Flash90

פרופ' חזי לוי: "לפעול בדחיפות למניעת כל התקהלות שאינה עומדת בכללים"

מנכ"ל משרד הבריאות במכתב לראש הממשלה והיועמ"ש: "כל התקהלות בלתי מבוקרת ונשלטת, בוודאי בחללים סגורים, ובמידה פחותה, אך לא מבוטלת, גם באזורים פתוחים, שכרוכה בצפיפות, באי עטיית מסכות ובפליטת רסיסי רוק במצב של קרבה רבה בין המשתתפים עלולה לגרום לעלייה רבה בשיעור ההדבקה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי שיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל"ל מאיר בן שבת, חוות הדעת המקצועית בו כתב כי "אנו סבורים שיש לפעול בדחיפות לשם מניעת כל התקהלות שאינה עומדת בכללים שקבענו, ולפעול בנחישות להורדת ההדבקה והתחלואה המסכנת את בריאות הציבור".

"לדעתנו המקצועית כל התקהלות בלתי מבוקרת ונשלטת, בוודאי בחללים סגורים, ובמידה פחותה, אך לא מבוטלת, גם באזורים פתוחים, שכרוכה בצפיפות, באי עטיית מסכות ובפליטת רסיסי רוק במצב של קרבה רבה בין המשתתפים עלולה לגרום לעלייה רבה בשיעור ההדבקה, וכתוצאה מכך גם לעלייה בשיעור התחלואה".

"מדינת ישראל נמצאת כעת בעלייה מואצת ומסוכנת בתחלואה, ובשל כך גם בעלייה במספר החולים הקשים וגם הנפטרים. לכן, אנו סבורים שיש לעשות כל שניתן ובדחיפות על מנת למנוע התקהלויות בלתי מבוקרות, שלא נשמרים בהם הכללים בדבר עטיית מסכות ומרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, ובכך להתמודד עם התחלואה ההולכת וגוברת ולבלום אותה".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הביע ספק ביכולת של הסגר הכללי שיחל בצהריים להוביל לירידה משמעותית בתחלואה בקורונה. "אם שואלים אותי האם נרד לתחלואה של מאות מאומתים ביום בסגר הזה, התשובה היא כנראה לא", אמר פרופ' לוי בריאיון ל'ווינט'. לדברעו, "מניעת התקהלויות בכל אמצעי זו הדרך היום להתמודד עם המחלה, אין דרך טובה יותר בכל העולם".

"הסגר אם כך הוא הדרך הפשוטה ביותר להתמודד, זה להגיד לאנשים שיישארו בבתיהם ולא ייצאו. ברור לנו שזה קשה, יש השלכות כלכליות, נפשיות ובריאותיות קשות מאוד ולכן אנחנו מנסים למצוא את האיזונים בין הצורך הברור והמובהק להורדת התחלואה לבין הצורך לשמור איכשהו על מסגרת של כלכלה. זה שבר מורכב וקשה, מלווה בוויכוחים מקצועיים. מניעת התקהלויות וריחוק חברתי הם כרגע הדרך היחידה למנוע את התחלואה ולבלום אותה".

בנוגע להחרגות וההקלות שאושרו ביממה האחרונה, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי "זה מתכתב עם ההתלבטויות הקשות שמלוות את הדרג של מקבלי ההחלטות, את הממשלה, את השרים ואת הכנסת. אנחנו במשרד הבריאות מביאים אל שולחן הממשלה המלצות מקצועיות, כמובן שהן לא חפות מהסתכלות על עוד דברים. אנחנו חלק מהעם וחלק ממקבלי ההחלטות".

"יום כיפור בישראל הוא יום מיוחד. מרבית התפילות יהיו מחוץ לבתי הכנסת ולאחר יום כיפור בתי הכנסת יהיו סגורים בפנים כמעט לחלוטין, אבל אי אפשר להתעלם מזה שזה יום כיפור – יש מתפללים שלא יוכלו לשהות בחוץ וניתן להם להיות בבתי הכנסת. אבל מרבית התפילות יהיו בעיקר בחוץ, בקפסולות, תוך שמירה על מתווה מסוים".

"אני מניח שהסגר לא יסתיים אחרי שבועיים. ייתכן שהמגמות יראו שאפשר להקל בחלק מההגבלות, אבל מניח כאמור שהסגר לא ייגמר. לא נוכל לצאת בתום הסגר הזה, למחרת שמחת תורה, לחיים ולשגרה רגילה כפי שחווינו לפני הסגר שהוטל ערב ראש השנה. אני מניח שבתום הסגר הלימודים במתכונתם הנוכחית לא יוכלו להתחדש מיד, בוודאי לא בשכבות הגבוהות. הדיון יחול על גילי גן וכיתות א'-ד'".

"האמירה המקצועית לגבי הפגנות היא ברורה. ראשית, וזו הדעה של כולנו, חייבים להגן על זכות הציבור להביע את דעתו ולומר את דעתו, בוודאי במדינה ובמשטר דמוקרטי כפי שאנו רוצים להיות. יחד עם זאת, אנו חייבים להגן גם על זכות בריאות הציבור. כל התנהלות שאינה מבוקרת יכולה להעלות את התחלואה. יש הודעות בספרות של מומחים בבריאות הציבור בארה"ב שניתחו את מגמות התחלואה בהפגנות, ורואים 'ספייקים' של עלייה בתחלואה".

"הפגנות כפי שנערכות כאן בעת האחרונה הן התקהלויות לא מבוקרות, ללא שמירה על מרחק, ללא מסכה. הצעקות, השירה והמחאה גורמות לפיזור מכילי וירוסים מאנשים שיכולים להיות נגועים במחלה, לא סימפטומטים ואינם ידועים. לכן, להפגנות צריך להיערך בעת הזו תחת בקרה והתנהלות מבוקרת וקפסולות. צריכים להבין, ואני אומר את זה לכל המגזרים, הווירוס לא מאבחן במי הוא פוגע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture