Hadas Parush/Flash90

נגד נתניהו: במפלגות החרדיות יוצאים למלחמה בהגדלת הקנסות למוסדות

ראשי ש"ס ויהדות התורה הודיעו לראש הממשלה כי הם מתנגדים להצעה להחמיר את הענישה נגד מוסדות חינוך והבהירו לו כי ימנעו את אישורו בכל מחיר: "עולה ממנה ריח של רדיפת חרדים". נתניהו תקף בקבינט: "לפעול בנחישות נגד מי שמפר את ההנחיות - יש להעלות את הקנסות בכל מקום"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר הערב (ראשון) בקבינט הקורונה על הצורך בהגדלת הקנסות על מפרי ההנחיות, למרות הזעם במפלגות החרדיות: "אני סבור שיש להעלות את הקנסות כלפי מעלה, ולפעול בנחישות נגד מי שמפר את ההנחיות, בין אם מדובר בחתונות, מוסדות, אירועים או כל מקום אחר שגורם להדבקה המונית", אמר נתניהו.

ב'ווינט' דווח כי ראשי ש"ס ויהדות התורה הודיעו לראש הממשלה נתניהו כי הם מתנגדים להצעה להחמיר את הענישה נגד מוסדות חינוך הפועלים בימים אלו בניגוד לחוק. בעקבות הצהרתו של נתניהו בסוף השבוע על כוונתו לקדם את המהלך, הבהירו לו יושבי ראש שתי המפלגות כי ימנעו את אישורו בכל מחיר.

השר אריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן הסבירו כי האבחנה בין הפרות של בתי ספר וישיבות לאלה שנעשות במקומות אחרים אינה מוצדקת ולא מקובלת עליהם, וכי עולה ממנה ריח של רדיפת חרדים. לעומתם, ח"כ משה גפני, אמר כי בכל מקרה לא יקבל החרפה של הסנקציות – גם אם יהיו אחידות.

ב'כאן חדשות' דווח כי במפלגות החרדיות ישלבו ידיים ויפעילו לחץ כדי להילחם בחקיקה הממשלתית שתגדיל קנסות על הפרת תקנות הקורונה, ובפרט כלפי מוסדות חינוך. מחר תתקיים ישיבת סיעה של יהדות התורה לדיון איך ללחוץ להוריד את הסכומים, בתיאום עם ש"ס. לפי תזכיר החוק הנוכחי, שטרם הובא בפני הממשלה – הקנס המקסימלי על פתיחת מוסדות חינוך בניגוד לתקנות יהיה 25 אלף שקלים.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר היום בדיון בקבינט הקורונה כי הוא "לא מקבל שמסיבות שפותחים בניגוד להנחיות יקבלו 5000 שקל קנס ומוסדות לימוד במדינת היהודים יקבלו 15 אלף. המוסדות הכי חלשים ואנחנו דוחפים אותם להפר הנחיות". היועץ המשפטים לממשלה אביחי מנדבליט הגיב ואמר כי "אני מסכים עם השר דרעי, צריכים לשקול שוב את העלאת הקנסות באופן הזה".

דרעי אמר עוד כי "אני לא מקבל את זה שחתונות, חנויות ושאר מפירי חוק שפותחים בניגוד להנחיות יקבלו קנס של 5000 שקלים ומוסדות לימוד במדינת היהודים, שיפרו את ההנחיות יקבלו מעתה קנסות מקסימליים בסך 25 אלף שקלים. אני נגד הפרת הנחיות. במוסדות החינוך של שס שומרים על ההנחיות. אבל מדובר במוסדות החינוך הכי חלשים, הכי עניים ואנחנו דוחפים אותם להפר הנחיות". נתניהו הגיב ואמר כי "הקנסות לפתיחה בניגוד להנחיות חייבים להיות שוויוניים"

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר הערב כי "אין שום היגיון להעלות קנסות כשהתחלואה יורדת, ובוודאי לא יתכן שמוסדות התורה והחינוך ייקנסו בסכום הגבוה פי חמישה מענפי המסחר. על משרדי הממשלה להתמקד במתווה הנדרש להפעלת המוסדות ולבנות אותו באופן שיהלום את שמירת כל כללי הבריאות, ולא לברוח לפינה הנוחה והקלה של אכיפה וקנסות שאולי טוב לנפנף בהן בתקשורת אך הן לא יועילו כלל לעצירת התחלואה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה חושב שהקנסות צריכים להיות שוויוניים כלפי מעלה – בניגוד לשר דרעי, שחושב שהקנסות צריכים להיות שוויוניים כלפי מטה".

סגן השר מאיר פרוש תוקף הבוקר ב'המבשר' את הכוונה להגדיל את הקנסות על פתיחת מוסדות החינוך ואומר כי "שיטת הקנסות, וההתנהלות המרוככת לעסקים אירועים מול היד הקשה על מוסדות החינוך מגלה פעילות אובסיסיבית אנטי חרדית. הגישה הזו תתנקם באלה שפוגעים בנו".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר בראיון ל'קול חי' על היוזמה להגדלת קנסות למוסדות החינוך: "דיבר איתי הבוקר ח"כ יעקב אשר שהוא יו"ר ועדת החוקה ואני מקוה שהוא לא יאשר אצלו בועדה את תקנות הגדלת הקנסות הבלתי פרופורציונליות שרה"מ מבקש לאשר כעת, זה לא הגיוני ולא פרופורציונלי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מחר ביבי מאיים על ה"גבורים" שלנו
ומיד מתקפלים כמו בכל תקופת הקורונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture