Yossi Aloni/Flash90

ירידה במספר החולים? אמ"ן: "מספר בדיקות נמוך ומדיגום נרחב בבתי אבות"

לאחר שהבוקר פורסמו "נתונים מעודדים", דו"ח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה קובע כי "מספר המאומתים החדשים ושיעור הבדיקות החיוביות הנמוכים אינם נובעים מירידה אמיתית, כי אם מדיגום בהיקף נמוך יותר ובדיקות סקר רחבות".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הדו"ח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מעריך כי מספר חולים חדשים ושיעור חיוביים נמוכים באופן חריג אתמול נובעים כנראה ממספר בדיקות נמוך ומדיגום נרחב בבתי אבות, המניב שיעור חיוביים נמוך מבאוכלוסיה. "תוצאות הבדיקות שנתקבלו ביממה החולפת משקפות ירידה במספר החולים החדשים, אך ספק אם שינוי זה משקף ירידה "אמיתית" בתחלואה החדשה", כותבים מחברי הדו"ח.

בדו"ח מפורט כי ביממה החולפת עמד מספר החולים החדשים על 948 ושיעור התוצאות החיוביות מסך כל הבדיקות על 5.5%. אלה הם נתונים נמוכים יותר בהשוואה למספר התוצאות החיוביות שנתקבלו בימים הקודמים, כפי שניתן לראות בגרף נתוני התחלואה בשבועיים האחרונים. באופן עקבי, לאחר סוף-השבוע נרשמת ירידה במספר הבדיקות, ובהתאמה משתקף הדבר גם בירידה במספר התוצאות החיוביות החדשות. "עם זאת, מספר החולים החדשים אתמול הוא חריג אף יותר ביחס למגמה זאת. לכן, בוצע ניתוח מעמיק במטרה להבין מהו מקור החריגה".

באשר למספר החולים הנמוך, נמצא כי ביממה האחרונה מספר הבדיקות ירד באופן משמעותי מהמגמה שנצפתה לאחר סופי השבוע בשבועות הקודמים. בתוך כך, בערים בהן נרשם התחלואה הפעילה הגבוהה ביותר, מסתמנת ירידה משמעותית במספר החולים החדשים וזאת להבנתנו נוכח הירידה במספר הבדיקות.

לדוגמא: בירושלים, בשבוע שבין שעבר מספר החולים החדשים הממוצע ליום עמד על 247, מספר הבדיקות היומי הממוצע היה 2869, ושיעור החיוביים הממוצע היה 8.6%. לעומת זאת, אתמול מספר החולים החדשים עמד על 129, עם מספר בדיקות של 1381 ושיעור חיוביים של 9.3%. באופן דומה, בעיר בני ברק, בטווח תאריכים זה עמד ממוצע החולים החדשים היומי על 145, מספר הבדיקות הממוצע עמד על 908, ושיעור החיוביים הממוצע היה ;5.9%. לעומת זאת, אמש נרשמו 52 חולים חדשים, 386 בדיקות ושיעור חיוביים של 13.4%.

בסך הכל נרשמה ירידה של 487 מאומתים בין יום שבת ליום ראשון. התרומה הבולטת לירידה זאת נובעת מירידה ב-150 חולים מאומתים חדשים בירושלים, 73 בבני ברק, 48 באשדוד ועוד 27 בביתר עילית. נוכח נתונים אלה, נראה כי הירידה במספר המאומתים החדשים נובעת בעיקר ממספר הבדיקות הנמוך. "להערכתנו הסיבה לירידה היחסית אינה נעוצה בשינוי בהיקף התפרצות התחלואה", נקבע בדו"ח.

באשר לירידה בשיעור התוצאות החיוביות, בשבועות האחרונים ובאופן הולך וגדל בשבועיים האחרונים מתבצעות בדיקות סקר נרחבות בפרויקט "מגן אבות ואמהות". בשבוע האחרון עלה מספר הבדיקות באופן משמעותי מכ-3000 בדיקות בממוצע ביום לפני כשבועיים, לכ-6000 בשבוע שעבר. עובדה זו, בשילוב עם ירידת הבדיקות באוכולוסייה, הובילו לכך שחלקן של בדיקות הסקר היווה קרוב ל-37% מסך הבדיקות, לעומת 22% ביום ראשון שעבר ולעומת כ-10% בשבוע שלפניו. בבדיקות אלו בשבועיים האחרונים, שיעור המאומתים עומד על פחות כ-1.7% (נמוך פי ארבעה מהממוצע הארצי).

עובדות אלו הובילו לירידה נקודתית בשיעור החיוביים. ירידה כזו עשויה להיראות פעמים נוספות, אך מוערך שבימים הקרובים שיעור החיוביים ישוב לעלות. "בשורה התחתונה", מסכם בדו"ח, "נראה כי מספר המאומתים החדשים ושיעור הבדיקות החיוביות הנמוכים אינם נובעים מירידה אמיתית, כי אם מדיגום בהיקף נמוך יותר ובדיקות סקר רחבות".

הדו"ח היומי המלא של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה:

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture