צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

מלונית נפתחה לציבור החרדי – 300 חיילים יגויסו לחקירות האפידמיולוגיות

משרד הביטחון: נכון להיום, שוהים במלוניות הקורונה המופעלות על ידי משרד הביטחון וצה"ל 1,463 • דובר צה"ל: "אנחנו מסייעים לראשי הרשויות, גייסנו כ-100 איש לשם כך - התבקשנו לסייע במוקד הטלפוני של משרד הבריאות ולכן נפתח מוקד עם חיילים להקלה בעומס"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאור הנחיית שר הביטחון בני גנץ, נפתחו היום (ראשון) שתי מלוניות קורונה נוספות: מלונית אחת בתל אביב המיועדת ברובה לעובדים זרים ומלונית בניר עציון המיועדת ברובה לציבור החרדי – כך נמסר מלשכת גנץ. נכון להיום, שוהים במלוניות הקורונה המופעלות על ידי משרד הביטחון וצה"ל 1,463 חולים, ובימים הקרובים, ניתן יהיה לקלוט עוד 2,000 חולים במלוניות הנוספות שייפתחו ובאלו הקיימות.

עוד נמסר כי בתום הערכת מצב שנערכה היום במשרד הביטחון, הורה שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, להרחיב את מספר בתי המלון המיועדים לחולי הקורונה הנמצאים בבידוד ובימים הקרובים צפויות להיפתח עוד שתי מלוניות שלפחות אחת מהן, תהיה מותאמת לציבור החרדי. "משרד הביטחון יגדיל את היקף המלוניות לחולי הקורונה ב-50% השבוע", נמסר.

בתוך כך, בצה"ל עדכנו הערב כי בתיאום מול משרד הבריאות, נכון לשעה זו פועלות 11 מלוניות, בימים הקרובים יפתחו 2 מלוניות נוספות, בהם פועלים כ-100-150 חיילים מפיקוד העורף. דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר הערב כי "אנחנו מסייעים לראשי הרשויות, מגייסים יקלרים וגרעיני נפות. עשינו ניתוח עד סוף השנה בהקשר זה. גייסנו כ-100 איש לשם כך".

"ממשיכים להקצות חובשים לבדיקות. התבקשנו לסייע במוקד הטלפוני של משרד הבריאות ולכן נפתח מוקד עם חיילים להקלה בעומס. ככל הנראה אנחנו הולכים לסייע בחקירות האפידמיולוגית. מעריך שכ-300 איש נוספים יסייעו למשרד הבריאות להרחיב את החקירות. החיילים שיסייעו הם מהמערך הסדיר בצה"ל.

זילברמן, אמר הערב תדרוך לכתבים הצבאיים כי, "סיימנו לפני מספר דקות הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל יחד עם כמה תא"לים מובילים בנושא המאבק בקורונה. ניתחנו לעומק את מה שלמדנו מאירועים קודמים. אנחנו עוברים להחמרה, ולאחר מכן תתבצע הקלה על פי הערכת המצב. הרציונל הוא להקטין את שטח המגע של צה"ל עם החברה".

זילברמן עדכן על התחלואה בצה"ל: נכון להערב יש 208 חולים, כולם במצב קל, שוהים במלונות הקורונה ואנחנו מלווים אותם. עד כה חלו בצה״ל 447 משרתים, כ-240 החלימו. ישנם כ-5000 מבודדים, עלייה מהפעם הקודמת. "המעבדה הצה"לית ממשיכה לעבוד ועולה בהיקף הבדיקות. מתבצעות כ500-550 בדיקות ביום, יש ימים שמגיעים ל-700. עושים הכל כדי להגיע למקסימום למניעת התפשטות", הוסיף.

בעקבות כך הוחלט כי עדיין לא יוטל עוצר יציאות על החיילים אך היציאות יצומצמו ליציאה הביתה אחת ל-21 ימים ביחידות קרביות: "אנחנו חושבים לטווח הארוך ולא רוצים לייצר יותר מידי מגע, בעיקר ביחידות הלוחמות. עוברים ליציאות אחת ל21 יום, היציאה ביום חמישי. במהלך השבוע יסוכמו הגבלות לשהות בבית בחופשות סוף השבוע. מפקד היחידה יקבע את המדיניות לאנשי הקבע של היחידה תחת אותו רציונל של צמצום מגע".

לגבי מילואים אמר כי "ככל הנראה הרמטכ"ל יחליט על עצירת אימוני מילואים של המסגרות הגדולות (גדודית ומעלה). נעדכן בהמשך השבוע. אנחנו לא עוצרים הגעה של אנשי מילואים בודדים". גיוסים: "מתחילים לגייס בשבוע הקרוב והגיוסים הגדולים יתקיימו בתחילת אוגוסט כמתוכנן. הם יתבצעו על פי ההנחיות באופן מותאם, כפי שהתקיים בגל הראשון".

לגבי כללי התקהלות אמר דובר צה"ל כי "לאור מצב התחלואה, הכלל הופך להיות 2.10.30.50- 2 מטר מרחק, 10 אנשים בדיון, התכנסות בשטח סגור עד 30 איש ו50 איש בשטח פתוח. בחדרי האוכל יהיו 100 איש בו זמנית אשר ביניהם ישנן מחיצות. הרמטכל התיר לר׳ אט״ל החרגות במקרים ספציפיים". בטקסים: "עד 50 משתתפים, משפחות גרעיניות בלבד. מבטלים לחלוטין נוכחות אזרחים בטקסי סיום קורס וקבלת כומתה".

תחבורה ציבורית – ממשיכים להשתמש, הוצאנו הנחייה שבימים ב-ד ניתן להשתמש ברכבות. הנסיעה באוטובוסים צבאיים היא בקפסולות מופרדות, עד 46 אנשים, על פי הנחיות משרד הבריאות. יתבצע רידוד של כניסת אזרחים לבסיסים. עוברים לעטיית מסכות באופן מלא בכל הדיונים בצהל ללא תלות בכמות המשתתפים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מיוחד ביותר תודה רבה

מתי יפתחו מלוניות לשופטים שוטרים ופרקליטים? יש תחלואה גם בבתי משפט ומשרדי תעבורה. גם במע"צ כנראה. שיביאו סחבת היבדק וסע גם ליד הפלאפלייה שוקי לפני שמגיעים לנקודות הבדיקה של מג"ב עם סמרטוט הנמצאים בכניסה למשרדי ממשלה שפוטים. תודה ושלום עד לגל הרביעי הבעל"ט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture