Yossi Aloni/Flash90

החלטות הקבינט: מתווה חינוך, פיילוט קניונים ושווקים והחמרת הקנסות

החזרה ללימודים ביישובים ירוקים וצהובים: פתיחת י׳-י״ב החל מה-29.11, פתיחת ז'-ט' החל מה-6.12. הוחלט לאמץ את ההצעה שהוצגה לפתיחה ניסיונית מצומצמת של הקניונים. הישיבה הבאה תוקדש לדיון בצעדים האפשריים לריסון והפחתת התחלואה

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות שפורסמה הבוקר (שלישי) מפורטים כל החלטות הקבינט שהתקבלו הלילה בנושא החינוך, פיילוט קניונים ושווקים, הפעלת אמצעים דיגיטליים, ועוד

1. חזרה ללימודים:
– פתיחת ה'-ו' החל מה-24.11
– פתיחת י׳-י״ב החל מה-29.11
– פתיחת ז'-ט' החל מה-6.12
– החזרה ללימודים היא בהתאם למתווה שר החינוך, ביישובים ירוקים וצהובים, תוך ביצוע בדיקות ניטור רחבות. לא יפתחו תחומים נוספים עד 20.12. (תשמר האפשרות לפתיחת הקניונים והשווקים בהתאם לתוצאות הפיילוט ולמצב התחלואה)

2. פיילוט קניונים ושווקים: הוחלט לאמץ את ההצעה שהוצגה לפתיחה ניסיונית מצומצמת של הקניונים ולהאריך את הפיילוט כך שיסתיים ב-6.12. בהתאם להצעה זו יובאו תקנות לאישור הקבינט. בכפוף לממצאי הפיילוט ולתמונת מצב התחלואה הכללית, יקבע מועד הפתיחה של הקניונים. במקביל תוגש הצעה לפיילוט לשווקים. השווקים יפתחו כשיפתחו הקניונים.

3. אמצעים דיגיטליים: צוות השרים יזהר שי וזאב אלקין ישלימו את העבודה תוך התייחסות לסוגיות המשפטיות.

עוד נמסר כי הישיבה הבאה תוקדש לדיון בצעדים האפשריים לריסון/הפחתת התחלואה. משרד הבריאות ירכז המלצות. בנוסף, יקודם הטיפול בהחמרת הקנסות. "המנגנון וההיערכות לחיסון האוכלוסיה בישראל יוצגו לראש הממשלה ושר הביטחון", נאמר בהודעה.

בתוך כך, ועדת השרים לאזור מוגבל אישרה אמש את המלצת משרד הבריאות: להכריז על מג'ד אל כרום וכפר מנדא כאזור מוגבל החל מהיום, יום שלישי, 24.11.20, בשעה 17:00 ועד ליום ראשון הבא, ה-29.11.20, בשעה 17:00. להאריך את ההכרזה על שטח מוגבל על עראבה עד ליום ראשון הבא, ה-29.11.20, בשעה 17:00. לבטל את הארכת ההכרזה על קלנסווה כאזור מוגבל, כך שההגבלות לא יחולו עוד על השטח המוניציפלי של קלנסווה.

"חינוך ילדי ישראל צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר הבוקר כי "אני מברך על החלטת קבינט הקורונה לפנות בוקר לקבל את הצעת שר החינוך יואב גלנט ושלי לפתיחת כל מערכת החינוך בערים הירוקות והצהובות. חינוך ילדי ישראל צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו. ילדי ישראל יושבים חודשים בבית, ברוב הזמן בחוסר מעש ונפגעים נפשית וחברתית".

"בפריפריה ובשכבות המוחלשות המצב קשה עוד יותר מבחינת הילדים. ילדים רבים ברחובות, בלי הכוונה וללא השגחה. אסור לנו לאבד דור של ילדים. אני מתכוון לפעול להמשך החזרה לשגרה תוך הקפדה על ההנחיות גם בענפי המסחר והתעסוקה כדי לדאוג לפרנסתם של מאות אלפים מאזרחי ישראל", דברי דרעי.

השר יואב גלנט כתב בטוויטר: "תלמידות ותלמידים יקרים – בשעה טובה כולכם חוזרים לבית הספר – ללימודים, למורים ולחברים. הקבינט אימץ את התכנית שגיבש משרד החינוך יחד עם צוות המומחים לפתיחת כל בתי הספר החל מיום ראשון הקרוב. ב-29.11 יחזרו תלמידי התיכונים ושבוע לאחר מכן, ב-6.12, יצטרפו אליהם תלמידי חטיבות הביניים".

"המנהלים והמורים ערוכים לפתיחת מוסדות החינוך השונים ויחד עם גורמי הבריאות נגדיל את היקף הבדיקות לתלמידים ולצוותי ההוראה, כדי לשמור על בריאותם. תודה לראש הממשלה ולשרי הקבינט על התמיכה. לכם, התלמידים היקרים לנו מכל, נותר רק להכין את הילקוט", דברי השר גלנט.

שר האוצר ישראל כץ כתב: "קבינט הקורונה אישר הלילה את היציאה לדרך של הפיילוט לקראת פתיחת הקניונים. מחר יאושרו התקנות ומחרתיים יצא לדרך הפיילוט לפתיחת 15 קניונים למשך 7 ימים לקראת פתיחתם של כלל הקניונים בישראל". עוד הוסיף: "החלטת קבינט הקורונה על פתיחת הקניונים והשווקים בשלב ג׳ קיימת, והוחלט ללוות אותה בפיילוטים מוקדמים כדי לוודא ביצוע נכון- מתוך כוונה לפתוח אותם לפעילות מלאה בסיום הפיילוט. כך גם הודגש אתמול".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture