דיווח: טראמפ הסתיר את תוצאות הבדיקה הראשונית; הנשיא יצא ברכב לתומכיו

הנשיא חלף על פני קהל שהתאסף מחוץ למרכז הרפואי וולטר ריד שבו הוא מטופל, עם מסכה על פניו, ונופף מתוך רכב משוריין. "זה מסע מעניין, למדתי הרבה על הקורונה", אמר. דיווח: טראמפ קיבל תוצאה חיובית כבר במהלך יום חמישי, אך הסתיר זאת והורה "לא לגלות על כך לאף אחד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עזב הלילה (שני) לזמן קצר את בית החולים הצבאי וולטר ריד שבו הוא מטופל אחרי שחלה בקורונה כדי לברך תומכים שהתאספו מחוץ למרכז הרפואי. הנשיא חלף על פני הקהל ברכב שטח משוריין, עם מסכה על פניו, ונופף לתומכיו מתוך הרכב. לאחר סיבוב קצר חזר לבית החולים.

דקות קודם לכן פרסם סרטון בטוויטר שבו בישר על כוונתו "להפתיע" את תומכיו בחוץ. "אני חושב שאנחנו נעשה הפתעה קטנה לחלק מהפטריוטים שיש לנו פה כאן ברחובות, הם פה כבר הרבה זמן, הם מניפים דגלי 'טראמפ', הם אוהבים את המדינה, אז אני לא אומר לאף אחד חוץ מכם, אבל אני הולך לערוך ביקור פתע, אז אולי אגיע לשם לפני שתספיקו לראות אותי".

בסרטון הודה הנשיא לצוות בית החולים ולכל עובדי החירום האמריקנים והתייחס לניסיון האישי שלו לאחר כמי חלה בנגיף הקורונה ואמר כי "זה היה מסע מאוד מעניין, למדתי הרבה על הקורונה, למדתי על ידי הליכה אמיתית לבית הספר, זה בית הספר האמיתי, ואני מבין את זה וזה דבר מאוד מעניין ואני אעדכן אתכם על כך".

ד"ר ג'יימס פיליפס, רופא בכיר בבית החולים בו מאושפז טראמפ, תקף בהודעה בטוויטר את המהלך ואמר כי הנסיעה של טראמפ החוצה הייתה "לא הכרחית ואף מסוכנת". פיליפס הוסיף כי זה "תיאטרון פוליטי". לדבריו, הנוסעים ברכב הולכים אחרי טראמפ ששם את חייהם בסכנה עבור הצגה.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי הנשיא טראמפ קיבל תוצאה חיובית ראשונית בבדיקת קורונה כבר במהלך יום חמישי האחרון – אך הסתיר אותה מהציבור ואף מיועציו. כשהתראיין ביום חמישי בערב אמר כי הוא "ממתין לתוצאות הבדיקה" – ורק ב-1 בלילה צייץ שנדבק. מידע הוסתר אף מעובדי הממשל – ובכך נמנע מהם לדעת האם נחשפו לחולים מאומתים.

לפי נהלי הבית הלבן, לנשיא נערכת בדיקה מהירה לגילוי קורונה, ורק לאחר שמתקבלת תוצאה חיובית הדגימה נשלחת לסקירה נרחבת יותר על מנת לבדוק שהממצא אכן אמין. בנוסף להסתרה של הנשיא את תוצאות הבדיקה, דווח כי בזמן שהנגיף החל להתפשט בקרב עוזריו בבית הלבן, טראמפ ביקש מיועציו לא לחשוף את ממצאי הדגימות שהראו כי הם נדבקו בקורונה.

אמש מסר הצוות הרפואי שמטפל בנשיא כי מצבו הבריאותי ממשיך להתשפר – ואם המגמה תימשך הם "מקווים לשחררו כבר היום". הרופאים הסבירו כי לטראמפ היו שתי אפיזודות של ירידת חמצן בדם, וכי בין חמישי לשישי הוא סבל מסימפטומים קלים. אחר כך, בבוקר שישי, הייתה לו נפילת חמצן וחום גבוה, והרופאים המליצו על תוספת חמצן. מאז, לדבריהם, לטראמפ אין חום והסימנים החיוניים שלו טובים. הוא לא סובל מקשיי נשימה והולך ללא מגבלה. כמו כן, הכליות, הלב והכבד מתפקדים באופן תקין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture