צילום: ויקיפדיה

באירופה מהדקים את ההגבלות: שוויץ, צרפת וגרמניה הכריזו על עוצר לילי

מדינות רבות באירופה החליטו להדק את ההגבלות על האזרחים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שוויץ, גרמניה, בריטניה וצרפת הן חלק מהמדינות שהחמירו את ההנחיות. בבריטניה הזהירו: "אם אנשים לא יהיו זהירים - נשלם על כך בסגרים בינואר ופברואר". ראש ממשלת צרפת: "עלינו להקפיד על ההנחיות בשבועות הקרובים"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מדינות רבות באירופה החליטו להדק את ההגבלות על האזרחים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שוויץ, גרמניה, בריטניה וצרפת הן חלק מהמדינות שהחמירו את ההנחיות. בבריטניה הזהירו: "אם אנשים לא יהיו זהירים – נשלם על כך בסגרים בינואר ופברואר". ראש ממשלת צרפת: "עלינו להישאר ממוקדים – ולהקפיד על ההנחיות בשבועות הקרובים" – הפרטים הובאו ב-N12.

גרמניה הטילה הגבלות מחמירות בעקבות העלייה בתחלואה במדינה בעיקר באזור דרום-מערב המדינה בבאדו-וירטמברג. במדינה הוכרז עוצר לילי והוטלו הגבלות תנועה מחמירות. על התושבים נאסר לצאת מביתם בין השעות 20:00 בערב ועד 05:00 בבוקר, מלבד למטרות חיוניות כמו יציאה לעבודה.

בממשלה הגרמנית שוקלים להחמיר את ההנחיות בכל הארץ לאחר שהסגר המרוכך במדינה כשל מלהשיג את המטרות שאותן הציבה הממשלה. ביממה האחרונה אותרו בגרמניה כולה 23,679 נדבקים בקורונה.

בבריטניה נתוני התחלואה ממשיכים לזנק בחודש האחרון. דווי סרידהאר, מומחית בריאות הציבור, אמרה: "אם אנשים לא יהיו זהירים במסיבות באירועים הקרובים, אנחנו נשלם על כך בסגרים שיוטלו בינואר ופברואר", היא הוסיפה כי "החיסון במרחק כמה שבועות בודדים, למה להסתכן בהדבקה של קבוצות בסיכון ובני המשפחה המבוגרים האהובים עלינו".

ובצרפת הוכרז סגר לילי החל מיום שלישי. לאחר הסגר שהוכרז במדינה בסוף אוקטובר, הממשלה התנתה את ההקלה בהגבלות בירידה של מספר הנדבקים מתחת ל-5,000 ביום. אולם הנתון הזה ממשיך להיות גבוה, ורק ביום חמישי האחרון נרשמו במדינה 13,750 נדבקים חדשים בנגיף.

בעקבות כך, הונחו התושבים במדינה להישאר בבתיהם החל מ-20:00 בערב ועד 06:00 בבוקר מיום שלישי הקרוב. ראש הממשלה ז'אן קסטקס: "עדיין לא הגענו לסיומו של הגל השני ולא נגיע ליעדים שהצבנו עד לאמצע דצמבר, אסור שירדו חומות ההגנה שלנו מבחינת ההדבקה. עלינו להישאר ממוקדים, ולהקפיד בשבועות הקרובים ולעמוד על המשמר מבחינת ההנחיות".

בשוויץ הכריזו שכל החנויות, הברים והמסעדות ייסגרו כל יום ב-19:00 בערב, במטרה להיאבק בתחלואה העולה במדינה. החוקים החדשים נכנסו לתוקף אתמול ויהיו תקפים עד 22 בינואר. בשוויץ יש 657 חולים על כל 100 אלף אנשים במדינה, על פי הממוצע בשבועיים האחרונים.

בוולנסיה שבספרד, הודיעו על המשך סגירת הגבולות עד לאמצע חודש ינואר, מלבד ימים מסוימים בחג לקראת חג המולד שבהם יתאפשר ביקור בני משפחה וקרובים בלבד. באיים הקנריים, שהוחרגו מהעוצר הלילי האחרון שהוטל בספרד בסוף אוקטובר, הוחלט על עוצר לילי החל מ-23 בדצמבר ועד 10 בינואר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture