Olivier Fitoussi/Flash90

מסתמן: מוסדות החינוך יפעלו ביום א' – ייסגרו ככל הנראה בהמשך השבוע

נתניהו וגנץ קבעו כי הגנים ובתי הספר של החופש הגדול יפעלו בתחילת השבוע הבא. בהמשך, יתקיימו התייעצויות נוספות כיצד לפעול מאוחר יותר. הערכות: מוסדות החינוך יפעלו לפחות עד יום שלישי. אך ייסגרו בהמשך השבוע או בשבוע הבא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ החליטו היום (שישי) כי מוסדות החינוך יישארו פתוחים ביום ראשון הקרוב, וככל הנראה אפילו לפחות עד יום שלישי הקרוב. בתחילת השבוע צפויה להתקיים הערכת מצב נוספת באשר לסוגיית פעילות מוסדות החינוך. על פי הדיווחים, בכחול לבן מבקשים להמשיך את פעילות בתי הספר של החופש הגדול עד לסוף השבוע הבא.

ב'חדשות 12' דווח כי הכוונה כעת היא לבדוק האם ישנה אפשרות ריאלית ללמוד וללמד בקבוצות קטנות במוסדות. במידה ולא יתאפשר, ינסו להפעיל את מערכת החינוך עוד שבוע אחד כדי להתקרב למועד סיום הלימודים שאמור להיות בתחילת חודש אוגוסט ולמנוע פגיעה משמעותית בתלמידים, בהורים ובמשק.

גורמים בלשכת ראש הממשלה שצוטטו ב'וואלה' אמרו כי הדחייה ביישום ההחלטה נעשתה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבין שיש צורך בזמן היערכות לסגירת מערכת החינוך. בכחול לבן אומרים כי נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, צפויים לקיים התייעצות בנושא, ומעריכים שהיא תיפתח כסדרה לפחות במחצית הראשונה של השבוע הבא.

אמש בישיבת הממשלה שרי כחול לבן הצטרפו לעמדתו של שר החינוך יואב גלנט (הליכוד) נגד המלצת המל"ל, בגיבוי נתניהו, לסגור באופן מיידי את מערכת החינוך, בתי הספר של החופש הגדול וגני הילדים החל מיום ראשון. בעקבות ההתנגדות, לא קיבלה אתמול הממשלה אף החלטה נוספת בנוגע למשרד החינוך, וסוכם על התייעצויות נוספות של נתניהו, גנץ, גלנט ושר האוצר ישראל כץ בתחילת השבוע.

ככל הנראה לאחר ההחלטה של גנץ ונתניהו על מוסדות החינוך, יכרעו מרנן ורבנן גדולי ישראל לגבי תלמודי התורה. מסתמן שהישיבות שפועלות בקפסולות ימשיכו לפעול ללא הפרעה.

הממשלה אישרה: ההגבלות החדשות מ-17:00 • נתניהו וגנץ יכריעו על החינוך

שרים רבים הביעו במהלך הישיבה התנגדות לסגירת מערכת החינוך, בהם פנינה תמנו שטה, אסף זמיר, ציפי חוטובלי ואורית פרקש. בכך, הם נתנו גיבוי לעמדתו של שר החינוך יואב גלנט. שר נוסף שהתנגד לסגירת מערכת החינוך הוא שר התקשורת יועז הנדל. הוא קרא להשאיר את המוסדות לגיל הרך ובתי הספר פתוחים ככל שניתן. "לא למהר לסגור, זה ישתק את המשק", אמר בישיבת הממשלה.

"אני לא מקבל נתונים ממערכת הבריאות. הדבר היחיד שהם אומרים לי זה 'תסגור או תעבור לקפסולות", אמר גלנט בישיבה. הוא הוסיף: "יש לי אחריות כלפי שני מיליון וחצי מורים ותלמידים. אני מציע שיראו לי קודם נתונים ולא יעבירו הנחיות דרך התקשורת". ראש המל"ל המליץ לאשר רק פעילויות חינוך מקוונות או בקפסולות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בדיון בנוגע למסגרות החינוכיות כי 15% מהנדבקים הם ילדים עד כיתה ד', אולם שר החינוך גלנט אמר: "זה לא נכון". השר אקוניס אמר כי סגירת מערכת החינוך תהיה "פגיעה קשה מאוד במשק ובכלכלה". מנגד, השר יובל שטייניץ הביע תמיכה בסגירת מערכת החינוך.

נתניהו קרא במהלך הדיון הלילה על סגירת מערכת החינוך כי יש להסמיך אותו ואת גנץ לקחת החלטה אם סוגרים את מערכת החינוך. רבים מהשרים התנגדו לכך. היועמ"ש אביחי מנדלבליט השיב לו כי "הסמכות היא של מנכ"ל משרד החינוך". נתניהו מנגד קרא לשרים שוב להסמיך אותו ואת גנץ. "נחליט וננחה את המנכ"ל". לדבריו, "אני וגנץ נחליט בעניין הזה אחרי ששמענו את ההערות שלכם".

גלנט נגד סגירת מוסדות החינוך: רק 3% מכלל החולים החדשים הם ילדים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture