Official White House Photo by Andrea Hanks

טראמפ ביטל את הוועידה הרפובליקנית: "לא רצינו לקחת סיכון"

הנשיא הודיע שלא יקיים את כינוס הוועידה הרפובליקנית בפלורידה בעוד כחודש, בגלל התפרצות הקורונה, והוועידה תתקיים במתכונת מצומצת בקרוליינה. לדברי נשיא ארה"ב, המצב הנוכחי אינו מאפשר כינוס רב משתתפים במקום. יותר מ-4 מיליון חולים בארה"ב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שישי) כי הוא מבטל את הוועידה הרפובליקנית שאמורה הייתה להתקיים בג׳קסונוויל שבפלורידה בסוף חודש אוגוסט. לדברי טראמפ, המצב הנוכחי אינו מאפשר כינוס רב משתתפים במקום, ולכן הוועידה לא תתקיים שם. עם זאת, הנשיא ציין כי יישא את נאום קבלת מינוי המפלגה במקום אחר, עליו יודיע בעתיד.

"התזמון לאירוע הזה לא מתאים בגלל ההתלקחות בפלורידה", אמר טראמפ בתדרוך לתקשורת בבית הלבן. "זה לא הזמן לכינוס גדול". הוא אמר כי הורה ליועציו לבטל את האירוע "על מנת להגן על אזרחי ארצות הברית". הנשיא הוסיף כי הצירים הרפובליקנים עדיין יתכנסו בשרלוט, קרוליינה הצפונית – האתר המקורי של הוועידה – בשבוע שיחל ב-24 באוגוסט.

הנשיא אמר כי הוא כבר הודיע למושל פלורידה, רון דסנטיס, על ההחלטה, שהתקבלה כשארצות הברית מתמודדת עם התפרצות קשה של מקרים חדשים מחוץ לצפון-מזרח המדינה, מוקד ההתפרצות בחודשים הראשונים למגיפה. פלורידה כבר רשמה יותר מ-390 אלף מאובחנים ויותר מ-5,600 מתים מהווירוס, לפי סוכנות הידיעות רויטרס.

טראמפ כבר העביר חלק מהוועידה מצפון קרוליינה לפלורידה בגלל ההגבלות על התקהלויות, אך הזינוק במקרים גרם לכמה רפובליקנים לבטל את השתתפותם באירוע בפלורידה. קבוצה קטנה של הצירים רפובליקנים עדיין יתכנסו בשארלוט שבצפון קרוליינה, המיקום המקורי של הוועידה, ב-24 באוגוסט כדי למנות את טראמפ רשמית למועמד המפלגה, באירוע שצפוי להימשך ארבע שעות.

טראמפ, שידוע באהבתו הגדולה לעצרות בעלות רבבות משתתפים, בהן הוא נואם במשך שעות ארוכות ומשלהב את הקהל, קיווה להשתמש בוועידה הנוכחית לצורך המרצת הקמפיין שלו לקראת הבחירות שיתקיימו ב-3 בנובמבר, בהן יתמודד מול ג'ו ביידן מהמפלגה הדמוקרטית על נשיאות ארצות הברית.

עד כה התעקש טראמפ לקיים עצרות המוניות חרף המגפה ולמרות הביקורת. לאחרונה הוא שינה כיוון בניסיון להציג את עצמו כנשיא אחראי ואף קרא לאזרחים לעטות מסכות, אחרי שסירב לעשות זאת במשך חודשים. "עטו מסכה, השיגו כזו", אמר טראמפ השבוע בתדרוך לתקשורת שקיים בבית הלבן. "בין אם אתם אוהבים את המסכות או לא, יש להן השפעה".

בתוך כך, במהלך הלילה שבין חמישי לשישי ארצות הברית חצתה לראשונה את רף ה-4 מיליון נדבקים מאומתים בנגיף הקורונה, מאז שזוהה החולה המאומת הראשון במדינה בחודש ינואר השנה. מספר החולים המאומתים בארצות הברית גדול מ-3 מיליון חולים מאומתים, ל-4 מיליון חולים מאומתים בתוך 16 ימים בלבד.

בליל חמישי אמר הנשיא כי אחת הסיבות לעלייה בהדבקה של צעירים בנגיף קורונה היא השתתפותם בהפגנות המוניות. בתדרוך היומי שלו בבית הלבן אמר טראמפ כי ההפגנות החלו מגמה של אי־שמירה על הכללים. הוא מנה גם את ההתקהלויות בברים ובמסיבות כגורם הדבקה נוסף וקרא להימנע מכך. טראמפ הוסיף שהוא שולח ״מסר של תמיכה ותקווה״ לאזרחים הוותיקים בארצו, שמתמודדים עם הבידוד בגלל המגפה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture