צילום: דוברות המשטרה

משרד הבריאות: לא תהיה אכיפה וסנקציות על הוראת מרחק 2 מטר

סגנית יועמ"ש משרד הבריאות בדיון בכנסת: "הוראת 2 מטר היא הוראה נורמטיבית ואין בה כל עבירה פלילית ולא תהיה אכיפה וסנקציות על הוראת מרחק 2 מטר. מאידך, על מקומות אחרים ראינו לנכון להטיל סנקציות ע"מ שנוכל לשמור על ההוראות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הוועדה המיוחדת לעניין נגיף הקורונה החדש בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון, החלה היום (רביעי) בהקראת סעיפי הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות) לקראת ההצבעות לקריאה שניה ושלישית.

בתקציר הצעת החוק נכתב "מוצע לקבוע כי תוקפן של התקנות אשר קובעות הוראות שמטרתן צמצום התפשטות נגיף הקורונה ומניעת הדבקה בנגיף באמצעות מגבלות שונות שמטרתן ריחוק חברתי, יוארך ב– 45 ימים, וזאת כדי לאפשר את המשך תחולתן של ההוראות הקבועות בהן. כמו כן, מוצע לקבוע כי הממשלה רשאית לתקן, בצו, את מספר השוהים המותר באירוע המתקיים באולם אירועים; נתון זה נקבע לפי מצב התחלואה בעת תיקון ההוראה והוא עשוי להשתנות לפי השינויים במצב התחלואה ובנתונים אפידמיולוגיים".

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה בדיון כי "משרד הבריאות הסכים שאישור החוק יגיע למליאה ביום שני על אף שהתקנות יפוגו ביום ראשון. עד ליום שני, הוועדה תדון בדיון רציני ומעמיק בכל סעיף וסעיף בחוק. אבקש לבחון מחדש את הטלת האחריות על בעל עסק שאחד מלקוחותיו הסיר מסיכה ולהעביר אחריות זו כולל הסנקציה שבגינה ללקוח בעצמו".

ח"כ מיקי לוי מיש עתיד טען כי "יש כאן נושאים בחוק שפוגעים באזרחי מדינת ישראל ומגבילים את העסקים הקטנים. החוק הזה דורש חודשי מאסר. מה עוד הממשלה הזאת רוצה לעשות? הכי פשוט שהממשלה תכניס את כל אזרחי מדינת ישראל לכלא, יהיה יותר קל. יש סעיפים שמצריכים זמן, שגם הייעוץ המשפטי טרם הגעתו לשולחן הזה לא היה צריך להסכים שייכנס לכאן. יש כאן חוקים דרקוניים שמישהו כאן איבד את הדרך, מישהו כאן הגזים לצד אחד. חלק מסעיפי החוק רעים לאזרחי מדינת ישראל".

ח"כ אורלי פורמן אמרה כי "להביא את החוקים בדקה ה-90, זה אומר שאנחנו לא מכבדים את הבית הזה ולא מכבדים את המשמעות של חוק. צריך להקדיש לזה זמן, ואני לא אומרת את זה כדי למרוח, אלא כדי לתקן את הסעיפים הרלוונטיים ולא להמשיך להתאכזר ולהתעלל באזרחי מדינת ישראל. פה מדובר בחיים ומוות של אנשים. בגלל מהירות, בגלל חוסר תשומת לב, אנחנו עלולים להתעלל באזרחים. אני מבקשת בואו נעצור רגע, ניקח פסק זמן ונלמד לעומק את החוק הזה, ולא נעצור את הדיון באין-סוף שעות הסתייגויות, שלצערי החברים בקואליציה לא באים אפילו אותן".

עו"ד מיכל גולדברג, סגנית היועהמ"ש משרד הבריאות, אמרה בדיון כי "אנחנו עדיין עם מגפת הקורונה, ישראל היא לא המדינה היחידה שסגרה מקומות, זה קרה בכל העולם שהשכילו להתמודד עם זה בשלבים יחסים מוקדמים, ולכן לשמחתנו נמוכים יותר בהשוואה למדינות אחרות. אנחנו מעוניינים להביא את "חוק המסגרת" – חוק הסמכויות, שיאפשר למשרד הבריאות לקבוע לפי המצב ולא להמשיך בהסדר של תקנות לשעת חירום".

היא הוסיפה כי "אנחנו לא יודעים כמה זמן ייקח לחוקק את חוק המסגרת ולכן את התקנות האלה, אנחנו חייבים לבינתיים לפי מצב התחלואה שקיים היום. לצערנו אנחנו עדיין מתמודדים עם הנגיף, אין חיסון, אין תרופה, ראינו בימים האחרונים עלייה משמעותית בתחלואה, ואם לא נשמור עליהם נמצא את עצמנו חס וחלילה בהתפרצות משמעותית. הוראת 2 מטר היא הוראה נורמטיבית ואין בה כל עבירה פלילית ולא תהיה אכיפה וסנקציות על הוראת מרחק 2 מטר. מאידך, על מקומות אחרים ראינו לנכון להטיל סנקציות ע"מ שנוכל לשמור על ההוראות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture