צילומים: דוברות הכנסת - דני שם טוב

אחרי הסערה: החוק שיאפשר את פתיחת המלונות באילת ובים המלח אושר סופית

‏חוק "האיים הירוקים" המכריז על אילת וים המלח כאזור ירוק עבר פה אחד בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, כולל הסעיף המחייב את הממשלה להגדיר כללים להחרגת מחלימים מחלק ממגבלות הקורונה. אדלשטיין: "כל הניסיונות של אנשים להלביש על החוק דברים נוספים - לא צלחו"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק של ח"כ איתן גינזבורג וקבוצת חברי כנסת הקובעת כי הממשלה תוכל להכריז רק על אילת ואזור ים המלח כ"איי תיירות" ולא על אזורים נוספים כפי שהוצעה בהצעה המקורית. לאחר שנדחו כל ההסתייגויות, בקריאה שלישית תמכו בהצעה 26 חברי כנסת ללא נמנעים.

הממשלה נענתה לדרישת ועדת חוקה והיא תחויב לשקול הקלות שיאפשרו פתיחת מסעדות, אטרקציות ועסקי תיירות במקום פתיחתם של מלונות בלבד. תושבי האזור, העובדים בו וחריגים נוספים הנכנסים לעיר יחויבו בבדיקות רק אחת לשבוע במקום כל 72 שעות כפי שנקבע בנוסח הקודם, ויוכלו לעשות זאת גם כבדיקות מידיות בחינם במחסום הכניסה. בנוסף, לדרישת ועדת חוקה על הממשלה יהיה לשקול הקלות שונות למי שיישא "אישור החלמה" בקביעת הגבלות על המרחב הציבורי או על אזור מוגבל אך הוועדה קבעה כי הדבר ייעשה בתנאי שהובאה בפניה עמדת שר הבריאות וחוות דעת של משרד הבריאות.

כזכור, ביום שני הובאה לאישור המליאה הצעת חוק ממשלתית בנושא, אך שר הבריאות יולי אדלשטיין משך את ההצעה לפני ההצבעה בקריאה השנייה והשלישית מכיוון שנדחתה הסתייגות שהגיש הנועדה למנוע את הרחבת ההצעה לאזורים נוספים. משכך התבטל מיזוג ההצעה הממשלתית עם הצעות החוק הפרטיות שהוגשו, והן אלה שאושרו כעת במליאה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "המשמעות הישירה של ההגבלה האוסרת על תושבי ישראל להגיע לעיר אילת, היא אבטלה של כ-22,000 תושבים המהווים שיעור של כ-80%. הנזק הכלכלי והחברתי לעיר עלול להיות בלתי הפיך, אם לא יימצא פתרון לאפשר את הפעילות התיירותית בעיר בצורה בטוחה ולאורך זמן".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הציג את ההצעה ואמר: "הצעת החוק שעלתה במליאה לפני יומיים היא הצעה טובה יותר. ההצעה הזו היא פרי של פשרה שנעשתה כדי לא למשוך את הצעת החוק פעם נוספת. האשימו אותי ואת חבריי שעיכבנו את העניין משיקולים פוליטיים ולא כך, עיכבנו כי רצינו תשובות. החלטנו לאשר את החוק מתוך תקווה שהממשלה תדע להתארגן".

שרת התיירות אורית פרקש הכהן: "החוק הזה שעובר היום אכן חזר למתכונת המאוזנת בין שיקולי הבריאות, התיירות והכלכלה. כפי שהיה צריך להיות. החוק נותן מענה לעשרות אלפי ישראלים בתקופה מורכבת. זה לגיטימי שהממשלה תגיד גם לכנסת שאם אנחנו מרגישים שעובר חוק שפורם את העקרונות הבריאותיים שאנחנו מחוייבים להם , אנחנו מושכים אותו. אני שמחה שהענייניות ניצחה את הפוליטיקה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "יש לי הרבה מה לומר על מה שהתרחש כאן ביומיים האחרונים אבל אני לא רוצה להרבות מחלוקת בישראל. במשך שנים יעצתי לחברי כנסת חדשים שנבחרו מה לעשות ומה לא חלק קיבלו את עצותיי וחלק לא, אבל מעולם לא לימדתי חברי כנסת לשקר, לא חשוב מה הוויכוח".

"אני רוצה לפנות לתושבי אילת, סוף טוב הכל טוב. החוק הזה נועד להציל את אילת, על הדרך הצלחנו לעזור גם לאזור המלונות בים המלח. אני שמח שכל הניסיונות להלביש על החוק הזה נושאים נוספים לא הצליחו. אני שמח שבסופו של דבר התגברנו על המכשולים והכשלים".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בירך על אישור החוק: "אני פונה לתושבי אילת – סוף טוב הכל טוב. היום החלטנו להחזיר את החיים לעיר אילת. עיר שאין לה חיים בלי תיירות. החוק נועד להציל את אילת. על הדרך הצלחנו לעזור לאזור המלונות בים המלח. אני שמח מאוד שכל הניסיונות של אנשים להלביש על החוק דברים נוספים – לא צלחו. אפשר לרצות לעזור לכל מיני דברים נוספים אבל לא על חשבון אילת שהיתה קורסת ללא החוק הזה".

"מאוד נשמח לראות את העיר תוססת בלי לפגוע בבריאות הציבור. בנוסף לבדיקות הרגילות ולאישור החלמה, אנחנו מקווים מאוד להכניס גם את מערך הבדיקות המהירות ולכל הדברים האלה תהיה אפשרות לעזור לאילת לקום על הרגליים ולתושבי ישראל להגיע לאילת וקצת לנפוש בתקופה הקשה הזאת של הקורונה. אני שמח שהתגברנו על המכשולים והצלחנו לעזור לאילת", דברי השר אדלשטיין.

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן על העברת החוק: "שבועות של עבודה הבשילו לבשורה גדולה לעובדי ענף התיירות באילת וים המלח. העברנו את חוק איי תיירות ירוקים בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. עבודה רבה עוד לפנינו והתהליך מורכב לפנינו. אני מודיעה כי משרד התיירות יקח על עצמו לקיים דיונים מול ראשי הערים במטרה לסייע במימון לפעול הבדיקות המהירות בהקדם. יחד נעבוד לפתיחה מהירה של האיים ובכך נחזיר לעבודה עשרות אלפי מובטלים ונפתח עשרות אלפי חדרי נופש".

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ בירך על העברת חוק ״איים ירוקים״ במליאת הכנסת: "שמים את ישראל לפני הכל, ואת הפוליטיקה בצד – ים המלח ואילת יוכרזו "איים ירוקים". בזכות המהלך שהובילו השרה פרקש הכהן וח"כ גינזבורג, התיירות סוף סוף תוכל לחזור ובעלי עסקים שפרנסתם נפגעה באופן אנוש יקבלו קצת אוויר לנשימה. באנו להבריא את ישראל, באחריות ובזהירות".

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג שהצעת החוק הפרטית שלו עברה אמר כי "חוק האיים הירוקים עבר (פתיחת התיירות באילת ובים המלח). לא ללא מהמורות בדרך, אבל העיקר שעבר. נעשה צדק אמיתי לתושבי אילת ואזור ים המלח שמשוועים לחידוש התיירות והתנעת הכלכלה המקומית, ולא פחות מכך לאזרחי ישראל שמגיע להם איזור תיירות ירוק. מקווה שבשלב הבא נוכל למצוא פתרון יצירתי לאזורים ירוקים נוספים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture