Olivier Fitoussi/Flash90

הקבינט אישר: מיום רביעי – השבים מחו"ל יחויבו בבידוד במלונית; כניסת זרים תיאסר

לאחר דיון סוער, הוחלט על חובת בידוד במלונית לכל הישראלים שחוזרים מכל העולם - החל מעוד 48 שעות. החוזרים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק - יידרשו כבר כעת להיכנס למלונית. נתניהו: "יש לנו כרגע מגפה חדשה שמתפשטת, המוטציה הזאת יכולה להיות גם קורונה 2" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) את קבינט הקורונה והוביל החלטה לסגירת השמיים בעקבות גילוי הזן החדש של נגיף הקורונה – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. בנוסף להחלטה שהתקבלה אתמול בעניין המגיעים לישראל מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, התקבלו עקרונית ההחלטות הבאות:

1. פועלים מיידית למניעת כניסה לישראל מחו"ל של זרים מכל המדינות.

2. החל מיום רביעי 23.12.20 בשעה 14:00, ישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, יחויבו בבידוד במלוניות ל-10 ימים (עם 2 בדיקות) או 14 יום ללא בדיקות.

3. השבים מחו״ל ב-48 השעות הקרובות (למעט מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק) יחויבו בבידוד ביתי ויונחו לבדיקה בקהילה בסיוע ״כנפי חיל״ תוך 48 שעות (משך הבידוד – 10 ימים עם שתי בדיקות או 14 ימים ללא בדיקות).

4. עד להחלטה אחרת, מאומתים מקרב החוזרים מחו״ל, מכל המדינות, יחויבו בידוד במלוניות חולים.

5. ההחלטה תקפה ל-10 ימים, עם אופציה להארכה, ותובא מיידית לאישור ועדת החוקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אחרי הדיון בטקס נטיעת עץ עם היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג׳ארד קושנר בחורשת האומות של קק״ל בירושלים: "באתי עכשיו מקבינט הקורונה. יש לנו כרגע מגפה חדשה שמתפשטת, עם נגיף שאנחנו עדיין לא יכולים לדעת על טיבו. המוטציה הזאת יכולה להיות גם קורונה 2", אמר נתניהו בפתח הדברים.

"לפיכך, החלטתי אתמול ומימשנו היום את ההחלטה לסגור את השמיים של מדינת ישראל. זרים לא ייכנסו למדינה, זולת חריגים כמו דיפלומטים. ישראלים שיחזרו מחוץ לארץ החל מעוד 48 שעות, יכנסו לבידוד במלוניות. אם יחזרו תוך 48 שעות יוכלו להיכנס לבידוד בבית. אני יודע שזו החלטה קשה אבל אין לנו ברירה. אני מבין את הקושי שגם נגרם למשפחות, למטיילים, לכולם. אבל ההחלטה הזאת היא קריטית משום שאנחנו חייבים לשמור על הבריאות ועל החיים שלכם. ההחלטה הזאת תקפה כרגע לעשרה ימים עם אפשרות להארכה".

"אנחנו הצלחנו בצורה יוצאת מן הכלל מול הנגיף הראשון של הקורונה, הצלחה שהיא עולמית. גם בהשתלטות על המגפה וגם בהבאת מילוני חיסונים לכאן. כשם שהשתלטנו על הנגיף הראשון, אנחנו גם נשתלט בהצלחה על הנגיף השני", דברי ראש הממשלה.

מטעם ישראייר נמסר כי "לאור החלטת הקבינט להכניס את השבים מכל המדינות למלוניות החל מיום רביעי בשעה 1400 חברת ישראייר מתגברת את לוח הטיסות שלה ותוציא מעל ל 12 טיסות על מנת להחזיר את השוהים בחול ארצה". חברת ארקיע הודיעה כי היא נערכת להפעלת רכבת חילוץ אווירית מדובאי ב-48 השעות הקרובות. הטיסות יצאו בלו"ז הבא – שעון דובאי: היום ב-23:55, מחר ב-3:30 ו-14 ורביעי בשעות 2:10, 3:00 ו-19:30.

ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' שרון אלרעי פרייס, עדכנה בדיון בקבינט כי משרד הבריאות פועל לבצע בדיקות רצף גנומי כדי לאתר את המוטציה. "מי שיוצא מאומת צריך את רשימת השמות שנעשה להם בדיקה גנומית", אמרה – ונתניהו השיב לה: "תקבלו את השמות". כלומר – במילים אחרות, כל מי שיצא מאומת יעשה בדיקה למוטציה. אלרעי פרייס הוסיפה, בעקבות הערה של השר דרעי, כי מחלימי קורונה לא יצטרכו בידוד.

פרופ' רן בליצר, חבר הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות, הבהיר בדיון כי אין נתונים מדעיים מוחלטים על המוטציה. חרף דברים אלה, אמר נתניהו כי הגיע אליו "דיווח בערב שבת של ארגון הבריאות העולמי שהמוטציה מדביקה ביותר 70%". לכן, לטענתו יש לתמוך בהגבלות על הכניסה לישראל. "גם אם הוא [הנגיף בגרסתו זו] פחות קטלני, הוא יוצר מגיפה מהירה וזה מאוד מדאיג. אם יתברר שהנגיף לא מסוכן – אז מה כבר קרה? מנענו כמה טיסות, וגרמנו לאי נוחות של אנשים".

שרת התחבורה מירי רגב הציעה כי מי שיחזור ממדינה ירוקה ב-48 השעות הקרובות יעשה בדיקה בכניסה לישראל, יישאר בבית ארבעה ימים, יעשה עוד בדיקה וישוחרר מבידוד במידה ושתי הבדיקות שליליות. לדבריה, "אחרי 48 שעות כל מי שחוזר יכנס למלוניות. זה מה שסוכם עם אשכנזי ואדלשטיין". רגב רצתה לפטור את החוזרים מאיחוד האמירויות ואיי-סיישל מבידוד ב-48 השעות הקרובות והנושא עדיין נמצא בדיון.

בפתח הישיבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ביקשתי את כינוס הקבינט למטרה אחת והיא סגירת השמיים, עקב התפשטות המוטציה בהרבה מאוד מדינות". עוד הוסיף נתניהו כי "צריך לצמצם ככל האפשר את המסה הוויראלית שנכנסת לארץ, בשעה שבודקים כרגע באנגליה מהו בדיוק הנגיף הזה, האם החיסון עמיד בפניו ועוד שאלות אחרות. כדי לעשות את הדבר הזה אני מבקש לשכפל את מה שעשינו בגל הראשון של הנגיף: לסגור את השמיים במהירות האפשרית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture