צילום: דובר צה"ל

בכיר בפיקוד העורף על חשיפת 'JDN': "התחלנו לעבוד על אופציות נוספות לאשפוז ביתי"

בפיקוד העורף מעריכים כי הירידה בפינויים למלוניות מערים חרדיות נובע מחוסר הרצון להתפנות לקראת זמן אלול והחגים: "יש מגמת ירידה בהיקף האורחים במלונות". על אומן: "החוק מאפשר להחליט שמגזר מסיום ממדינה מסיומת תחויב בבידוד במלוניות - כרגע הממשלה לא החליטה, אם יוחלט אז ניערך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

גורם צבאי בכיר בפיקוד העורף התייחס הערב (שלישי) לחשיפת 'חדשות JDN' על ירידה דרמטית במספר הפינויים של חולים למלוניות מערים חרדיות והעריך כי הוא נובע ככל הנראה מחוסר הרצון של בחורים להתפנות למלונות לקראת תחילת זמן אלול והחגים, לעומת תחילת 'בין הזמנים' וסוף זמן קיץ. עם זאת ציין כי בשונה מהעבר, כיום הפיקוד מעניק סיוע נרחב לחולים שבוחרים לא להתפנות ולהישאר בבית.

הוא הוסיף כי "יש מגמת ירידה בהיקף האורחים במלונות, היינו כבר ב-6000 והיום ב-2700". הסיבות לדבריו הן "ירידה במספר החולים הפעילים, הערכות לקראת הישיבות והחזרה ללימודים שגורמת לאנשים להישאר בבית. אנחנו התחלנו לעבוד על אופציות נוספות לאשפוז ביתי, כמו סלי מזון ומוצרים בסיסים כדי לאפשר אשפוז בבית".

הגורם הבכיר שהינו משדרת הפיקוד המנהלת את משל"ט המלוניות מאז התפרצות הקורונה בישראל חשף בשיחה עם התקשורת החרדית את הנתונים: כיום יש 21 מלונות פעילים, בהן 17 למחלימים ו-4 נוספים לבידוד, בעיקר לחוזרים מחו"ל. 10 מתוך המלוניות מותאמות למגזר החרדי, בהם שוהים 2721 חולים. לדבריו, יש עוד 6000 מיטות פנויות.

הוא סיפר בשיחה כי "אנחנו מסתכלים קדימה אל החגים, כאשר יש יחס מיוחד לכל חג ובפרט לימים הנוראים". לראש השנה מכינים את סימני החג, ארוחות, אולמות תפילה נפרדים לכל עדה, שופרות מהודרות ועוד. לקראת יום הכיפורים יותאמו הסעודות ללפני ואחרי הצום, והפיקוד יספק מחזורים למי שלא יהיה.

אבל ההיערכות המרכזית היא לקראת חג הסוכות, המצריך בניית סוכות שיתאמו לסעודות וגם ללינה עבור הגברים. בכוונת פיקוד העורף להכין סוכות נפרדות לאוכל וללינה. לדבריו, הם לוקחים גם בחשבון שראש השנה יכול להוביל לעלייה מסיומת בתחלואה, שתצריך היערכות מותאמת לסוכות. בנוסף יספקו לכל החולים ד' מינים מהודרים וכבר מתכוננים לרכישת אלפי ערבות להושענא רבה.

לגבי התחלואה בישיבות אמר הגורם הצבאי כי "אנחנו כן מזהים כמה ישיבות שבהם יש תחלואה, אבל אנחנו עוקבים אחרי זה. אנחנו עם מלון אחד לבחורי ישיבה עם 200 מיטות פנויות ומעדיפים להשאיר את הישיבות פתוחות". עוד הוסיף כי "אנחנו עובדים על מודלים שבהם אנחנו משאירים ישיבות בקפסולות וככה לא נצטרך לסגור אותה. במקרה ויש לנו התפרצות בתוך הישיבה, אנחנו פועלים לחלק את הישיבה לקפסולה של חולים וקפסולה של מבודדים כדי לאפשר להמשיך וללמוד ללא פגיעה במשפחות".

הוא הסביר כי "זמן התחלואה כרגע פחות גדול ולכן כמות המחלימים גם יותר גדולה. הגל הנכחי הרבה יותר ארוך, ההיקפים של הגל השני הם פחות מסיבים, והביקוש גם פחות מסיבי". לדבריו, "אנחנו עוברים בימים האחרונים במלונות, בודקים את המכונות ואת המלונות לקראת החגים. אנחנו צופים שלקראת החגים תהייה עליה בהיקף השימוש במלוניות. אם אנשים יודעים שזמן ההחלמה לא ארוך והשהות במלון היא נוחה, מעדיפים לעשות זאת במלון

במענה לשאלה האם בפיקוד העורף נערכים לקלוט את החוזרים מאומן לבידוד במלוניות השיב בשלילה מאחר וטרם התקבלה החלטת ממשלה בנושא. "הממשלה עוד לא החליטה. על פי החוק אפשר להחליט שאם מגזר מסיום שמגיע ממדינה מסיומת ויש אצלו חשש לתחלואה אפשר לחייב אותם לבידוד מטעם המדינה. כרגע לא קיבלנו החלטה כזאת, אבל אם יוחלט אז ניערך בהתאם".

עם זאת הסביר שהפיקוד ערוך בכל מקרה לקליטה נרחבת של חולים או מבודדים: "יש תכניות שמוכנות במקרה הצורך לפי החלטה של מדינת ישראל. עד שיתבהרו כל המשתנים, לא נוכל לדעת מה בפועל עלינו לבצע. אנחנו נערכים לכל תרחיש, וברגע שנרדש, נדע להתמודד עם זה. אם מחר בבוקר אנחנו נדרש לקליטה גדולה של מבודדים, לא תהייה לנו בעיה לבצע את זה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture