צילום: קובי גדעון / לע"מ

בעקבות העלייה בתחלואה: נתניהו יכנס מחר את "קבינט הקורונה"

נתוני התחלואה בימים האחרונים מדאיגים את משרד הבריאות שמקשיח עמדות וטוען: צריך לעצור את ההקלות. השרים מתנגדים: המשק יכול לעמוד בפתיחה נוספת. מחר: קבינט הקורונה יתכנס - שר האוצר כ"ץ ידרוש את חידוש הפעילות של הרכבת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לכנס מחר בשעה 17:30 את "קבינט הקורונה" בכדי לדון בעלייה המדאיגה בנתוני התחלואה בנגיף בישראל.

ב'חדשות 12' דווח על חילוקי דעות חריפים בין השרים לדרג המקצועי במשרד הבריאות, במשרד הבריאות דורשים לעצור את ההקלות הצפויות – ובינהן חזרתה לפעילות של רכבת ישראל. בקבינט שיתכנס מחר ידרוש שר האוצר ישראל כ"ץ את חידוש הפעילות של רכבת ישראל. במשרד הבריאות יאמרו מחר כי הפיזור המשמעותי של החולים מעיד על הדבקה משמעותית בקהילה.

ב'כאן חדשות' דווח כי השרים צפויים לאשר בדיון את הקמתו של מרכז השליטה לניהול המאבק בנגיף. מדובר במרכז שליטה שירכז את כל הפעילות הלאומית למאבק בהתפשטות הנגיף – החל מניהול מערך החקירות האפידימיולוגיות ועד לרכש.

ביום חמישי, בתום ישיבה של "קבינט הקורונה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת כי "אנחנו שחררנו את ההגבלות על הכלכלה, אבל מה שקרה הוא שהתחלנו לעלות. אנחנו כבר עוברים את הקו המקווקו אתמול, של כ-230 חולים. כלומר, אנחנו נמצאים במקום שבו התחילה העלייה התלולה שהביאה אותנו לסכנה גדולה מאוד של חולים קשים ושל אנשים שנפטרים. אותם דברים שרצינו למנוע ושמנענו, ושקרו במדינות אחרות".

"העלייה היא לא כל כך תלולה כמו שהייתה קודם לכן, אבל היא תלולה למדי. אנחנו כבר לא נמצאים במצב הזה של כמה בודדים או כמה עשרות, אנחנו כבר בכמה מאות וזה מטפס במהירות. המרחק בין 200 לשיא, מה שהיה כאן, הוא מרחק של עשרה ימים. כלומר, אנחנו לא יכולים לאפשר שנחזור בחזרה לגידול של טור גיאומטרי, משום שהטור הזה בסופו של דבר גורר אחריו אנשים שיהיו חולים, חולים קשים, ולצערנו גם אנשים שימותו. לכן, אנחנו חייבים לעצור את הגידול הזה בזמן. אם זה יימשך, נהיה חייבים להחזיר את ההגבלות ואז ממילא גם כמובן הכלכלה תיעצר".

"למה זה קורה? למה זה גדל בחזרה? קודם כל – הנגיף כאן. הנגיף לא מתחשב ברצונות שלנו, הוא לא מתחשב במאוויים שלנו, הוא לא מתחשב בכלכלה שלנו. הוא לא מתחשב בשום דבר. הוא מתחשב רק בדבר אחד – האם מקפידים על הכללים או לא מקפידים על הכללים. אנחנו לצערנו פחות הקפדנו על הכללים. אני אומר את זה באופן ישיר ובאופן ישר – כולנו פחות הקפדנו על הכללים".

"אני מבין את הקושי, זה מאתגר את כולנו, זה מאתגר גם אותי. אני מבקש מכם לעשות את מה שאני מקפיד עליו ביתר שאת בימים האחרונים, אני מבקש מכם שתשמרו על ממ"י: מרחק, מסכה, ידיים. אני יודע שאף אחד לא רוצה להיות זה שמנג'ס, אז תגידו "מאמי, תשמור על ממ"י". אני כבר שומע את הבדיחות, אני רואה את הממים – "רוצה להיות המאמי של המדינה", אבל אני רציני לגמרי. המגפה משתוללת בעולם. שבעה מיליון אנשים כבר נדבקו, למעלה מ-400 אלף כבר מתו, יש עלייה מאוד תלולה. בדרום אמריקה, בברזיל, גם דיברתי לפני כמה ימים עם המנהיג של הודו – עלייה תלולה מאוד. באזורנו גם כן – עליות תלולות מאוד מאוד. הנגיף לא מוותר, הוא רק מכבד את אלה שמכבדים את הכללים".

"לכן, אני יכול לומר שבזכות ההחלטות שקיבלנו בזמן ובזכות שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל, אנחנו מנענו את התפשטות המגפה בישראל. אני מבקש מכם לחזור ולשמור על הכללים. אם נשמור על הכללים הם ישמרו עלינו, נוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה שלנו, את התרבות שלנו, להחזיר את החיים שלנו כמעט למה שהיה קודם, בשגרת הקורונה, עד שבעזרת ה' נמצא את החיסון. בעזרת ה', אם נחזור ונעבוד יחד בערבות הדדית אנחנו נתגבר על המחלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבל בעצם אין עליה בתחלואה אלא עליה במספר הנבדקים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture