Yonatan Sindel/Flash90

הפקרות: במוקד הקורונה החילוני של הגל השני חגגו בניגוד להנחיות

לא למדו לקח: למרות הגבלות ההתקהלות, לפחות 100 מתלמידי תיכון גימנסיה ירושלים - שבו נדבקו יותר מ-220 איש בתחילת הגל השני - ציינו אמש בבית הספר את סיום השנה. תושבים מהאזור הזמינו משטרה, שלא הגיעה: "רובם היו ללא מסכות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם גל תחלואה נוסף של נגיף הקורונה,כמאה צעירים, מתלמידי ובוגרי בית הספר של הגימנסיה העברית בירושלים, קיימו אמש (ראשון) בניגוד גמור להנחיות מסיבת סיום תיכון, כשחלקם אינם שומרים על כללי הריחוק החברתי, עטיית מסכות וכמובן על כללי איסור ההתקהלות.

בתיעודים שהתפרסמו מהמקום נראים כי אל בית הספר שנמצא בשכונת רחביה בבירה נכנסו בזה אחר זה תלמידים ותלמידות. בכניסה לתיכון אתמול בלילה נראו מדחום, קלסרים ואלכוג׳ל על שולחן בפתח בית הספר. אחת מתלמידות בית הספר סיפרה כי הייתה במקום מסיבת סוף שנה: "חילקו אותנו לקבוצות ועשינו מסיבת סיום". איש הצוות שהיה במקום והקפיד לנעול אחר כל תלמיד שנכנס ויצא מבית הספר לא רצה לומר מה מתרחש במקום.

אחד מאנשי הצוות במקום הסביר: "זה נשף סיום כיתתי באישור מנכ"ל משרד החינוך. מנהל בית הספר פה, אתה יכול לדבר איתו". מנגד, נועם וייצנר, ראש מטה משרד הבריאות אמר: "לא מכיר שום אירוע סיום באף בית ספר שאישרנו, מותרת התקהלות של עד 20 איש בשטח פתוח, 10 בחלל סגור. מה שאנחנו מבינים שהיה שם לא עמד בהנחיות. מסיבת הסיום האחרונה ברעננה עלתה בגל של הדבקה באותו מוסד".

אחד השכנים המתגורר סמוך לבית הספר, תיאר את חששותיו בעקבות העלייה בתחלואת הנגיף בישראל בכלל ובעקבות התנהלות תלמידי הגימסינה בפרט ואמר: "יש שם מסיבה. ראיתי לפחות 100 תלמידים, שרובם ללא מסכות. הם הולכים להדביק אחד את השני. זה הזוי מה שקורה. התקשרתי למשטרה". למרות שמספר שכנים הזמינו משטרה, היא לא טרחה להגיע.

כזכור, לפני כשלושה חודשים נדבקו שלושה תלמידים מבית הספר. בהתאם לכך, הוחלט אז בעיריית ירושלים ובמשרד החינוך כי בית הספר יחזור למתכונת של למידה מרחוק. אולם זו הייתה רק נקודת הפתיחה של הגל השני ושל ההתפרצות בתיכון: לפחות עשרה אחוזים מתלמידי ומורי בית הספר נדבקו, ובית הספר נסגר לאחר שכל התלמידים והמורים נכנסו לבידוד. בסך הכול נדבקו יותר מ-220 איש, בהם 140 תלמידים.

מעיריית ירושלים נמסר: "האירוע התקיים ללא אישור או ידיעת העירייה".

מבית הספר נמסר הבוקר בתגובה: "אמש התקיים אירע סיום הלימודים של מחזור ק' בגימנסיה העברית. בשונה לחלוטין מבשנים קודמות, לא היה זה בנשף ולא במסיבה – רחוק מכך. עקב הנחיות הקורונה ציינו התלמידים את סיומן של 12 שנות לימודים ללא הוריהם ובני משפחתם, ללא חבריהם לשכבה בשש השנים האחרונות וברוב המקרים אף ללא כל חבריהם לכיתה. קבוצות התלמידים הגיעו לבית הספר בהפרש של לפחות 40 דקות אחת מהשנייה כדי למנוע מפגש ביניהן, התלמידים חויבו בעטיית מסיכה, מדידת חום בכניסה לבית הספר ומסירת הצהרת בריאות".

"בהמשך, לאחר ברכות קצרות וחלוקת תעודות גמר 12 שנות לימוד, התכנסה כל קבוצת תלמידים למעגל רחב בשטח הפתוח כדי שיוכלו להיפרד כראוי, ולאחר מכן התפזרו. הורי התלמידים עשו מאמצים להקנות אוירה חגיגית ומשמחת לאירוע בעזרת מעט מוזיקה ודוכן שתייה קלה שארגנו. במהלך האירוע נדרש צוות המורים להתמודד עם אכיפת חובת המסיכה והמגבלות האחרות. היה באירוע זה עצב כפול – עצב על הפרידה מתלמידים אהובים שנאלצו לספוג במהלך שנתם האחרונה במערכת החינוך כל כך הרבה אכזבות ומפחי נפש ועצב על המעט כל כך שיכולנו לתת להם לפרידה בתנאים ובמגבלות הנוכחיים. אנו בטוחים כי התהליך החינוכי שאותו עברו תלמידינו במהלך שנותיהם בגימנסיה לא היה לשווא ושערכן של שנים אלו יגבר על האכזבה מהאופן שבו הגיעו לימודיהם לכדי סיום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture