Olivier Fitoussi/Flash90

הזעקה של דרעי וההתפוצצות של גנץ – דקה אחרי דקה מהקבינט הסוער

נתניהו: ""לא שמענו עד עתה הצעה אחת להורדת התחלואה, גם לא משר הבריאות". גנץ: "הדיון הזה לא יגיע לשום מקום נשמע דיונים, סקירות ונגיע לאותה נקודה בדיוק. אי אפשר להערך לדיון תוך כדי דיון. אם אני אחראי לזה אני אעשה את זה אחרת"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

9:35 – שר האוצר ישראל כץ בטוויטר: "החלטת קבינט הקורונה על פתיחת הקניונים והשווקים בשלב ג׳ קיימת, והוחלט ללוות אותה בפיילוטים מוקדמים כדי לוודא ביצוע נכון- מתוך כוונה לפתוח אותם לפעילות מלאה בסיום הפיילוט. כך גם הודגש אתמול".

3:58 – שר החינוך גלנט: "ביום ראשון יחזרו לבתי הספר תלמידי התיכונים, ושבוע לאחר מכן גם תלמידי חטיבות הביניים". על פי המתווה, תלמידי חטיבות הביניים ילמדו בחצאי כיתות ללמידה משולבת לפחות יומיים בשבוע בבית הספר, וכך גם בחטיבה העליונה

2:58 – שר החינוך גלנט בתגובה להחלטה: "שרי הקבינט אימצו את התכנית שגיבש משרד החינוך יחד עם צוות המומחים לפתיחת כל בתי הספר החל מיום ראשון הקרוב. יחד עם גורמי הבריאות נגדיל את היקף הבדיקות לתלמידים ולצוותי ההוראה, כדי לשמור על בריאותם"

2:46 – קבינט הקורונה הכריע: מערכת החינוך תיפתח במלואה בערים צהובות וירוקות, בהתאם למתווה שהציג שר החינוך גלנט. באותן רשויות תלמידי התיכונים יחזרו ללימודים כבר ביום ראשון הקרוב, ושבוע לאחר מכן (6.12) יצטרפו אליהם תלמידי חטיבות הביניים

2:25 – שר החינוך יואב גלנט צייץ בטוויטר: "תלמידות ותלמידים יקרים – בשעה טובה כולכם חוזרים לבית הספר – ללימודים, למורים ולחברים. הקבינט אימץ את התכנית שגיבש משרד החינוך יחד עם צוות המומחים לפתיחת כל בתי הספר החל מיום ראשון הקרוב. ב-29.11 יחזרו תלמידי התיכונים ושבוע לאחר מכן, ב-6.12, יצטרפו אליהם תלמידי חטיבות הביניים. המנהלים והמורים ערוכים לפתיחת מוסדות החינוך השונים ויחד עם גורמי הבריאות נגדיל את היקף הבדיקות לתלמידים ולצוותי ההוראה, כדי לשמור על בריאותם. תודה לראש הממשלה ולשרי הקבינט על התמיכה. לכם, התלמידים היקרים לנו מכל, נותר רק להכין את הילקוט".

00:42 – משרד האוצר אומר שזה לא מספיק אמין, ולכן הרבה יכנסו לבידוד סתם. משרד הבריאות אומר: מסתייגים בגלל אמינות האפליקציה.

00:30 – עולה האפשרות לנסות "לחייב" התקנה של היישומון "מגן 2". ניסנקורן היחיד שמתנגד, ומנדלבליט בטענה שאף דמוקרטיה מערבית לא מחייבת אלא ממליצה ומעודדת התנדבות.

00:02 – שר האוצר ישראל כץ בטוויטר: "קבינט הקורונה אישר הלילה את היציאה לדרך של הפיילוט לקראת פתיחת הקניונים. מחר יאושרו התקנות ומחרתיים יצא לדרך הפיילוט לפתיחת 15 קניונים למשך 7 ימים לקראת פתיחתם של כלל הקניונים בישראל".

23:55 – השרה רגב סיכמה עם ראש הממשלה על פיילוט בשווקים, במקביל לזה של הקניונים – עדיין דרושה הצבעה בקבינט. ההצבעות צפויות להתקיים בסוף הדיון.

23:49 – גורמים בקבינט: הוסכם להוציא לדרך את הפיילוט לפתיחת הקניונים, תחילתו תלויה בהתקנת תקנות וכן בפרסום קול קורא להגרלה בה ייבחרו הקניונים שישתתפו. לכן, ההערכה היא שהעניין ייקח כמה ימים

23:22 – מנדבליט מקשה: ייתכן שנדרשת פתיחה שוויוניות של כל הקניונים ולא לתת יתרון לאלה שנפתחים על השאר

23:06 – שר האוצר כ"ץ: תנו לקניונים לצאת מחר עם הפיילוט. שזה ייבחן תוך כדי. ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס: אנחנו פותחים בחללים סגורים, איך אפשר בלי לפקח, בלי רישום בחנויות ופיקוח על חולי קורונה?

22:41 – נתניהו מתייחס להדלפות על הצעקות ואומר: כשאני אצרח עליכם אתם תדעו

22:35 – גנץ לנתניהו: שר החינוך הציע לך רמזור על החינוך. נתניהו: אף אחד לא יודע מה תהיה ההשפעה על הR ומתי נאבד שליטה

22:31 – אשכנזי: חשבתי לוותר אחרי שראש הממשלה אמר את מה שאמר אבל בכל זאת אם הדיון הוא איך מורידים את R אז בוא נעשה דיון כזה. מציע לפתוח דיפרנציאלי. אומר שלא הטלנו קנסות על אולמות חתונות. יש ערים רבות ששולטות בנגיף וה-R של 0.8 ולכן צריך גישה דיפרנציאלית. למה שילדים בערים כאלה יישארו בבית?

22:28 – השרה מירב כהן: אני מרגישה שמחובתי לומר שאני באופן אישי רואה נתונים שכן מטרידים אותי. כשה-R גדול מ-1 אני לא מרגישה בנח לקיים דיון רק על פתיחות. הזמן פועל לרעתנו. דיברנו על רעיון של רישום בחנויות ועוד המון רעיונות שהם טובים ושצריך ליישם. מזכירה שבדיון האחרון החלטנו בניגוד לעמדת הבריאות על פתיחה משמעותית של המון דברים. לא כדאי להחליט על פתיחה ולהגיד אח"כ שסוגרים. צריכים פה עקביות.

22:25 – גנץ: יש ערים עם אפס חולים אבל מערכת החינוך סגורה וגם מוותרים על הקנסות והאכיפה המוגברת כלפי מפרי החוק

22:24 – נתניהו: את ההחלטות נקבל בגמר הדיון

22:23 – גנץ: הדיון הזה לא יגיע לשום מקום נשמע דיונים, סקירות ונגיע לאותה נקודה בדיוק. אי אפשר להערך לדיון תוך כדי דיון. אם אני אחראי לזה אני אעשה את זה אחרת. נתניהו: להגיד שאנחנו מחליטים על החלטה לפני ששמענו אותה, זאת החלטה שנוחה פוליטית

22:22 – גנץ בקבינט הקורונה: "ראש הממשלה תסתכל רגע על המציאות הכואבת של מערכת החינוך. יש מגזר אחד שלומד בלי לשאול אף אחד, והשאר לא לומדים. יש איפה ואיפה". נתניהו: "יש איפה ואיפה גם במסחר".

22:21 – נתניהו: אני לא רוצה לקבל החלטה פוליטית. גנץ: זו לא החלטה פוליטית, זה העתיד של ילדנו

22:19 – גלנט: אני חושב שהקבינט צריך לקבל כעת החלטות על פתיחת מערכת החינוך. גנץ: רהמ, הדיון הזה לא יגיע לשום מקום. נשמע פיילוטים, נשמע את המומחים, נשב עוד שלוש שעות ולא נקבל שום החלטה

22:16 – גנץ: מאיר בן שבת, ביקשתי ממך לקבל החלטות על סדר הישיבה. אמרת מאה אחוז, אבל אנחנו יושבים כבר שעות ופתאום רהמ מודיע שיורדים סעיפים ולא נקבל החלטות. לכולנו יש הרבה דברים על הראש.

22:11 – נתניהו: אני לא ידעתי את הצעת שר הבריאות עד שהעלה אותה. חד משמעית אם אנחני פותחים בלי איזון מהצד השני נהיה בסגר נוסף

22:10 – גנץ: ישבנו במשך שלוש שעות, שמענו סקירות של משרד החינוך, הבריאות וחלק מהשרים. פתאום אנחנו מורידים את ההצעות.

22:07 – אשכנזי לנתניהו: אם אנחנו לא הולכים לקבל החלטה הלילה, אז בשביל מה בכלל התכנסנו?

22:06 – נתניהו: ההצעה של נושא החינוך היא לפתוח את י"א-י"ב. שר החינוך נתן הצעה נגדית. כשאנחנו רואים את ה-R ההצעה הזו לא מספיקה לי. אני רוצה עוד הצעה. ההצעה הזאת היא מאוד נוחה ונחמדה וטובה לשבועיים הקרובים. כשה-R יזנק והמספרים יעלו, והרבה אנשים לא יהיו אותו אדם נגיד "מה קרה". את זה אני לא מסוגל להבין. אני מבקש את זה מהקבינט, אני מבקש מהמל"ל ומשר הבריאות. זה מאוד קשה, זה לא נוח, אבל תביאו דבר שעושה שכל. שלא רק יגידו "החלטנו שזה טוב למרות שה-R מעל 1". אין שום סיכוי שנעבור את 4 החודשים האלה בלי להתרסק.

22:04 – השר דרעי: חייבים להחליט שביום ראשון הקרוב פותחים את כל מערכת החינוך. נתניהו לדרעי: לא שמענו עד עתה הצעה אחת להורדת התחלואה, גם לא משר הבריאות. אני מוכן לקבל תעדוף של החינוך אבל צריכים למצוא איזונים.

22:00 – השר גבי אשכנזי: אם היו מבצעים סגר בערים אדומות לא היינו במצב הזה. מה עשינו ברצינות כדי לבדוק למה סגרים לא עובדים? בוא ניקח את עצמנו, כל הקבינט, וניסע לערים האדומות. נבין למה הסגר לא אפקטיבי. למה אנחנו צריכים לשלם מחיר על הילדים?

21:57 – נתניהו: אולי נגביר דרמטית את הבדיקות במערכת החינוך. אני מייצג ציבורים שלמים שאומרים: דיר בלאק, תשתלטו על המחלה הזאת. אסור לנו לשדר לציבור שיש רק הקלות אלא מה עושים כדי להוריד את ה-R. החינוך יקר גם באוסטריה למשל אבל הם סגרו לגמרי את מערכת החינוך. אם אנחנו נמשיך בדרך הזאת, אני מוכן להמר – 100 לירות, ואפילו אין כאן מה להמר – התחלואה תעלה.

21:46 – השר שטייניץ: רואה עלייה וצופה התפרצות ומוד. דרעי לשטייניץ: כל מה שאתה אומר לא נכון, כל הנתונים לא תומכים בזה. שטייניץ: אנחנו יודעים שילדים יכולים לחלות ולהעביר את המחלה. אין פתיחה בלי מחיר. כדי שלא נגיע לסגר שלישי צריך להצביע פתיחת ה'-ו' וי"א-י"ב עוד שבוע. הייתי מחכה עם כל השאר.

21:37 – עוד מדרעי בקבינט: נכון שאם אין קמח תורה וחייבים איזונים, אבל מערכת החינוך היא החשובה ביותר. בעניין הזה אין קואליציה ואין אופאזיציה, הנזק לילדים גדול מאד ועלול אצל חלק להיות לא הפיך, בעיקר בשכבות החלשות. הסיכון לנפש הילדים גדולה מסיכוני הקורונה. אנחנו חייבים להחליט שביום ראשון הקרוב אנחנו פותחים את כל מערכת החינוך על פי המתווה שהציג שר החינוך.

21:36 -דרע בירך את עמדת אדלשטיין, לפתוח את מערכת החינוך. כואב לי מאד מצב הפריפריה והשכבות החלשות ששם, אין משאבים ועזרה לתלמידים מחוץ לכותלי בית ספר. אין גורמים מחוץ לבתי הספר שיכולים לעזור לתלמידים בפריפריה. ולכן, מבחינת הערכים שלי, הנושא החינוכי קודם לכל דבר.

21:24 – דרעי: מציע לפתוח כבר בראשון את מערכת החינוך, השתנה להם כל סדר היום, אין לנו שליטה על הנוער הזה. חייבים שגרה

21:26: השר דרעי: הממוצע השבועי הוא 745 חולים. הסיבה היחידה בעלייה בתחלואה היא הגדלת מספר הבדיקות. זו הסיבה היחידה. בממוצע השבועי אנחנו בירידה. נקודה נוספת, לשר הבריאות: אני לא זוכר פעם אחת שמשרד הבריאות הציע לפתוח את מערכת הבריאות בתנאי שלא נפתח דברים נוספים.

21:16 – עוד מהשר כץ: אני מדבר על הדברים שדיברנו ואני מאוד מקפיד לעמוד בסיכומים. היה כאן מהלך של פיילוט לקראת פתיחה. הוא צריך להיות במהירות והקניונים צריכים לחזור לעבוד. אין קשר בין מערכת החינוך לבין המסחר. אני מבקש לפתוח את המסחר. פיילוט גם בשווקים כדי לפתוח. אם הדברים האלה נפתחים, המשק ישראלי מרביתו באמת עובד ויש לכם אורך נשימה. הסיוע שניתן הוא סיוע נרחב לכולם אבל זה לא תחליף לפתיחה זה לא תחליף להפעלת המשק.

21:15 – שר האוצר כ"ץ: הקניונים הם 60 אחוז מהמסחר. בעקבות ההחלטה הקודמת הייתה הידברות על הפייוט ואיך הם יפעלו. גובש מתווה שמוסכם על הרוב יש שם נקודת כניסה עם אמצעים טכנולוגיים. הפיילוט הוא לא פיילוט של תחלואה הפיילוט הוא של התנהלות. מאחר ובכל הקניונים השיח איתנו ועם אחרים נוצר ממתווה אחראי ורציני, הקונה הממוצע שייכנס לקניון לא יהיה בסכנת הידבקות יותר ממי שיכנס לביג או חנות הרחוב. אפשר לעשות פיילוט קצר בהתאם להחלטות שכבר קיבלנו.

20:58 – שר הבריאות אדלשטיין: אתמוך בהחזרת כיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות – אם לא יהיו הקלות נוספות בשבועיים הקרובים

20:50: אדלשטיין: אם הקבינט יקבל החלטה אמיצה שלא יפתח שום דבר אחר אני אגיד שסוף סוף קבענו סדר עדיפויות נכון – ונשתף פעולה עם ההצעה הזאת

20:44: השרים אישרו את תקנות החינוך- כיתות ה'-ו' ייפתחו מחר, כפי שהיה צפוי

20:41 – גלנט קרא בקבינט לפתוח את מערכת החינוך באופן מלא בערים צהובות וירוקות

20:29 – פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש המליץ את יתר מערכת החינוך בערים עם תחלואה נמוכה תוך ביצוע בדיקות. לדבריו, "יש עלייה קלה מאד בתחלואה במערכת החינוך, אך מספר הבדיקות גדל מאוד".

20:25 – השר אלקין: התחלואה בקרב התלמידים החרדים הכי נמוכה, אף שפתחו את רוב מוסדות החינוך. השר גלנט: זה נכון, אם כי לא אשבח את מי שלא שומר על ההנחיות.

20:24 – עוד מגלנט: ב-90% מכיתות ד אין אפילו חולה אחד. אנחנו רואים שהתחלואה נובעת מאירועים מחוץ למערכת החינוך, כמו מסיבת יום הולדת אחרי הצהריים

20:23 – השר גלנט: מצב התחלואה בקרב תלמידים במגזר החרדי – 13%, שהוא חצי ממספרם באוכלוסיה. התחלואה של התלמידים במגזר הכללי 28% והכי גבוה במגזר הערבי – 56%. כ-60% מהחולים במערכת החינוך מהמגזר הערבי

20:21 – שר החינוך גלנט בקבינט הקורונה: יש תחלואה מאוד נמוכה במערכת החינוך, בסך הכול 250 חולים מתוך חצי מיליון בני אדם

20:11: פרופ' סגל: רואים ירידה ויציבות בתחלואה במערכת החינוך. מערכת החינוך משקפת את התחלואה ביישוב. אם יש רמת תחלואה אפסית בעיר – מערכת החינוך לא תהיה טריגר לעלייה בתחלואה. אנחנו משוכנעים שפתיחה דיפרנציאלית של מערכת החינוך יכולה להיעשות בצורה בטוחה.

20:05: פרופ' ערן סגל לשרים: יציבות בתחלואה בגילאי 6 עד 10 שחזרו ללמוד. ירידה בתחלואה בגילאי 0 עד 6

19:59 – קבינט הקורונה אישר פה אחד בדקות אלו, את תקנות התחבורה העדכניות, בהתאם לעמדות המקצועיות של משרדי התחבורה, הבריאות והמל״ל להגדלת אחוזי התפוסה באוטובוסים ל-75% וזאת כדי לתת מענה לאיזון בין הביקושים לשירותי התחבורה הציבורית לבין שמירה על בריאות הציבור. התקנות ייכנסו לתוקף תוך יממה ויובאו לאישור וועדת הכלכלה של הכנסת.

19:46 – אדלשטיין: דיברנו בקבינט הלפני אחרון והתחלנו לעבוד על חקיקה שלא מחייבת בדיקה, אלא המעסיק יוכל למנוע מעובד להגיע לעבודה (כמו בתי ספר), אם לא תוצג בדיקה שלילית של קורונה. כרגע אני מדבר על צוותי הוראה

19:44 – הפרויקטור: מחר אנחנו מתחילים פיילוט של איגום מטושים במספר בתי ספר. נעשה את זה בכמה ערים ובכמה בתי ספר. המטרה היא להתחיל בדיקות נרחבות. כמו שציינת, כרגע זה וולונטרי.

19:42 – נתניהו: האם אפשר להגדיל מאוד את מספר הבדיקות בקרב התלמידים כדי לקבל תמונת מצב מדויקת של התחלואה בקרב התלמידים?

19:38 – הפרויקטור אש: חלק מראשי הרשויות מתנגדים לסגר ואנחנו חוששים מאובדן אמון. היו מספר מקרים שפעלנו בניגוד לעמדת ראש העיר והכנסנו אותן לרשימת האזור המוגבל גם כשהתנגד.

19:37 – הפרויקטור אש: אנחנו מחליטים על סגרים וערים אדומות אבל האכיפה בתוך היישובים לוקה בחסר, בעיקר במגזר הערבי. אני מציע להעביר יותר סמכויות אכיפה לרשויות המקומיות.

19:34 – הפרויקטור אש: עלייה מדאיגה בתחלואה במגזר הערבי בגלל חתונות, חזרה מטורקיה, הדבקה בתוך הבתים וכניסה לשטחי הרשות הפלסטינית.

19:34 – ממונה הקורונה בקבינט פרופ' נחמן אש: מודאג מהתחלואה במגזר הערבי, יש כיום 9 ערים אדומות ו-22 כתומות

19:27 – ראש המל״ל פותח את הדיון: ראינו עלייה חדשה במספר המאושפזים החדשים. זה עדיין לא נתון שמדאיג כרגע אבל זה כנראה מבשר להמשך. אנחנו במצב שברירי. אסור ליפול לשאננות, התחלואה הגבוהה ממשיכה להיות במגזר הערבי. 50% מהחיוביים הם מהמגזר הזה.

19:20 – החלה ישיבת הקבינט

הציטוטים מתוך הדיווחים של מתן חודרוב בחדשות 13, מוריה אסרף וולברג בגלי צה"ל, קרן מרציאנו, עמליה דואק וירון אברהם בחדשות 12, עימיחי שטיין, לירן כוג'הינוף ומיכאל שמש בכאן חדשות, שרית אביטן כהן בגלובס

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture