Yossi Aloni/Flash90

בעקבות העלייה בתחלואה: הרמטכ"ל החליט לחדש את החמרות הקורונה

ברקע העלייה בתחלואה והחשש מהחרפה בקצב הנדבקים גם בצבא - אישרו בצה"ל סדרת הגבלות חדשה: החיילים יעברו לשיטת הקפסולות, ונאסר לנסוע ברכבת. בכלל יחידות הצבא מאובחנים נכון לשעה זו 69 חולים פעילים, וכ-3,200 חיילים נתונים בבידוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

על רקע העלייה בתחלואה והחשש מהחרפה בקצב הנדבקים גם בצבא, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וסגנו אלוף אייל זמיר אישרו היום (שני) בתום הערכת מצב עם חיל הרפואה, סדרת הגבלות חדשה על כלל המשרתים. אחר הצהריים הבהיר דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, כי "צה"ל עולה מדרגה ומחמיר את ההנחיות". יודגש כי צה"ל הוא הגוף הראשון שמחדש את החמרת ההנחיות.

במסגרת ההחמרה, צה"ל חוזר לשיטת הקפסולות על מנת לצמצם מגע בין המשרתים ביחידות השונות. ביחידות פתוחות כל מפקד ייקבע את השיטה בהתאם לאופי היחידה, ואילו ביחידות סגורות חיילים יחזרו מחופשה לקפסולה פלוגתית למשך חמישה ימים לפני שישובו למסגרת גדודית. בשלב זה אין שינוי ביציאת חיילים לביתם, אך מהחזרה הבאה לבסיסים יידרשו המשרתים להיערך לשהייה של חודש בבסיסים.

הוא הוסיף עוד בשיחה עם הכתבים: "קבענו כלל לפיו – 2 מטר מרחק 10 אנשים ישיבה 50 אנשים במתכונת פלוגתית בשטח סגור 100 שטח פתוח. כמו כן, בחדרי האוכל יישבו עד מאה איש, אלא אם יותקנו במקום מחיצות". תא"ל זילברמן ציין עוד כי "נדרשת אחריות מהחיילים הנמצאים בבתיהם – לא הולכים לעוצר יציאות, אך הנחנו את החיילים שיהיו מוכנים גם לאפשרות שיידרשו להישאר בבסיסים 30 יום, במידה ובסופו של דבר יוחלט על כך".

טקסים בצה"ל יוגבלו לעד 150 משתתפים בשטח פתוח. דיונים יתקיימו בהשתתפות של עד עשרה אנשים. במתכונת פלוגתית יתאפשרו דיונים של עד 50 משתתפים בשטח סגור, ו-100 בשטח פתוח. כניסת אזרחים למחנות צה"ל תתאפשר באישור מפקד יחידה בדרגת סגן אלוף. מיוני מלש"בים ואימוני סדיר ומילואים ימשיכו להתקיים כרגיל.

השימוש בתחבורה ציבורית מאושרת לכלל יחידות צה"ל, אך חל איסור על נסיעה ברכבת עד להודעה חדשה, למעט עובדי צה"ל. בנוסף, בימי ראשון לא תתאפשר עלייה לאוטובוס בתחנה מרכזית לפני השעה 12:00, וביום חמישי אחרי השעה 12:00. כלל הגבלות ההיסעים חלות גם על אוכלוסיית משרתי המילואים.

תא"ל זילברמן קיים סקירה כללית של מצב התחלואה בצה"ל וסיפר כי "יש היום בצה"ל 69 חולים. כולם במצב קל. כמו כן, יש 3170 חיילים בבידוד", והדגיש כי התחלואה לא משפיעה על הכשירות המבצעית של הצבא. "היו שלושה אלופים מבודדים – אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי, ‏ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, ואלוף פיקוד מרכז הנכנס תמיר ידעי. כולם מרגישים טוב וחוזרים לתפקוד מלא".

בתוך כך, הסיוע האזרחי שמפעילות יחידות צה"ל נמשך. בין היתר מופעלות 5 מלוניות בידי פיקוד העורף, ומלונית נוספת ייעודית למגזר החרדי נפתחת במלון כינר שבכנרת. עוד ניתן גם סיוע ייעודי למגזר הבדואי. אמ"ן מפיץ בכל יום דוח עדכני, ונתונים מטעם צה"ל מועברים גם על ידי המרכז למידע ולידע. הנתונים מוצגים מדי יום למשרד הבריאות במטרה לסייע למקבלי ההחלטות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture