Yonatan Sindel/Flash90

מתווה זוהר לאומן: לצמצם את מספר הנוסעים ל-6,000 איש תחת השגחה

יו"ר הקואליציה מציע מתווה לקיום "הקיבוץ" באומן: "נכון לעכשיו קיימות 85 טיסות לאוקראינה לקראת ראש השנה, מדובר בכ=25,000 מקומות טיסה פתוחים. אני פועל להסכמה בין כל הגורמים לצמצם את מספר הנוסעים ל-6,000 איש תחת השגחה ושמירה קפדנים של השלטונות האוקראיניים". מחר ייערך דיון נוסף בסוגיה הנפיצה אצל ראש הממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מציע מתווה פשרה לקיום "הקיבוץ" השנתי באומן: "נכון לעכשיו קיימות 85 טיסות לאוקראינה לקראת ראש השנה, מדובר בכ 25,000 מקומות טיסה פתוחים. אני פועל להסכמה בין כל הגורמים לצמצם את מספר הנוסעים ל-6,000 איש תחת השגחה ושמירה קפדנים של השלטונות האוקראיניים. בנוסף, יש לפעול לבדיקות קורונה בעלייה ובירידה מהמטוס ולבידוד בחזרה ארצה", צייץ זוהר בטוויטר. בסביבתו סירבו לפרט על פרטי ההצעה והמגעים ליישומה.

מחר ייערך דיון נוסף בסוגיה הנפיצה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ושרים נוספים.

פרופסור גמזו תקף בחריפות את המאבק לאפשר טיסות לאומן בראש השנה וטען שצריך לעשות הכל כדי למנוע את הטיסות הללו: "האם זה סביר להוציא מפה 80 טיסות לאומן עם הגידול בתחלואה? דעתי הנחרצת היא לא ואני לא אשנה את דעתי. אי אפשר לעצור בן אדם שינסה לטוס דרך 'קונקשן', אבל אפשר לעצור 82 טיסות צ'רטר מישראל לאומן", הוסיף והתייחס גם לטענות של התומכים בנסיעה. "לא נוכל לשמור על הבידוד ל-20 אלף איש כשאין באמת מתווה להיקפים שכאלו".

הפרויקטור התייחס גם להודעות הרבות שהוא מקבל מהמתנגדים לדרך שהוא מוביל: "אני מכבד מאוד את חסידי ברסלב שרואים בכך צו אמונה. קשה לי לקרוא את ההודעות הקשות שהם שולחים אליי, זה לא נעים ואף אחד לא הבטיח לי שבתפקיד הזה אקבל אך ורק זרים". גמזו הוסיף שהוא אינו מתכוון לזוז מתפקידו בשלב זה: "אבל אם אראה שלא נותנים לי את כל הכלים להוריד את התחלואה אז כמובן אין לי מה לעשות בתפקיד".

כזכור, נתניהו נפגש ביום ראשון עם נציג חסידות ברסלב, בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, שרת התחבורה מירי רגב, ויושבי הראש של המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן. זאת במטרה לגבש מתווה שיאפשר נסיעת מתפללים מישראל לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה לראש השנה, במקביל להגבלות הנדרשות בתקופת הקורונה.

לנתניהו הוצג המתווה המלא שמציעה חסידות ברסלב לטובת הנסיעות. לפי המתווה, הטסים לאומן יעברו שלוש בדיקות קורונה: ביציאה מישראל, בנחיתה באוקראינה ומיד לאחר הנחיתה בחזרה בארץ. עלייה למטוס בישראל תותנה בתוצאה שלילית של קורונה ויישמרו מרווחים ארוכים בין הטיסות כדי למנוע התקהלויות בנתב"ג. מספר הטיסות יקוצץ גם הוא, וכך גם מספר הנוסעים. הנחיתות באוקראינה יהיו בטרמינל נפרד והכניסה למדינה תהיה בכפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית.

בתוך העיירה, בנייני דירות, בתי הארחה ובתי מלון יחולקו בצורה קפדנית לפי מתווה קפסולות, כך גם בתי הכנסת יהיו בתפוסה של 30% בלבד, עם חובת עטיית מסיכה בזמן התפילה. מתחם השהייה של הנוסעים יוגדר שטח סטרילי, ויהיה נפרד לגמרי משאר העיר. בנוסף, יוקם בית דין של רבנים מהחסידות שיאסרו על מי שמפר את ההנחיות באומן מלהיכנס לתפילה בקברו של רבי נחמן.

עוד דיווח יקי אדמקר ב'וואלה כי "מרפאת אומן" תקים 'מרפאת קורונה', שתעמיק טיפול ראשוני לחולי קורונה, ותתאם מול חברות הביטוח את המשך הטיפול. תוקם מלונית בידוד שאליה יועברו חײבי בידוד, ייחתם הסכם עם מעבדת בדיקות שתפתח שלוחה באזור הקבר לבדיקות קורונה מהירות לפי הצורך.

ב'כאן חדשות' דווח כי נתניהו אמר בדיון לאחר שראה את המצגת של ברסלב על המיקום באומן: "זה שטח גדול יותר ממה שאמרו לי שזה רחוב וחצי, צריך למצוא מתווה לדבר הזה". לאחר שנציגי חסידות ברסלב הציגו את המתווה ורבני החסידות הבהירו כי ערבים למימושו, נמשך הדיון המקצועי בנושא ובנושים נוספים שקשורים למגזר החרדי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture