Olivier Fitoussi/Flash90

אדלשטיין על סדצקי: "המשימה שלי היא להמשיך קדימה ולא לרוץ לאחור"

שר הבריאות הביע צער על התפטרותה של ראש שירותי בריאות הציבור, אך נמנע מלומר אם יקרא לה לחזור בה מהחלטתה: "אני מבין לתחושתה אבל אף אחד לא איבד כיוון". אדלשטיין על ההגבלות החדשות: "המטרה להביא אותנו לפחות מ-100 נדבקים ביום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (רביעי) כי הוא מצר על התפטרותה של פרופ' סיגל סדצקי מתפקיד ראש שירותי בריאות הציבור, אך לדבריו "לא מדובר בשאלה פרסונלית". בריאיון ב"כאן ב'", אמר השר כי "ישראל מצויה בקרב", וכי "אם מישהו לא יכול להמשיך להילחם, המשימה שלי היא להמשיך קדימה בניהול ולא לרוץ לאחור".

שר הבריאות הודה כי לא דיבר עם סדצקי מאז הודיעה על התפטרותה, וכשנשאל האם היא צריכה לחזור לתפקידה, אנר כי "איני יודע מה להשיב. אצטרך לדבר איתה ולהבין את מהות הטענות. אנחנו במצב של קרב ואם מישהו לא יכול להמשיך, המטרה היא לא ללכת אחורה אלא למצוא לו מחליף. אנחנו בודקים מה האפשרויות".

השר הגיב לטענותיה ואמר כי "הדיון פתוח וכל אחד אומר את דעתו ובסוף אני כשר הבריאות מקבל את ההחלטה. העמדה לפתוח את המשק הייתה נכונה לרגע קבלת ההחלטה. כשהשתנו הנסיבות אולי היו צריכות להשתנות ההחלטות. זה ממש כמו בשדה הקרב. עכשיו אנו לא יכולים לקבל החלטות על ה-15 בספטמבר".

"סדצקי רצתה לבדוק רק חולים עם סימפטומים ואנחנו שינינו כיוון. העמדה שלה הייתה נכונה לשעתה, כשהשתנו הנסיבות השתנו ההחלטות". שר הבריאות המשיך: "אני מבין לתחושתה אבל אף אחד לא איבד כיוון. מכמה סיבות, אנחנו עכשיו בקשיים מיותרים בטיפול במשבר, זה נכון. הממשלה הקודמת פעלה במציאות של תקנות לשעת חירום. היו מקבלים החלטות בממשלה וזה היה מתבצע. הציבור שומע שהממשלה החליטה משהו וזה טרם נכנס לתוקף".

אדלשטיין ציין את המחלוקת שעלתה בסוגיית הבדיקות בדבר התפיסה שהובילה פרופ' סדצקי, לפיה יש לצמצמן רק לחולים א-סימפטומטיים. "אם יש חדשות טובות במצב הזה זה שעלינו מ-3,000 – 4,000 למצב הנוכחי", אמר. "אני חושב שהמדיניות הזאת שלה הייתה שגויה. יש קונצנזוס בקרב מומחים שהמצב הנוכחי הוא טוב". עם זאת, הדגיש: "זה לא קשור להתפטרות זה קשור להתנהלות. וזה נוגע לקורונה בכלל".

על העלייה בתחלואה וההגבלות החדשות אמר אדלשטיין: "לא רצו לשמוע את החלקים הפחות נעימים. אמרתי שאני מצטער לקלקל את החגיגה, הפה שיתיר הוא הפה שיאסור אם יהיה צורך. הנגיף לא התייעץ איתי מתי לתקוף. יש פה שלוש רגליים – בריאותית, חברתית וכלכלית. אני שמח שגם אם קצת באיחור ההמלצות שלי מתקבלות בישיבות הממשלה ואם נתמהמה בקבלת ההחלטות אנחנו נהיה בגל שני".

עוד טען השר, כי "הנגיף פועל באותה שיטה בשאר המדינות – יש גל שני גם במדינות שפתחו יחד איתנו. אי אפשר להתמהמה בקבלת ההחלטות. אי אפשר לומר שניצחנו. זה לא קורה בשום מקום בעולם. הזהירות צריכה ללוות אותנו. אף מדינה לא ניצחה את הנגיף. ההחלטות שמתקבלות מתאימות את עצמן למה שקורה באותם ימים, ואם לא נשמור על הכללים נישאר עם משק סגור".

"אני לא אומר לאנשים להפסיק לחיות, להיכנס לבונקר ולרעוד מפחד. צריך לזכור בכל רגע שצריך לשמור על מרחק ועטיית מסיכות. רק ככה הדברים יצליחו להסתדר. הצעדים נועדו לדכא את עקומת החולים, להביא אותנו ל-100 חולים ביום", הוסיף אדלשטיין. "הצעדים נועדו כדי שלא נצטרך להגיע לסגר, אבל מדובר פה באויב שאנחנו לא מספיק מכירים אותו. אני נכנס לבית חולים ורואה אנשים במצב איום ונורא ואז שומע ש'אין חולים'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture