Yossi Aloni/Flash90

משרד הבריאות: ועדת חריגים תאפשר חריגים הומניטריים בידוד ביתי

ועדת חריגים בשדה התעופה תאפשר חריגים הומניטריים להחלטה על מלונית וקיום בידוד ביתי. כדוגמת קשיש שזקוק לעזרה, קטין שנסע לבדו ואנשים הזקוקים לטיפול מיוחד. ממשרד הבריאות נמסר כי "כניסת זרים - איסור כניסה לישראל. מצוי בסמכות שר הפנים"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

משרד הבריאות הזכיר היום (שלישי) כי לאור מצב התחלואה אנו שבים ומבהירים את ההנחיות שנכנסו לתוקף, בתאריך 21.12.20 בשעה 21:00 בוטלו המדינות הירוקות וכל מי שהגיע לישראל , החל בשעה זו – חייב בבידוד בביתו למעט מי שחזר מבריטניה, דנמרק ומדרום אפריקה שחייב בבידוד במלונית.

החל מתאריך 23.12.20 בשעה 22:00, מי שיגיע לישראל יחויב בבידוד במלונית ללא קשר למדינה ממנה הגיע. עוד נמסר כי "מי שלא חייב בידוד – לא יכנס למלונית. ועדת חריגים בשדה התעופה תאפשר חריגים הומניטריים להחלטה על מלונית וקיום בידוד ביתי. כדוגמת קשיש שזקוק לעזרה, קטין שנסע לבדו ואנשים הזקוקים לטיפול מיוחד. כניסת זרים – איסור כניסה לישראל. מצוי בסמכות שר הפנים".

כזכור, ועדת החוקה אישרה את ההכרזה על חובת הבידוד במלוניות לכל השבים מחו"ל. חוזרים מחו"ל מכלל המדינות יהיו מחויבים לקיים את הבידוד במלוניות גם אם יש באפשרותם לקיים את הבידוד בביתם. תוקף ההכרזה הוא לעשרה ימים ממחר (רביעי) בשעה 22:00 ועד ה-1.1.21 במקרה של מחסור במקומות במלוניות ניתנה סמכות למנכ"ל משרד הבריאות לקבוע מדינות שהחוזרים מהם יופנו לבידוד ביתי

משרד המשפטים הבהיר שלא ייעשה שימוש בכוח לכפיית בידוד במלוניות אלא במקרים קיצוניים וחריגים ולאחר שמוצו כל הדרכים האחרות מנהל מפקדת "אלון" בפיקוד העורף הודיע: "עד יום חמישי נהיה ערוכים לקליטת השבים מחו"ל ב-3000 חדרים במלונות" והוסיף כי מערך התמיכה הסוציאלית יורחב

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאלי דרש לוודא שיינתנו לשוהים במלוניות תנאים ראויים למחייה: "הוראות חשובות משמעותיות וקיצוניות; לא ייתכן שנאפשר לקיחה בכוח למלונית". 3 ח"כים תמכו בהכרזה: מ"מ היו"ר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) והח"כים שלמה קרעי (הליכוד) ואליהו ברוכי (יהדות התורה).

ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור אמרה בדיון הוועדה על תקנות החובה לבידוד במלוניות לכל השבים מחו"ל: "בשלב הזה כדי לוודאי שלא נכנסת מוטציה שתביא הדבקה משמעותית, פגיעה במשק ובבריאות הציבור אנחנו רוצים לוודא שהיא לא משפיעה על החיסון. ולכן היה צריך קודם כל לעצור. יש לנקוט משנה זהירות כשנכנס משהו שעלול לאיים על בריאות הציבור. שמענו על המוטציה בשבת והווירוס המוטנטי הפך תוך שבועות בודדים לזן השולט כך שיש לו יתרון אבולוציוני. באותם מקומות בהם הוא קיים רואים עלייה בתחלואה של 70%. אין לנו עדות לכך שהווירוס המוטנטי נמצא בישראל אך עורכים בדיקות. מה-WHO נמסר שלפחות באנגליה חלק מהבדיקות מפספסות את הווירוס. אצלנו בדקנו וכל הערכות לבדיקות מצליחות לאבחן אותו".

בהתייחסה לריצוף גנומי אמרה כי "באנגליה ושבדיה כמות מסוימת של בדיקות הולכת לריצוף גנומי כדי לעלות באופן מתוכנן על מוטציות. לנו יש יכולת כזו ולפני שבוע הקמנו ועדה שמטרתה לייצר שיטה של דגימות של החוזרים מחו"ל לבדיקה יותר מעמיקה. מתחילת הגל הראשון בוצעו בישראל למעלה מ-700 ריצופים שהגיעו למעבדה המרכזית בתל השומר. ברוב המדינות הנושא לא קיים ולכן אין שחור או לבן במסוכנות המדינות. במקרה שצריך לתעדף את המקומות במלוניות נלך קודם כל על מדינות שכבר ידועה בהן המוטציה".

ביחס ליעילות החיסון אמרה: "ככל שאנחנו יודעים המוטציה כרגע לא משפיעה על החיסון. ביוון התגלתה שוב המוטציה של החורפנים. זו כניסה לארץ של מוטציות שעלולות לפגוע ביעילות החיסון למרות שכרגע ידוע שהחיסון עוזר". עוד אמרה כי "הווירוס המוטנטי הראשון זוהה באמצע ספטמבר ונוצר מצב שבאנגליה הוא שולט ב-50% ובדרא"פ ב-95%. קצב המוטציה הרבה יותר מהיר וזה אחד הדברים המדאיגים, גם אם היום החיסון יעיל לגביו"

לגבי מחלימים אמרה כי "הסיכוי להדבקה חוזרת הוא לא אפס ואנחנו עורכים בדיקה מאוד מקיפה לשיעור הדבקה חוזרת אך גם אם היא קיימת היא בשיעור מאוד נמוך. ההנחה שמי שהחלים בארץ יחלה מאוד נמוך ולכן לא נדרש לבידוד במלונית. מי שהחלים בחו"ל, אנחנו יודעים על מקרים של זיופי מסמכים ולכן נוהל מחלים הוא רק לבדיקות בארץ ומי שהחלים בחו"ל יצטרך לערוך בדיקה. אנחנו לא יודעים לכמה זמן הנוגדנים קיימים ויודעים שיש ירידה מסוימת לאורך זמן. זה שלא מוצאים נוגדנים לא אומר ודאית שהגוף איבד את החסינות שלו".

פרופ' חגי לוין יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית התנגד להכרזה ואמר: "אסור שהוועדה תשמש כחותמת גומי. יש לקבל החלטות בשיקול דעת וההצעה שהונחה נעדרת שיקול דעת. אין סיבה לכלוא את כולם ללא הצדקה אפידמיולוגית; המוטציה מסתובבת מספטמבר, יש מעל 10,000 מוטציות, ראינו את ההיסטריה סביב החורפנים ויש לפעול בשיקול דעת ולא בהיסטריה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture