אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון.

הראל שגב שקיבל מנת חיסון לקורונה: "שמח אם בדבר הקטן הזה אני נותן תקווה"

שגב סיפר על התחושות: "אני רואה זאת בעיקר כזכות. יש פה מגפה שפגעה בהרבה אנשים, בריאותית, נפשית, כלכלית, אנשים שמפעל חייהם מתרסק בגלל המגפה, ואם אני בדבר הקטן הזה שאני עושה נותן להם תקווה, שאנו לקראת סיום אני את שלי עשיתי"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

הנסיין הראשון לחיסון הישראלי לקורונה, שגב הראל, קיבל את מנת החיסון הראשונה, זאת במסגרת שלב הניסויים הקליניים בבני אדם בחיסון הישראלי לקורונה. החיסון, שפותח על ידי המכון הביולוגי בנס ציונה, יינתן לשני נסיינים ראשונים היום בבתי החולים הדסה עין כרם ושיבא תל השומר. הראל אמר "אני לא מפחד, סומך פה על כולם ובעיקר מתרגש מהמעמד ומהזכות שנפלה בחלקי, זה כיף גדול".

בשלב הראשון של הניסוי ישתתפו 80 אנשים, כשחלקם יקבלו את החיסון האמיתי וחלקם את חיסון הדמה (פלצבו). המשתתף הראשון הוא שגב הראל, סטודנט בן 26 משדה נחמיה, שיחוסן לקורונה בבית החולים שיבא תל השומר. המשתתף השני הוא דוקטורנט בשנות ה-30 לחייו מדרום הארץ, שיקבל את החיסון במקביל בהדסה עין כרם בירושלים.

הראל התראיין הבוקר ל"חדשות הבוקר" ב N12 עוסיפר על ההתרגשות הרבה בהיותו אחד הנסיינים הראשונים בישראל שמקבלים את החיסון הניסיוני לקורונה: "חלק מהחברים והמשפחה שלי אמרו שיצאתי מדעתי, שהשתגעתי, שמה אני עושה? אבל רובם מתרגשים מאוד, אני חושב שזה יום היסטורי. כולם מאחלים לי בהצלחה, אבל ההצלחה שלי זאת ההצלחה של החיסון וההצלחה של כל עם ישראל".

הראל, סטודנט שנה שלישית למנהל עסקים במכללת רופין, שעד לפני הקורונה עבד כמדריך כושר, מציל ושופט כדורסל, סיפר על תהליך הניסוי: "יש שני חיסונים, אחד שמגיע לשיבא אליי והשני להדסה. לא נדע עד שנה הבאה מי קיבל את החיסון האמיתי, הפעיל, ומי לא. מקווה מאוד שאקבל את החיסון הפעיל ושהגוף שלי יעשה את העבודה שהרופאים ואני מצפים ממנו ושאפתח נוגדנים".

כמו הראל והדוקטורנט השני שיקבל את החיסון בבית החולים הדסה, צפויים לקחת חלק כ-80 משתתפים בניסוי. לכל אחד מהם יש סיכוי של 1 ל-3 שלא לקבל את החיסון האמיתי – אלא זריקת דמה. כל מי שיקבל את זריקת הדמה למעשה יהיה חלק מקבוצת הביקורת של הניסוי – ומדובר בערך על כשליש מהמשתתפים. רובם אכן יקבלו את החיסון האמיתי – ולאחר בחינת מצבם יתברר האם החיסון יעיל ובטוח לשימוש.

הוא סיפר על תחושותיו כשהגיע לבית החולים: "הגעתי ל'שיבא' בשעה מאוד מוקדמת, כבר עברתי את התדרוך הראשוני עם הרופאים, עם מנהל המחקר, עם מנהל בית החולים והוועדה המפקחת. בעוד כשעה, שעתיים נקבל את החיסון. אחר כך אני אמור להישאר במעקב למשך 24 שעות. יש לי אפליקציה שבה אני אמור לעדכן את הרופאים אם יש לי תופעות לוואי. אם הכל יהיה בסדר, מחר אני צפוי להשתחרר הביתה ולבוא לביקורות, בשבוע הבא, בעוד חודש, ואז בתדירות יותר קטנה עד שיסתיים הניסוי". את הדברים אמר בראיון לאולפו 'ווינט'.

הוא נשאל האם הוא נתון בלחץ: "אני רואה זאת בעיקר כזכות. יש פה מגפה שפגעה בהרבה אנשים, בריאותית, נפשית, כלכלית, אנשים שמפעל חייהם מתרסק בגלל המגפה, ואם אני בדבר הקטן הזה שאני עושה נותן להם תקווה, שאנו לקראת סיום אני את שלי עשיתי".

הראל סיפר על התגובות מצד משפחתו "ההורים מאוד תומכים ומתרגשים לקראת היום הזה. אבא שלי נזכר שהוא קיבל גם חיסון ניסיוני בתקופתו בצבא. באופן כללי כולם מאוד תומכים. בכל מקרה, חשוב שכולנו נמשיך להקפיד על הכללים עד שהחיסון אכן יהיה לכולם והמגפה תיעלם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כול הכבוד. השם ישמרהו. מוכן למסור נפשו למען עם ישראל. זו אהבת הזולת אמיתית. כך תבוא גאולה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture