Marc Israel Sellem/POOL

דיווח • המספרים נחשפים: 12.5 מיליון חיסונים יגיעו לישראל עד סוף 2021

עד סוף 2020 יגיעו לישראל 2 מיליון חיסונים; ברבעון הראשון של 2021 יגיעו עוד 1.2 מיליון חיסונים; ברבעון השני - 4.2 מיליון חיסונים. כלומר, עד אמצע 2021 תהיה בישראל כמות חיסונים שתספיק ל-7.4 מיליון בני אדם. מדובר בחיסונים מכל החברות שאיתן חתמה ישראל על הסכמים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

עד סוף שנת 2021 יגיעו לישראל חיסונים שיספיקו ל-12.5 מיליון אזרחים – כך דווח ב'כאן חדשות'. מדובר בחיסונים מכל החברות שאיתן חתמה ישראל על הסכמים, חלקן עדיין לא קיבלו את אישור ה-FDA. לפי לוח הזמנים המלא של הגעת החיסונים לארץ, עד סוף 2020, כלומר עד סוף החודש הלועזי הנוכחי, יגיעו לישראל 2 מיליון חיסונים.

על פי הדיווח של ליאל קייזר, ברבעון הראשון של 2021 יגיעו עוד 1.2 מיליון חיסונים; ברבעון השני – 4.2 מיליון חיסונים. כלומר, עד אמצע 2021 תהיה בישראל כמות חיסונים שתספיק ל-7.4 מיליון בני אדם. ברבעון השלישי של 2021 יגיעו עוד 4.6 מיליון בני אדם; וברבעון הרביעי – חצי מיליון חיסונים.

לקראת מבצע החיסונים נגד קורונה שיחל בשבוע הבא, פרסמו ארבע קופות החולים את לוח הזמנים: מבוטחי כללית יוכלו להזמין תור לחיסון החל ממחר (יום ו'). הקופה תחל לחסן את מבוטחיה ביום שני. במכבי ובמאוחדת ניתן כבר עכשיו להזמין תור לחיסון וגם מבוטחיהן יוכלו להתחסן החל מיום שני. מבוטחי לאומית יוכלו להזמין תור לחיסון מיום ראשון ולהתחסן החל מיום רביעי.

הקופות, מכבי ומאוחדת, יחלו לחסן את הצוותים הרפואיים ביום ראשון כמתוכנן עם הגעת החיסונים, ומיום שני יחלו להזמין מבוטחים, קשישים מעל לגיל 60 ומבוטחים הסובלים ממחלות רקע, לקבל חיסון במוקדים המיועדים לכך. במשרד הבריאות נתנו הוראה לקופות להתחיל במבצע החיסונים לאוכלוסיות אלה ביום רביעי, אולם בקופות אלו נערכים להתחיל יומיים קודם.

מוקדם יותר היום נודע כי מוקד ההזמנות לחיסונים של "מכבי" קרס בשל היענות גדולה של המבוטחים שזכאים להתחסן ראשונים – בני 60 ומעלה. ב'חדשות 12' דווח כי למרות התקלה, במכבי הצליחו לרשום ליום שני הקרוב יותר מ-3,000 מבוטחים לחיסון, חלקם כבר קיבלו היום זימונים. ההערכה של גורמי הבריאות היא שכבר בסוף החודש הזה או בתחילת החודש הבא – יהיו מספיק חיסונים בשביל כלל האוכלוסייה.

רן סער, מנכ"ל מכבי: "בימים בהם מדינת ישראל חצתה את המספר של 3,000 נפטרים כתוצאה מקורונה והתחלואה בעלייה משמעותית, ברור לחלוטין שהחיסון קריטי כדי להגן על הבריאות שלנו ושל הסובבים אותנו, כמו גם להחזיר את המדינה לשגרה. אני ויו"ר מכבי פרופ' משה רוח נהיה המתחסנים הראשונים במכבי ואני קורא כעת לכלל בני ה-60 ומעלה לתאם בהקדם תור לחיסון".

פרופסור אהוד דודסון, מנכ"ל כללית: "אנו נערכים למבצע חיסונים ענק, מדובר במבצע לאומי בסדר גודל שלא היה כדוגמתו. זו הזדמנות להודות ולהביע את הערכתי לכלל הצוותים של כללית, בבתי חולים ובקהילה, שעובדים ללא לאות כדי להשלים את ההכנות לפתיחת המבצע. בהמשך ובהתאם להנחיית משרד הבריאות וקצב אספקת החיסונים נפתח כ- 400 מתחמי חיסון שבהם ניתן יהיה לחסן כ-40,000 מטופלים ביום".

חגית איתמרי, אחות ראשית ב'לאומית שירותי בריאות', אמר: "אנו מאוד נרגשים, ערוכים ומתודרכים היטב לקראת התחלת המבצע הנרחב, חשוב לנו לציין שנגיע אל כולם והחיסונים יינתנו לכלל לקוחות הקופה". מקופת חולים מאוחדת נמסר כי תעשה פנייה יזומה למבוטחים שנכללים באוכלוסיית היעד, וכי נפתח מוקד מידע והסברה של אחיות למענה למבוטחים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture