צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

מפקד המלונות: "במקרה של תחלואה בישיבה אפשר להשאיר בחורים יחד"

אשר: "במקום לשלוח בחורים הביתה ומשם למלונית כעבור 3 ימים כשבדרך הם מדביקים את הסביבה, אפשר להגדיר בחוק פנימיות מסוימות וישיבות כמלוניות לצורך כך". נחשף: מתוך 3000 נכנסים מחו"ל שהועברו למלוניות מרצונם רק שניים נמצאו חולים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ועדת החוקה חוק ומשפט החלה היום לדון בהצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה וצווי סגירה מנהליים) (הוראת שעה), התש"ף-2020 – החלק הנותר, לקריאות שנייה ושלישית. הצעת החוק קובעת הוראות בדבר המקרים שבהם חוזרים מחו"ל או אזרחים שלגביהם נקבע שהיו במגע הדוק עם חולה, יחויבו בשהייה בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה.

ההסדרים בנושא זה נקבעו תחילה בתקנות שעת חירום על-ידי הממשלה במסגרת ההתמודדות עם התפשטות הקורונה בגל הראשון. לאחר מכן האריכה ועדת החוקה את ההוראות שהיו קבועות בתקש"חים עד לחקיקת "חוק הקורונה הגדול" וקבעה בין היתר כי קטינים מתחת לגיל 17 לא ישהו לבדם בבידוד ללא ליווי הורה; עוד הוסיפה הוועדה הוראה מיוחדת הנוגעת לאנשים עם מוגבלות השוהים במלוניות שתבטיח התאמות נגישות תוך הפעלת שיקול דעת פרטני. כמו כן, נקבע כי היחס לחוזרים מחו"ל ולחייבי הבידוד בישראל יושווה כך שהפרמטר המכריע הוא האם ניתן יהיה לקיים את הבידוד בבית או במקום אחר העומד לרשותם; עוד לדרישת הוועדה הודגשה חובת המדינה לספק מזון טרי ואיכותי ולוודא כי השוהים בבידוד יוכלו לקבל תרופות ושירותים רפואיים וכן שירותים סוציאליים להם הם נזקקים; כמו כן נקבע כי ימונה נציג מטעם המדינה לכל מלון שיהיה אחראי לקשר עם המבודדים ויטפל בתלונותיהם. כעת מכינה הוועדה לקריאות שנייה ושלישית את ההוראות הנוגעות לבידוד במלוניות ולצווי סגירה למקומות הפועלים בניגוד להוראות הקורונה, כתיקון ל"חוק הקורונה הגדול", תוך אימוץ השינויים אותם חוקקה בעת ההארכה.

צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

אל"מ ניר בר און מפקד משל"ט מלונות בפיקוד העורף: "4-3 מלונות המבודדים ברובם הם לטובת השבים מחו"ל ויש בהם 842 אורחים וכ-400 מיטות פנויות. אנחנו צריכים לקלוט את העולים החדשים- כ-170 שאמורים להגיע השבוע נוסף ל-600 שהגיעו ביולי. ב-23 מלונות ההחלמה שוהים כ- 5,400 אורחים שמתוכם 1000-800 אינם מאומתים ונמצאים שם בשל משפחות מעורבות. לגבי הקטינים, במלונות הבידוד כ-200 קטינים חלקם עם הוריהם. הרוב המוחלט מגיע מרצון ומתנהג בצורה טובה יותר ביחס לגל הראשון בו הגיעו יותר מבודדים שלא מרצונם".

לשאלת היו"ר ח"כ אשר מה בנוגע לקבוצת נוער שמגיעה יחד כחולים, השיב כי "במקרים החריגים של בחורי ישיבה שבאים עם הרב או המלמד, אפשר להתיר חיים משותפים ואפשר אף להשאירם בישיבה יחד". היו"ר ח"כ אשר אמר בתגובה כי "במקום לשלוח בחורים הביתה ומשם למלונית כעבור 3 ימים כשבדרך הם מדביקים את הסביבה, אפשר להגדיר בחוק פנימיות מסוימות וישיבות כמלוניות לצורך כך".

מתוך 3000 נכנסים מחו"ל שהועברו למלוניות מרצונם רק שניים נמצאו חולים

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם) התייחס לכניסתם ובידודם של הנכנסים מחו"ל: "בזמנוו נכנסו לא מעט אנשים מניו-יורק בניגוד להנחיות, איך זה קרה?"

אמנון שמואלי, מנהל רשות האוכלוסין וההגירה: "הכניסות בגל הראשון לא היו באחריותנו מבחינת הבידוד, אלא פקע"ר ומשרד הבריאות". עוד אמר כי "בחודש נכנסים כ-8000 זרים והקריטריונים שלנו בנוגע לכניסת זרים פורסמו. על הזר להגיש בקשה ואם הוא עומד בקריטריונים הוא נכנס ואם לא יש ועדת חריגים שדנה בו. כל מי שיש לו אשרת לימודים רשאי להיכנס והמוסדות לקחו אחריות על הבידוד. כמו כן, כניסת בני זוג ומקרים הומניטריים מאושרים בהליך מקוצר תוך 24 שעות. טרום הגעה הזר מצהיר על מקום בידודו והוא מתושאל פעם נוספת עם כניסתו ואם הבידוד אינו ראוי הוא לא נכנס לארץ למעט אלו שבהסדר כמו עולים חדשים ונעל"ה שהסוכנות היהודית מתחשבנת מול פקע"ר. ככלל אנחנו לא משיתים את ההוצאות על המדינה".

תא"ל דורון לוין סגן צבאי לעוזר שר הביטחון להתגוננות: "מי שנתן את המענה בתחילת הדרך בשדה התעופה היה פקע"ר אך המוסמך בנושא הבידוד היה ונשאר משרד הבריאות. מאלו שנכנסו פחות מ-1% נמצא חולה וכיום במדיניות לפיה רק מי שאין לו בידוד ביתי נכנס למלוניות, מתוך 3000 רק שניים נמצאו חולים ועדיין כולם נכנסו לבידוד. מי שיש לו בידוד ביתי מספק קיבל אישור לנסוע במונית. אין יציאה משדה התעופה ללא תשאול והתהליך היום בידי רשות האוכלוסין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture