Olivier Fitoussi/Flash90

בכיר בליכוד: "אם יו"ר ועדת הקורונה לא תיישר קו עם הממשלה – נחליף אותה"

בממשלה מותחים ביקורת על ח"כ שאשא ביטון מערימה קשיים על אישור החלטות הממשלה: "בשבוע האחרון היא מערימה קשיים, למרות שברור שהתנאים האובייקטיביים בחדרי הכושר לא מאפשרים את פתיחתם". ביטון: "לוקחת אחריות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הקורונה תתכנס היום (שני) פעם נוספת לדון בשאלה אם לבטל את ההחלטה על סגירת חדרי הכושר ובריכות השחייה. זאת אחרי שאתמול לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה. בממשלה רוצים ככל הנראה להשאיר את חדרי הכושר והבריכות סגורות, וגורם בכיר במפלגה איים להדיח את יושבת ראש ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון.

אותו גורם שצוטט ב'חדשות 12' אמר כי אם יושבת ראש הוועדה לא "תיישר קו עם החלטות הממשלה – ניאלץ להחליף אותה". למרות שיושבת ראש הוועדה ביקשה לבסס את העמדה המקצועית על נתונים של משרד הבריאות, אותם גורמים טוענים כי "בשבוע האחרון היא מערימה קשיים, למרות שברור שהתנאים האובייקטיביים בחדרי הכושר לא מאפשרים את פתיחתם".

מוקדם יותר היום דווח ב'כאן חדשות' כי גורמים בליכוד דווקא טענו שראש הממשלה בנימין נתניהו נתן בעצמו אור ירוק לביטול האיסור לפתוח את בריכות השחייה וחדרי כושר, וכי כך תוכל הקואליציה לאשר את ההחרגה שלהם מההגבלות שעליהן החליטה הממשלה, בלי להיות תלויה בהסכמות עם האופוזיציה.

ההצבעה על ביטול המגבלות הייתה אמורה להתקיים אתמול, אך נדחתה להיום לאור אי-הסכמות בתוך הוועדה. המחלוקת התעוררה עם ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם), שסירב להצביע על כל סעיפי הצו שאישרה הממשלה יחד, וביקש לבודד את ההצבעה לסעיפים הנוגעים לחדרי הכושר ולבריכות הציבוריות. את עמדתו הסביר בכך ש"אני לא רוצה להצביע עם הממשלה בשום סעיף, גם לא שקשור במסעדות ובעסקים".

יו"ר הוועדה, ח"כ שאשא ביטון, אמרה ל'מעריב': "אני מוכנה לקחת על עצמי בנקודת הזמן הזו את האחריות לנוכח הנתונים שלפנינו. בהצבעה שאני מבקשת יש איזון בין הכלכלה לבריאות. היכן שיש הסכמות לגבי פוטנציאל הדבקות גבוהה נאשר סגירה והיכן שאין אז נחריג ונפתח. ובכלל צריך לייצר מציאות בה אנחנו חיים בצל הנגיף תוך מניעת התפשטות לצד שמירה על כלכלה פתוחה עד כמה שניתן".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התייחס הבוקר בגלי צה"ל לסוגיית הבריכות וחדרי הכושר: "אמרנו במפורש שכאשר תהיה עלייה בתחלואה נשקול את צעדינו. לא צריך להסתכל על כל נדבק כאדם בודד, כי יש מפיצי על שהדביקו 50 אנשים ויותר, וכך המחלה מתפשט". על היעדר הנתנים על ההדבקות במקומות האלה, אמר כי "לא צריך להביא נתונים מדויקים אם אנחנו יודעים שיש סיכון. לצערנו אין פטנט של לאכול במסעדה בלי מסיכה" .

יואב קיש מזהיר את ועדת הקורונה: "אם ניכנס לסגר – האחריות עליכם"

ביטון אמרה אתמול בדיון בועדה כי "הנתונים שהציג משרד הבריאות אינם מצדיקים סגירת כל ענף חדרי הכושר והבריכות. נתוני התחלואה עולים, הן לגבי החולים, החולים-קשה, והנפטרים, אך במקביל נוצרה גם שעה קשה כלכלית. חובה עלינו לשמור על האיזון העדין בין שמירת בריאות הציבור – לבין מצבו הכלכלי. חובה להבהיר את ההיגיון של ההחלטות, כי ללא הבהרה זו, הציבור לא יתגייס לשמירת ההנחיות וההגבלות".

לדברי ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, מגמת העלייה במספר החולים עדיין נמשכת, וכיום יש כ-19 אלף חולים-פעילים, מחציתם אמנם ללא-תסמינים – אך עדיין יכולים להדביק אחרים. היא הזהירה כי אם מגמת העלייה במספר החולים הקשים תימשך, הרי שמספרם של אלו יעלה על מספרם בגל הראשון. לפני יומיים התווספו 35 חולים קשים ביום, שזה יותר מאשר יום-השיא בגל הראשון- 29 חולי-קשים ביום.

בנוסף, ברוב מקרי ההדבקה, קשה לזהות את מקור ההדבקה. בר או מסעדה הם מקומות שבהם קשה להכיר את הסובבים – ולחשוף את מקור ההדבקה. כדי לחשוף את מקורות ההדבקה פועלים לפי כללים אפידמיולוגיים. התנאים בחדרי כושר מאופיינים בצפיפות, בחללים קטנים, חום ולחות, מערבולות אוויר, התנשפות, משטחים וציוד. התנאים בבריכות מאופיינים באי עטיית מסכה, צפיפות, התקהלות וקושי בהקפדה על כללי הריחוק וההיגיינה.

לדבריה, בחודש האחרון בחתונות נדבקו 170 איש, בחדרי כושר 35, במסעדות 21 ובברים 6 אנשים. כל אלו, רק הנדבקים במעגל הראשון. היא הדגישה כי איננה רוצה לתת נתונים לגבי הנדבקים בבריכות, עד שלא תהיה הוכחה חד משמעית שההדבקה הייתה בבריכה, אך הבריכות נסגרו במדינות רבות.

היא הדגישה כי "תפקידנו לסגור מוקדי הדבקה לפני ההתפרצות. אחרי התפרצות, כבר יהיה קשה מאוד לעצור את ההתפשטות. ככל שההנחיות יתירו פעילות רבה יותר, עלול להיווצר רושם מוטעה בציבור שהקפדה על ההנחיות אינה תמיד הכרחית. בכל התקהלות קיים פוטנציאל הדבקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture