Gershon Elinson/Flash90

אדלשטיין על בתי הכנסת: "נוצר אבסורד שבסלון אפשר להיות 10 ובביה"כ אסור"

על ההלוויה ההמונית למנהיג הרוחני הדרוזי אמר שר הבריאות: "אירוע חמור מאוד. עם כל ההבנה על הצער הגדול בלכתו של מנהיג רוחני - אני מבקש לשמור על הנחיות כמו שצריך". ההלויה נערכה במג'דל שמס הנמצא תחת סגר, אדלשטיין הזהיר כי אירוע כזה יכול להאריך את הכתר

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הערב (מוצ"ש): "כל השיח הפופוליסטי לפתוח את המשק ייקבור את כלכלת ישראל ובעלי העסקים". אדלשטיין טען כי הגישה בה הוא נוקט, של פתיחה איטית של המשק, היא הדבר האחראי לעשות. "הגישה השנייה היא פופוליסטית", טען אדלשטיין. "אני ותיק מאוד בפוליטיקה. יכולתי לומר שצריך לפתוח הכל וכשנגיע לסגר בתוך כמה שבועות להגיד זה לא אני".

שר הבריאות התייחס גם לחטיפת גופתו של המנהיג הדתי השייח' חסן אלחלבי אמש, וההלוויה ההמונית שנערכה לו היום, בהשתתפות אלפים מבני העדה הדרוזית, לדבריו "זה אירוע חמור מאוד. עם כל ההבנה על הצער הגדול בלכתו של מנהיג רוחני – אני מבקש להימנע מביקורי ניחומים ולהתחיל לשמור על הנחיות כמו שצריך", אמר. היישוב מג'דל שמס, שבו נערכה ההלוויה, נמצא תחת סגר, השר ציין כי ההפרות שהתרחשו שם היום עלולים להוביל להתארכות הסגר.

על פתיחת בתי הכנסת אמר אדלשטיין: "נוצר מצב אבסורדי שבסלון שלי אני יכול לכנס עשרה אנשים ולהתפלל, ובבית הכנסת אסור". לגבי המסעדות הוסיף אדלשטיין: "נמאס לי משיח השנאה, בואו נפסיק להסתכל אחד על השני. בשבת היו הפרות בכל המגזרים בלי יוצא מן הכלל. יחד עם זאת, צריך לזכור שבכל המגזרים הרוב שמרו על כל הכללים".

כזכור, עשרות דרוזים פרצו אמש לחדר המתים בבית החולים זיו בצפת ולקחו את גופתו של השייח חסן חלבי שמת מסיבוכי הנגיף זמן קצר לאחר שפונה מביתו. אלפי תושבים ממג'דל שמס, היישוב שנמצא תחת סגר, ויישובי הסביבה השתתפו בהלוויה שהתקיימה תחת פיקוח של המשטרה ופיקוד העורף.

בבית החולים זיו בצפת מתחו ביקורת חריפה על המשטרה, שלטענתם עמדה חסרת אונים במהלך האירוע. "עשרות דרוזים משולהבים החלו לפרוץ פנימה כשמולם רק המאבטח והקב"ט. מהצד השני עמדו שלושה שוטרים שעמדו בצד והביטו במתרחש מבלי לעשות דבר", סיפר גורם מבית החולים, "הם שברו את כל מחסומי הברזל, ריסקו את עמדת המאבטחים, ירדו למרתף, פרצו לחדר המתים וחטפו את הגופה של השיח' מהמקרר", הוסיף הגורם.

במשטרה טוענים כי הכוח שנשלח למקום ניהל משא ומתן עם הדרוזים המוחים והצליח להגיע עימם להסכמה ולהתפזרותם מהמקום. עוד נמסר בשלב מסוים קיבל הכוח הודעה כי עשרות שייח'ים הגיעו למרתף אולם כשירדו למרתף ראו ארבעה אנשים מהצוות הרפואי מוסר לידי הדרוזים את הגופה. דבר זה, נטען, גרם לבלבול שהעברת הגופה נעשתה באישור.

הנהגת העדה הדרוזית קראה לשמור על הנחיות משרד הבריאות, ובהודעת אבל משותפת שפרסמו עם משפחת השיח, קראו לא להגיע למג'דל שמס לטקס האשכבה. "האירוע שהתרחש בבית החולים זיו בצפת איננו על דעת הנהגת העדה ובני משפחת המנוח, שהיה בעל מעמד דתי בכיר בקרב בני העדה וראוי לכל כבוד. ההלוויה מלכתחילה תוכננה להיערך הבוקר", מסרו.

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מוואפק טריף, התייחס לסערה. "היה מי שהפיץ שמועות שיוציאו את הגופה באופן לא ראוי ושפוגעים בכבוד המת", הסביר השייח' טריף בריאיון לכאן רשת ב. "מי שהפיץ רצה לעשות בלגן, יש אינטריסנטים – פוליטיקאים ולאומנים – שרוצים לפגוע ולחבל. היה שם הכל".

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, הגיע היום יחד עם מי שחליף אותו, פרופסור נחמן אש ואיימן סייף לביקור בכפר פוריידיס. אליהם התלוו ראש מטה הקורונה בחברה הערבית ונציגים נוספים ממערכת הבריאות. במהלך הביקור השיקו גמזו, אש וסייף את מבצע "מגן הבית" פוריידיס וקראו לציבור הערבי ללכת להיבדק. בנוסף, הוא התייחס להלוויה הגדולה במג'דל שמס ואמר: "כל מי שהשתתף בהלוויה צריך ללכת להיבדק".

ח"כ ג'דיר מריח (יש עתיד) גינתה את האירוע ומסרה כי "מגנה בתוקף את האירוע שהתרחש בבית החולים זיו שבצפת. התנהגות זו אינה מייצגת אותנו ולא הולמת את מעמדו הרם של השייח הנכבד המנוח. כולנו חייבים להישמע ולנהוג בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, תקף בביקורת חריפה בחשבון הטוויטר שלו: "איך הם לא מבינים שצעדה כזו באיזור הכי מודלק במדינה זה פשוט אסון? 'הצליחו לסדר' את המשטרה, אבל לא 'יצליחו לסדר' את הוירוס. יעלה להם ולנו במאות נדבקים, חולים קשים ולצערי מן הסתם גם מתים. מתסכל ועצוב".

ח"כ בצלאל סמוטריץ כתב בטוויטר: "‏מדאיג – כן, חריג – למרבה הצער בכלל לא. חלק גדול מהדרוזים בצפון מתנהלים כבר מזמן כמו מדינה בתוך מדינה. זה המשך ישיר של הלינץ' בבית ג'אן לפני כמה חודשים ושל אזלת היד המשטרתית שם. זה יתפוצץ לנו בפנים הרבה יותר מהר והרבה יותר חזק ומסוכן ממה שאנחנו חושבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמה מפתיע ש"השוטרים הגיבורים" שנלחמים מלחמת חורמה לעצור נשים שלא דוברות עברית ילדות בנות 14 ילדים בני 10 זורקים על נערים בני 15 חביות כי הם לא שומרים על ההנחיות. כמה דרוזים שבאו לקחת גופה (בטוח שהיה להם מסכות…) הם לא מצלחים לעצור ממש מפתיע

חחחחחחח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture