צילום ארכיון: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחרי המתקפה החריפה: ליצמן השתתף בטקס באיכלוב והחמיא לגמזו • צפו

אחרי שתקף אותו בחריפות בעקבות הסגר בחגים, שר הבריאות לשעבר פרגן לפרויקטור לשעבר: "המנכ"ל כאן הוא איש מוצלח והוא בנה ובונה אימפריה". אדלשטיין: "מבקש בשם מערכת הבריאות לעצור את ההידרדרות הפוליטית". נתניהו: "ייקח עוד זמן עד שנחסן את רוב האוכלוסייה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הבינוי והשיכון ושר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן ובכירים נוספים השתתפו היום (חמישי) בטקס ההכרזה על הקמת מחלקה חדשה לרפואה דחופה בביה"ח איכילוב ע"ש סילבן אדמס. את הכנס אירח מנכ"ל בית החולים הפרופ' רוני גמזו שכיהן עד לאחרונה כפרויקטור הקורונה.

שבועות בודדים אחרי שתקף אותו בחריפות בעקבות הסגר בחגים, ליצמן החמיא לגמזו: "המנכ"ל כאן הוא איש מוצלח והוא בנה ובונה אימפריה, נתת את המקום הנכון לעשות את זה, הרעיון כאן להגיל את כאן את החדרי מיון".

ליצמן פנה לנתניהו ואמר: "אתה יודע שהולכים לבנות כאן בניין כדי להציל את הילדים חולי סרטן, אני התחלתי את זה ונתנו את זה לרוני (גמזו) שהוא יעשה את זה, היה מאבק בין כל הבתי חולים ואנחנו נתנו את זה לרוני כי חשבנו שהוא יכול להרים את זה".

גמזו השיב במחמאות משלו לשר הבריאות לשעבר, תחתיו כיהן כמנכ"ל בקדנציה הראשונה: "פניתי לרב ליצמן לפני 5 שנים והסברתי לו מה אני רוצה, לקח 5 דקות, באומץ ובנחישות האופיינית לא הוא אמר: רוני, יש לך את זה. לא ידענו מה האוצר יגיד, אבל סידרנו את זה ביחד".

נתניהו אמר בטקס: "הגשמת החזון היא מה שמתבטא כאן. זה החזון. ההקמה של מרכז, של אגף מיון חדש, בבית החולים איכילוב, היא ביטוי של ראייה ארוכת טווח. זהו בית חולים ותיק, אבל אני שמח לראות שיש בו תנופת פיתוח וחדשנות. החזון הזה מנחה אותי ואת הממשלות בהנהגתי, להצעיד קדימה את מערכת הבריאות, לספק שירותים רפואיים מצויינים לאזרחי ישראל".

"אבל עכשיו כולנו רואים כבר את הסוף באופק. אנחנו רואים את האור בקצה המגפה, כי אנחנו מביאים מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל. אני, שר הבריאות והאנשים שלו עובדים על זה ממש מסביב לשעון. זו לא הפרזה, כל לילה וכל בוקר. אנחנו עושים זאת באמצעות התקשרות עם חברות עולמיות, ונוסף על כך כמובן אנחנו מקדמים גם את הייצור העצמי שלנו במכון הביולוגי".

"המדיניות שקבעתי, היא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. זה ייקח עוד זמן עד שנחסן את רוב האוכלוסייה, עד שנחסן את מי שירצה להתחסן, ואני מקווה שהרוב הגדול ירצו, אבל אנחנו רואים שיש אור בקצה האפלה", דברי נתניהו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין נאם מיד אחרי נתניהו והתייחס גם למשבר הפוליטי. "זכותנו תמיד לנהל מאבקים פוליטיים, אבל יש פה מדינה ויש לנו כרגע קורונה אולי אפשר לדחות את המאבקים האלה", אמר. "זה לא מאוחר מדי, אני מבקש בשמי ובשם מערכת הבריאות – אפשר לעצור את ההתדרדרות ולטפל בעיקר. אנחנו עדיין לא באווירת סוף קורס, אנו צריכים בינתיים גם לשמור על הכללים וההנחיות. נעבור תקופה לא פשוטה לפני שהאוכלוסייה תחוסן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture