Olivier Fitoussi/Flash90

בתום הבידוד של גנץ: "הקבינט הכלכלי" ייפגשו הערב לדון בתוכנית המענקים

נתניהו, גנץ, כץ ופרץ ייפגשו הערב בעניין מודל תוכנית "מענק לכל אזרח". דיווח: נערכה התייעצות מקדימה בהשתתפות היועץ הכלכלי לרה"מ כדי לגבש תוכנית. ייתכן שיוחלט כי רווקים לא יקבלו את המענק. גורם המעורה בפרטים: רצון להגיע להסכמות עוד היום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"הקבינט העל הכלכלי" יתכנס הערב (ראשון) במטרה לדון על אופן חלוקת המענקים לציבור במסגרת תוכנית "מענק לכל אזרח" עליה הצהיר ראש הממשלה לפני כמה ימים. הקבינט כולל את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ מהליכוד ושר הכלכלה עמיר פרץ מהעבודה.

יצוין שגנץ מסיים הערב בשעה 22:00 את תקופת הבידוד והישיבה תתקיים בשעה 22:30. במשך הימים האחרונים השתתף גנץ בדיונים שונים באמצעות וידאו, בסיוע מערכות טכנולוגיות מסווגות שהותקנו בביתו בראש העין, שאפשרו להמשיך לתפקד באופן מלא כשר הביטחון.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "בהמשך לתוכנית שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ לחלוקת מענק חד-פעמי לאזרחי ישראל כדי לעודד את הצריכה והתעסוקה ולהניע את גלגלי הכלכלה הישראלית – הממשלה קבעה כי ראש הממשלה, שר הביטחון ורה"מ החליפי, שר האוצר ושר הכלכלה ישלימו עד מחר את גיבוש מודל הקצאת המענק החד פעמי לשם תמיכה כלכלית נוספת לאזרחי ישראל, בהיקף של 6 מיליארד ש"ח".

גורם המעורה בפרטים אמר כי קיים רצון לסיים את מתווה חלוקת המענקים עוד היום. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, שר האוצר יפיץ לא יאוחר מיום שלישי תזכיר חוק ליישום התוכנית. "בגמר שלב הערות הציבור יובא המודל לאישור הממשלה ולחקיקה בכנסת, במטרה להעביר את המענק לאזרחים במהירות האפשרית", נמסר מלשכת נתניהו.

על פי המתווה המסתמן, חלק מהמענק ישולם באופן אוניברסלי כפי שרצה נתניהו, וחלקו אחר ישולם באופן פרוגרסיבי כדי למקד את הסיוע באוכלוסיות החלשות. ייתכן שיוחלט לבטל את מענק 750 השקלים לרווקים. הרעיון לעת עתה לא מוסכם על הליכוד, ויוכרע סופית רק בהתייעצות השרים עם נתניהו מאוחר יותר בערב.

ב'חדשות 13' דווח כי לקראת הפגישה, התקיימה התייעצות מקדימה על המודל המענקים בהשתתפות היועץ הכלכלי לרה"מ פרופ' אבי שמחון, כץ, גנץ ופרץ. עמדת משרד ראש הממשלה היא להטיל מס על המענקים למי שמשתכרים מעל 53,000 ש"ח בחודש כדי לצמצם את ההטבה למשפחות שכלל לא נפגעו מהמשבר.

עמדת כחול-לבן והעבודה היא כי יש לצמצם את סכום החלוקה האחיד לכל משפחה, ולהשתמש במחצית או ברוב הכסף כתוספת חד פעמית למקבלי הקצבאות הקיימות: אבטלה, נכות, זקנה ומענק עצמאים – וכך לטענתם הכסף יגיע לנפגעי המשבר שבאמת זקוקים לו. מטרת הפגישה המקדימה היא לגבש מודל ביניים שיובא לאישור השרים בישיבה הערב. ייתכן כי הכרעה בנושא תתקבל רק מחר.

השר פרץ כתב בטוויטר כי "בישיבת הממשלה שהתקיימה היום אמרתי כי בימים אלה, כשמדובר על יצירת מנוע צמיחה, עלינו להכין תכנית משולבת בה חלק מהמענקים מחולקים אוניברסלית, וחלק אחר פרוגרסיבית כך שייסעו לאוכלוסיות מוחלשות ואוכלוסיות שנקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה".

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו מביאים היום לממשלה שורה של מינויים, וגם החלטת מסגרת על אישור מענקים לאזרחי ישראל, כדי להמריץ את הכלכלה ולעזור גם ביצירת תעסוקה. אנחנו מדברים על מסגרת של שישה מיליארד שקל, אנחנו נמנה צוות שרים שיקבע את אופן החלוקה. הדגש החשוב ביותר הוא על המהירות, גם במנגנון וגם בהחלטות, ולכן הדיון הזה שאנחנו רוצים לקיים צריך להתבצע באמת ביממה הקרובה, אם לא היום עד מחר, ולא יאוחר מזה, כדי שנוכל להביא למימוש הדבר במהירות האפשרית".

"הערב אני מודיע על צעד משלים שהחלטנו עליו", הכריז נתניהו ביום רביעי, "תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל. אני אומר 'נוספת' כי זה צעד שמתווסף לתכנית הכלכלית שהצגנו בפניכם לפני שבוע, ולצעדים הכלכליים שעשינו באפריל-מאי. אגב, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הם כבר פעלו, והתווספו מאות אלפי ישראלים לשוק העבודה".

"אבל הנה מה שאנחנו מוסיפים: משפחה של זוג הורים עם ילד אחד תקבל 2,000 שקל מענק, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 ש"ח, משפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 ש"ח מענק, כל השאר – 750 ש"ח לכל אדם. כלומר כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקל לנפש. לדוגמה חייל, סטודנט, פנסיונר – כל אחד יקבל 750 ש"ח".

"למה אנחנו נותנים את הכסף הזה? אנחנו צריכים להניע את הכלכלה, אנשים יושבים בבית, הם לא צורכים. כשאנחנו נותנים להם את הכסף הזה – הם צורכים. זה מעודד את הצריכה. הם הולכים לקנות. ברגע שהם הולכים לקנות – העסקים מתרחבים, הם צריכים עובדים. במקום להתכווץ – הם מתרחבים. כלומר הכסף הזה מעודד את הצריכה, והוא מעודד את התעסוקה. הוא יניע יותר מהר את גלגלי הכלכלה. ככה עובדת הכלכלה, צריך להניע גלגל שמניע גלגל, שמניע גלגל".

נתניהו התייחס לדרכים לאישור התוכנית ואמר כי "עכשיו, אחרי אישור התכנית, צריך להבין שרוב אזרחי ישראל יקבלו את הכסף הזה תוך ימים באמצעות המנגנון של ביטוח לאומי. אבל, אנחנו צריכים להעביר את זה, קודם כל צריך לקבל את ההחלטה. אני בטוח שאני אקבל את התמיכה של בני ושל שרים אחרים כדי להעביר את התכנית בממשלה, אבל לא ברור שלא נצטרך לעבור לחקיקה. אני מקווה שלא. נחפש דרכים לעקוף את זה, כי זה עוד זמן. אני מקווה שנוכל להסתפק בהחלטת ממשלה, אבל אם בכל זאת נדרש לחוקק את המענק הזה, אני מצפה מכל סיעות הבית לתמוך בו, כדי שנוכל להעביר את הכסף אליכם אזרחי ישראל במהירות, והדגש הוא על מהירות. אם נתחיל להתווכח עכשיו על קריטריונים, על תבחינים, למה זה מקבל וזה לא, זה ייקח הרבה זמן. אני מקווה שלא חודשים, אבל שבועות. לא נצא מזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture