Miriam Alster/Flash90

זוהר במתקפה נגד גמזו: "הוא צריך לדעת שהוא לא יכול לעצור את הנסיעה לאומן"

יו"ר הקואליציה תוקף את פרויקטור הקורונה: "לא טיפל בהפגנות בבלפור כי הוא חושש מהתקשורת". עוד הוסיף: "שיתמקד בצמצום מספר הנוסעים לשם במקום לכתוב מכתבים בניגוד לעמדת ראש הממשלה". לדבריו, "מספרי הנדבקים לא מעולים, אולי הוא צריך להסיק את המסקנות כדי להצדיק התפטרות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הציג הבוקר בראיון ל'כאן רשת ב' את המתווה שלו לנסיעה לאומן כי "נכון לעכשיו יש 85 טיסות פתוחות לאומן שיביאו 25 אלף ישראלים לאומן, הדבר הזה כמובן מסוכן – גם הרבנים חושבים כך. אני מנסה לפעול להורדת מספר הטיסות ל-25 בערך, שיביאו 6000 ישראלים לאומן בצורה מבוקרת, עם בדיקת קורונה בעלייה במטוס ובדיקה בירידה מהמטוס, וכמובן בידוד של 14 יום בחזור".

הוא מוסיף כי "זה מספר שמקובל על הרבנים אחרי שערכתי איתם הרבה שיחות. בכך נוכל לאפשר לאנשים לממש את הרצון שלהם להאמין, כמו שאנחנו מאפשרים להרבה מאוד אנשים לממש את הרצון שלהם להפגין. אבל, אנחנו נהיה מאוד קפדניים, כולל שיחות עם הממשל האוקראיני שיעשה אכיפה מוגברת וישלח שוטרים".

"הנציגים החרדים מנסים לייצר מתווה שכרגע פרופסור גמזו מונע, הוא בטוח שיש ביכולתו למנוע מישראלים להגיע לאומן, אבל פרופסור גמזו בינתיים גם היה בטוח שיש ביכולתו להפסיק את ההפגנות – אז את ההפגנות הוא לא הצליח להפסיק ואני מאמין שהוא לא יצליח, הוא לא אקטיבי בעניין בזה משום שהוא חושש מהתקשורת, זה ידוע שהוא עובד מאוד יפה עם התקשורת, מאוד משתף פעולה עם התקשורת, אבל בינתיים את ההפגנות הוא לא עצר".

הוא הוסיף ותקף את פרויקטור הקורונה ואמר כי "במקום לחשוש מהתקשורת ובמקום להתעסק בלשלוח מכתב לנשיא אוקראינה או לעשות כל מיני פעולות שאחר כך יש פושים באתר החדשות שעושים לו טוב, שיעזוב את זה ויתרכז בתכנים המקצועיים ושיתחיל לפתור את העניין בזה של הנסיעה לאומן – שתקרה אם הוא ירצה או לא ירצה, לכן במקום להתנגד לזה בנחרצות ולפגוע בזכות של אנשים להאמין, שיתחיל להיערך לטיפול בנסיעה הזו שתצמצם את מספר הנוסעים מ-25 אלף ל-6 אלף, שייצר מתווה בריאותי נכון, שיהיה פרויקטור, שיתחיל לעשות את הפרויקט הזה ושלא ייתן לעניין הזה להתבשל ככה יחד עם האוקראינים וילך לכתוב לנשיא בלי הסכמת שר הבריאות ובלי הסכמת ראש הממשלה, אני חושב שזה הדבר הנכון מבחינתו ואני מקווה שזה יתחיל לעבוד".

הוא הוסיף וגיבה את חסידי ברסלב: "אלו אנשים שמאמינים גדולים ואי אפשר יהיה לעצור אותם מלהגיע לאומן, לכן אמרתי לפרופ' גמזו – במקום לנסות להילחם בתחנות רוח, מהיום תערוך מתווה שבסופו של דבר תצמצם מעשרות אלפי אנשים ל-6 אלף. אם הוא יודה שאת ההפגנות הוא לא יודע לעצור, הוא צריך לדעת שגם את הנסיעה לאומן הוא לא יכול לעצור".

"כמו שהוא לא יודע לעצור את ההפגנות, הוא לא יוכל לעצור את הפולחן האישי של כל אחד ואחד ולעצור את המאמינים", שב וקרא ח"כ זוהר, "יש לנו 2,000 חולים היום גם בלי הטיסות לאומן, לכן הצעתי לו לצמצם את הנזק ככל הניתן". הוא המשיך לבקר בחריפות את גמזו: "הוא מנהל את הפרויקט שנקרא פרויקט הקורונה, המספר יציבים אבל לא מעולים. הוא צריך להסיק את המסקנות של עצמו. שלא יחפש סיבות להתפטרות שלו אם הוא רוצה להתפטר".

ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ תקף את זוהר: "תגידו ממשלת ישראל, אתם אמיתיים?! אחרי חודשים של בלאגן וכישלון טוטאלי שלכם לייצר מדיניות קוהרנטית ואמון ציבורי הבאתם פרויקטור וסוף סוף נראה היה שהעסק מתחיל לעבוד. ‏גבו אותו ותנו לו לעבוד. ‏תפסיקו לתקוף אותו מכל הכיוונים, לקרוא לו להתפטר, לתקוע לו כל הזמן מקלות בגלגלים, ואז לזרוק עליו את הכשלונות שלכם".

"‏מה קרה? נבהלתם מזה שנראה היה שהוא מצליח ולוקח לכם את הקרדיט?! ‏גם אני לא מרוצה מכמה מההחלטות של גמזו ואולי הייתי פועל אחרת, אבל זה הכי פחות חשוב. אין אחריות ללא סמכות. תנו לא את הסמכות, תיישרו קו, ואז תבחנו את האחריות וההצלחות שלו. ‏‏בזמן שאתה והחברים שלך עסוקים במשחקים פוליטיים של כן או לא בחירות – גמזו עובד קשה במציאות בלתי אפשרית. ‏אתה לא מתבייש לתקוף אותו אישית ובצורה כזו לא עניינית?! אבדה הבושה לחלוטין".

"ועוד מילה לשליח של נתניהו: מי שהתנגד לאורך כל הדרך להגבלת ההפגנות בבלפור היה נתניהו. אני הייתי שם בישיבות הממשלה והוא זה שהתנגד לכך. אולי הוא זה שחושש מהתקשורת. ‏גם עכשיו הוא נמנע מלחתוך ולקבל החלטות, מאפשר לשרים להתכתש עם גמזו, עומד מהצד ומחפש על מי לגלגל את האחריות", דברי סמוטריץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture