Yossi Aloni/Flash90

ה'דיל' שמשרד הבריאות מציע: חנוכה בלי הגבלות – בתמורה לסגר בעוד חודש

במשרד הבריאות ידרשו מהקבינט להציב יעד שאם נתוני התחלואה מגיעים אליו - הולכים לסגר שלישי. מסתמנת הסכמה להימנע מסגר כללי בחנוכה, אך נשקל סגר לילי. בכירים במערכת הבריאות: "עד מארס מערכת האשפוז לא תהיה בסכנת קריסה" • כל הדיווחים לקראת ישיבת הקבינט

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

משרד הבריאות ידרוש היום (ראשון) מקבינט הקורונה להציב יעד שאם נתוני התחלואה מגיעים אליו – ישראל תיכנס לסגר שלישי, ככל הנראה קצר ומהיר – כך דווח ב'חדשות 12'. במשרד הבריאות יבקשו שהקריטריון שיוביל את ההחלטה אם ללכת לסגר יהיה ה-R (מקדם ההדבקה) ובדיונים הפנימיים כבר מדברים על מקדם הדבקה גדול מ-1.4.

בכירים בקבינט משתי המפלגות, גם מכחול לבן וגם מהליכוד, הביעו תמיכה בהצעה והסבירו כי החלטה על סגר בהודעה מראש לציבור, אם מגיעים לנתונים מסוימים, תוכל להביא לאפקט הפוך שבו מחשש לסגר נוסף הציבור יקפיד יותר על ההנחיות ורשויות מוניציפליות ירתמו יותר, כל אחת בגזרתה. הכרזה מראש בטווח זמן שכזה תאפשר לעסקים להתארגן, להיפטר ממלאי ולא לרכוש מלאי חדש.

על פי הדיווח, הוויכוח בקבינט יתמקד בגיבוש הקריטריונים לכניסה לסגר. הוויכוח בקבינט צפוי להתמקד במספר הגולמי של המאומתים ובאחוז הבדיקות החיוביות. בנוסף, בכירים במשרד הבריאות אומרים כי לא יהיה סגר בחנוכה, עוצר לילי או כל הגבלת תנועה אחרת. עם זאת, תהיה המלצה לשהות במשפחה הגרעינית. מנגד, ב'ווינט' דווח כי סגר לילי בחג עומד על הפרק וכמו כן, נשקל סגר בערים כתומות.

ב'ווינט' דווח כי קבינט הקורונה שיתכנס היום בשעה 16:00 יכריע אם לחייב את השבים מטורקיה ועוד כמה מדינות להיכנס לבידוד במלוניות לאחר שהתברר שהחוזרים משם אינם מכבדים את הבידוד הביתי. משרד הבריאות בחן את האפשרות לחייב את החוזרים להוריד אפליקציה מסוימת שתאפשר מעקב שאינם מפירים את הבידוד הביתי, אך הרעיון נפסל מסיבות משפטיות של חדירה לפרטיות.

אין כל תיאום מוקדם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין בכירי כחול לבן – וכל צד קיים דיונים והערכות מצב משלו לקראת הישיבה. נתניהו קיים ביום חמישי התייעצויות עם נציגי משרד הבריאות וללא נציגות של כחול לבן. שר הביטחון בני גנץ, שר המדע יזהר שי וצוות המומחים המייעצים מטעמו קיימו דיון נפרד והגיעו למסקנה שאם לא תשתנה המגמה, תוך חודש מהיום ישראל תגיע לאזור ה-5,000 מאומתים חדשים ביום.

ב'חדשות 12' דווח כי במשרד הבריאות בוחנים אפשרות לאכיפת הבידוד באמצעים טכנולוגיים על ידי משטרת ישראל. המערכת אוטומטית תשלח הודעות טקסט פעמיים ביום למי שאמור להיות בבידוד וזה יתבקש לאשר בהודעה חוזרת שהוא אכן נמצא בבידוד. הפתרון הטכנולוגי יידע לבדוק אם ההודעה החוזרת נשלחה מהמקום שבו אותו אדם אמור להיות בבידוד או לא.

כדי להימנע מתחמונים, המערכת תשלח את שתי ההודעות בזמנים אקראיים כדי שאי אפשר יהיה להתכונן ולחכות להן בבידוד בבית. במשרד הבריאות טוענים שהיוזמה נבלמת כרגע על ידי משרד המשפטים בשל החשש לפגיעה בפרטיות. מכיוון שכך, גורמי המקצוע במשרד הבריאות מציעים לאפשר לחוזרים ממדינות אדומות לבחור – בידוד במלוניות מיד עם הנחיתה או בידוד ביתי תוך מענה להודעות טקסט מהמשטרה.

פאנל המומחים המייעץ לממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, המליץ בסוף השבוע דווקא לעצור את פיילוט הקניונים ולבחון רק בעוד שבועיים את המשך הפעלתו בהתאם לנתוני התחלואה. המלצה אחרת נוגעת למערכת החינוך, ולדעת המומחים עליה להמשיך לפעול, לצד בדיקות סקר בקרב תלמידים בערים צהובות, כתומות ואדומות.

בתוך כך, בכירים במערכת הבריאות אמרו ל'חדשות 13' כי במקרה שמבצע חיסוני הקורונה יתקיים כשורה, עד ה-1 במארס מערכת האשפוז של ישראל לא תהיה עוד בסכנת קריסה. לפי הבכירים, העובדה שבישראל שמספר בני ה-65 ואנשים בקבוצות סיכון הוא נמוך, ובהנחה שהחיסונים אכן מגיעים בחודש הקרוב, כל אנשי מערכת הבריאות ואוכלוסיית הסיכון תהיה מחוסנת. המגפה עדיין תוכל להתפשט, אבל כאמור לא יהיה עוד חשש שמערכת האשפוז תקרוס בשל עלייה בהדבקה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture