Yonatan Sindel/Flash90

המצגת של גמזו לקבינט: מדד "ערים מהבהבות" והדרישות לפתיחת כיתות א'-ד'

קבינט הקורונה מתכנס, על רקע המבוי הסתום: פרויקטור הקורונה ממליץ כי הפרדה לקפסולות תיעשה מכיתה א' וכלל התלמידים יעטו מסכות. גמזו ממליץ על פיתוח מדד משלים לרמזור לצורך זיהוי מהיר של ערים מועדות להתפרצות והפעלת כלי מניעה מהירים. וגם: הגדלת קנסות

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

קבינט הקורונה יתכנס היום (רביעי) בצהריים לאחר שישיבתו אמש נדחתה עקב אי הסכמות בין משרדי החינוך והבריאות על מתווה החזרה ללימודים. משרד הבריאות יציג בישיבת הקבינט כי השלב הבא בהקלות צריך לכלול את פתיחת כיתות א'-ד', פתיחת טיפולים לא רפואיים ורפואה משלימה.

גמזו מציג את היעדים החדשים: הרחבת היקפי הבדיקות – באמצעות דיגום חופשי, הרחבת סקרי הוראה, דיגום מלא של כלל מגעי החקירות, הגברת היקפי הדרייב-אין במוקדים אדומים וכתומים. קיצור ימי בידוד – השלמת עבודת מטה לקיצור ימי הבידוד ל-12 ימים. מדד ערים "מהבהבות" – פיתוח מדד משלים לרמזור לצורך זיהוי מהיר של ערים מועדות להתפרצות והפעלת כלי מניעה מהירים.

עוד הוא ממליץ: העלאת קנסות ואכיפה על קיום אירועים אסורים ופתיחת מוסדות חינוך בניגוד לתקנות – לאור מחלוקת בין משרדי הממשלה נדרשת בהקדם הכרעה מיניסטריאלית וקידום תיקון חקיקה בוועדת שרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב. הכנת קריטריון חדש לאזורים מוגבלים – עבור ניהול שגרת התפרצויות. להצגה לקבינט בשבוע הבא.

ב'מגן ישראל' ממליצים שתכולת השלב הבא תהיה פתיחת כיתות א'-ד', פתיחת טיפולים לא רפואיים, פתיחת רפואה משלימה. תנאי הפתיחה למעבר לשלב זה, על פי משרד הבריאות וגמזו, הם פחות מאלף נדבקים ומקדם הדבקה שנמוך מ-0.8.

התנאים שבמשרד הבריאות דורשים לפתיחת שלבי החינוך הבאים – כיתות א'-ד': הפרדת לקפסולות החל מכיתות א', קיום הפרדה קבועה ומניעת ערבוב מסגרות בצהרונים והסעות, חובת עטיית מסיכות לכל התלמידים וצוות ההורא, קיום בדיקות סקר למורים (על בסיס מתווה "מגן גננות").

מנגד, משרד החינוך הציע כי כיתות א'-ב' יחזרו ללימודים במודל של חצאי כיתות, במתכונת של שבוע מבית הספר ושבוע בלמידה מרחוק. מנגד, במשרד הבריאות דרשו להחזיר את תלמידי הכיתות הנמוכות בקפסולות. ואולם, לא הוחלט מה יעלה בגורל אותם ילדים שישארו במשך שבוע בבית, כיוון שהדבר מצריך כספים נוספים לגיוס מורים.

כעת נותרה גם המחלוקת התקציבית, מאחר שמשרד האוצר טוען שהעביר כבר את התקציב ולא ברור מה נעשה איתו. במשרד האוצר מבקשים לדעת מה במשרד החינוך מתכוונים לעשות עם הכסף לפני שתינתן תוספת תקציב כל כך משמעותית. אין עדיין הסכמות, אך המטרה היא להגיע לקונצנזוס, כדי להימנע מחילופי ההאשמות שנראו בימים האחרונים.

בדיון יציג המשרד לקבינט נתונים לפיהם, שיעור התחלואה בקרב ילדים (8%) גבוה יותר בקרב מבוגרים (6%). עוד עולה מהנתונים כי 51% עד 70% מכלל הילדים המאומתים הם חסרי תסמינים ולכן לא מזהים אותם – מה שהופך אותם לגורם הדבקה משמעותי. קבינט הקורונה צפוי להתכנס בצוהריים על רקע המחלוקת בין שר הבריאות אדלשטיין ושר החינוך גלנט בסוגיית החזרה ללימודים של כיתות א' ו-ב'.

לפי דו"ח של משרד הבריאות בנוגע לחזרה ללימודים, עולה כי ילדים נדבקים בנגיף הקורונה ומדביקים אחרים, ואף עלולים להיות מפיצי על. מכיוון שמרביתם אינם מציגים תסמינים למחלה, קשה לזהות חלק ניכר מהילדים הנושאים את הווירוס, ואלה עלולים להיות מקור הדבקה לאחרים.

מסקנת הדו"ח היא כי "הימצאות ילדים במסגרות חינוך, במיוחד במצב תחלואה נרחבת בזמן ובמקום, עלולה לזרז את התפשטות המחלה ממקום למקום ובקרב מספר קבוצות גיל שונות, בעיקר עקב היותם מקור הדבקה בקרב בני בית. ההשפעה יכולה להיות הן בקבוצות גיל שונות והן באזורים גיאוגרפים שונים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture