהרשימה המשותפת: ח"כ מטאנס שחאדה, ח"כ היבא יזבק, ח"כ עיידה תומא סולימאן וח"כ איימן עודה, שני מנהלי הסיעה וארבעה אורחים שפקדו את לשכתו של ח"כ אבו שחאדה (אינם קשורים לכנסת) נדרשים להיכנס לבידוד ביתי – כך נמסר הערב במדובר הכנסת.

בנוסף, מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ, פנה הערב לחברי הכנסת ובאי הבית והודיע להם על שורת החלטות חדשות בהתנהלותה של הכנסת בשבוע הקרוב, נוכח הימצאותו של ח"כ סמי אבו שחאדה מאומת לנגיף הקורונה ונוכח בידודם הביתי הצפוי של ארבעה מחברי הרשימה המשותפת.

"כידוע לכם, לאחרונה חלה עלייה בתחלואת נגיף הקורונה בישראל וכן נתגלו מספר מקרים גם בקרב באי משכן הכנסת. בעקבות זאת התקיימה ישיבה ביום חמישי האחרון של הנהלת הכנסת עם הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות. לאור זאת, ולאחר שהנחני יושב-ראש הכנסת, חה"כ יריב לוין, הריני לעדכנכם במספר הנחיות הקשורות להתנהלות הכנסת בשבוע הקרוב".

לגבי מליאת הכנסת הודיע כי היא תפעל השבוע במתכונת מצומצמת. סדר היום ייקבע בתיאום עם נשיאות הכנסת ויכלול נושאים מוסכמים בהיקף מוגבל. כן תושלם חקיקת 'חוק המענקים' על בסיס ההסכמה שגובשה בין יו"ר הקואליציה למרכז האופוזיציה.

לגבי ועדות הכנסת נמסר כי הן תתכנסנה באישור יושב-ראש הכנסת בלבד. מחר, יום א' אושרו להתכנס ועדות שכבר החלו בדיוני חקיקה. ועדת הכספים תתכנס לדיון בנושא "חוק המענקים" וועדת חוקה חוק ומשפט תתכנס לדיון בנושא "החוק הנורווגי". לא תתאפשר כניסת מוזמנים לישיבות ועדה אלא באישור מנכ"ל הכנסת.

המנכ"ל הודיע בנוסף: "יועצים פרלמנטריים – תותר כניסתם של עד שני יועצים פרלמנטרים לשרים וחברי הכנסת. מוזמנים – לא תתאפשר כניסת מוזמנים לחברי הכנסת. היעדרות חברי הכנסת – בכוונת יושב ראש הכנסת לפנות לוועדת האתיקה ולאשר כי היעדרות חברי הכנסת בימים אלו לא תיחשב על חשבון מכסת הימים בהם הינם נדרשים לשהות בבניין. עובדי סיעות – כניסתם של עובדי סיעות הכנסת תצומצם. הנחיה מסודרת תינתן למנהלי הסיעות.

"אנו ממליצים לחברי כנסת שאינם נדרשים להגיע למשכן הכנסת, להימנע מלעשות זאת. כל באי הבית מתבקשים להקפיד על חבישת מסכה ושמירת מרחק על פי כללי משרד הבריאות. הנחיות אלו יהיו תקפות לשבוע הקרוב. לקראת סוף השבוע תתקיים הערכת מצב ויישלח מכתב עדכון", מסר המנכ"ל.

מלשכת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נמסר כי "על אף המגבלות במשכן הכנסת, ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני קיבלה אישור מיוחד מיו"ר הכנסת, ותתכנס מחר בבוקר לדיון המשך בנושא הצעת חוק מענק לעידוד תעסוקה. כלל המוזמנים השונים ישתתפו בדיון באמצעות תכנת זום". גפני אמר כי "זהו חוק חשוב למשק ולכלכלה, שעוסק בתמריץ כספי למעסיקים, אשר יקלטו או יחזירו לעבודה עובדים אשר הוצאו משוק העבודה בתקופת משבר הקורונה".

הח"כ שחלה בקורונה: "נפגשתי עם אלפי אנשים בשבוע האחרון"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture