Noam Revkin Fenton/Flash90

השר כ"ץ: "אפילו אם יקרה כאן משהו שקרה בהתחלה, אין מקום לסגר כללי"

שר האוצר הטרי שובר שתיקה ומצהיר: "אין מקום לסגור את כל המשק. אני אפעל ככל יכולתי שלא יהיה יותר סגר, אלא באופן נקודתי ומתוחם". וגם פותח אפשרות לפירוק הממשלה: "כל בכירי משרד האוצר כתבו היום חוות דעת שתומכות בתקציב חד-שנתי משיקולים כלכליים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר האוצר ישראל כ"ץ, בראיונות ראשונים מאז שמונה לתפקידו, מודה כי המצב הכלכלי בארץ הוא החמור ביותר בתולדות המדינה, ומתחייב שימנע סגירה כללית של המשק – גם אם מספר הנדבקים ימשיך לעלות: "לא סוגרים רוחבית כלום – אפשר לטפל נקודתית ע"י אכיפה ובידוד. לא נסגור רוחבית שום ענף במשק. אפילו אם יקרה כאן משהו שקרה בהתחלה, אין מקום לסגר כללי".

בכובעו כחבר קבינט הקורונה, אמר השר כי ההחלטות שהתקבלו בתחילת המגפה היו נכונות למצב שבו עוד לא הייתה היכרות עם הנגיף, אך מבהיר כעת: "היום לא אאפשר החלטות כאלה. אין מקום לסגור את כל המשק. אני אפעל ככל יכולתי שלא יהיה יותר סגר, אלא באופן נקודתי ומתוחם. הפתרון זה הסברה ופיקוח ולא סגירת מקומות". כ"ץ סבור כי "צריף לעקוב, לראות, לבודד נקודתית – אבל יחד עם זאת להשלים את הפתיחה. ברגע שענף התרבות יחזור, רוב הבעיה תיפתר".

"נכנסתי למשרד האוצר במצב הכלכלי הקשה בתולדות המדינה. יותר מזה, במדדים הכלכליים זה הולך להחריף עד סוף השנה", אמר כ"ץ בראיון ל'כאן חדשות'. "אני מעריך שהגירעון יטפס מ-10% ומעלה, והצמיחה תהיה שלילית לראשונה. כל המדדים הכלכליים, בהם גם יחסי החוב-תוצר, ודאי שעוד יחריפו". בראיון ל'חדשות 13' הוסיף כי "כל ההחלטות שמתקבלות זה כדי להקל ולאפשר לעבור את התקופה".

יחד עם זאת, לדבריו, "כשנכנסתי לתפקיד העברנו תוספות של כ-100 מיליארד שקלים והתפקיד שלי הוא לוודא את הביצוע של ההחלטות שהתקבלו". שר האוצר התייחס גם לתוכנית האוצר להחזיר עובדים למשק: "שישה מיליארד מיועדים להחזיר עובדים לעבודה. המטרה שלי שבארבעת החודשים של המענקים יחזרו לפחות מאות אלפי עובדים לעבודה ועד סוף השנה המשק יחזור".

עוד הבטיח כ"ץ כי "התקציב שאגיש יהיה אחראי. אני לא רוצה לצאת בהכרזות, אבל הכיוון הוא לא להחמיר על הציבור בתקציב הראשוני שיוגש. עלינו להצמיח את המשק ולהביא חוקים שיתנו לאנשים להקים עסקים. אעשה רפורמות שידאגו לזה, ונעמיד תחרות מלאה ואמיתית מול המונופולים שמקשים על הוזלת מחירי הדירות בישראל. שמתי את נושא התשתיות כנושא המרכזי".

המהלך של נתניהו שעשוי לקדם את הבחירות הבאות?

בריאיון ל'חדשות 12' הוסיף שר האוצר כי לדעתו יש צורך בתקציב חד-שנתי ולא דו-שנתי וטען כי "כל בכירי משרד האוצר כתבו היום חוות דעת, גם ראש אגף התקציבים, גם החשב הכללי וגם המנכ"לית, שתומכות בתקציב חד-שנתי משיקולים כלכליים. זה יאפשר למשק ולעובדים להשתלב. לעומת זאת, תקציב דו-שנתי עם הפנים לשנת 2021 יחייב צעדים אגרסיביים יותר".

בנוגע לטענה שהתקציב הוא דרך של נתניהו לפרק את הממשלה סיפר כ"ץ כי "מדובר בדיאלוג שייעשה בהידברות – הייתה פגישה בין רה"מ לשר הביטחון גנץ ואיתי, אני לא חושב שזה נימוק לפירוק הממשלה והליכה לבחירות. אני מכין תקציב אגריסבי מבחינת חוק ההסדרים. בסוף זה עניין של אמון – משוכנע שאין כוונה לנצל את התקציב לבחירות. אני נכנס לתפקידי במצב הכלכלי הקשה ביותר וזה הולך להחריף עד סוף שנה".

הפרשן הפוליטי עמית סגל מציין כי "ההחלטה אם תקציב המדינה יהיה חד-שנתי או דו-שנתי משפיעה על מצב המשק, אך אולי גם על עתיד הממשלה. בליכוד רוצים תקציב חד-שנתי, בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם עם כחול לבן. ולמרות זאת ההחלטה המסתמנת: ייחתם תקציב רק לחודשים הקרובים".

"האופן בו ייקבע תקציב המדינה מהווה את אחת מהסוגיות הפוליטיות-כלכליות המסקרנות של הקיץ הקרוב. ההחלטה הזו צפויה להשפיע על מצב המשק, אך גם על יציבות הממשלה. מצד אחד, בליכוד מעוניינים לחתום על תקציב חד-שנתי, בנימוק שהמצב הכלכלי אינו יציב והעתיד לא ברור בגלל התנודות בתחלואת הקורונה. העמדה הזו גם נתמכת על ידי גורמים כלכליים".

"מצד שני, תקציב חד-שנתי מנוגד להסכם עם כחול לבן, במסגרתו שתי המפלגות חתמו על תקציב דו-שנתי. ולמרות זאת, ההחלטה המסתמנת של רה"מ נתניהו ושר האוצר כ"ץ היא שהתקציב יסוכם רק לחודשים הקרובים. המשמעות הפוליטית: עם פקיעת התקציב ייפתח חלון הזדמנויות לבחירות בשנה הבאה. הפלת התקציב מהווה חלון ליציאה לנתניהו, וזו בעצם הדרך היחידה שבה הכנסת תתפזר מבלי שראשות הממשלה תעבור לראש הממשלה החליפי בני גנץ", דברי גנץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מקווא שלא תדפוק את הארץ עם הקלאות שלך והחלטות שכן יהיה עוד גל

סוף סוף מישהו מבין בעובדה- שסגר חא יעצור את הוירוס הזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture