Yonatan Sindel/Flash90

המלצת משרד הבריאות לממשלה: סגר של 3 שבועות וסגירת כל מערכת החינוך

הממשלה תתכנס היום כדי לדון בהחמרת ההגבלות בעקבות העלייה בתחלואה. חוקרים מהאוניברסיטה העברית מזהירים בדו"ח: המתנה של 10 ימים להטלת סגר נוסף תגבה עד מרץ 1,500 עד 2,200 מתים. 3,251 אובחנו אתמול, 5.1% מהבדיקות חיוביות

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בכירי משרד הבריאות קיימו הבוקר (רביעי) דיון על הצעת הסגר שתובא לאישור הממשלה בצהריים, שבסיומו גיבשו המלצה לסגר של שלושה שבועות, החל מ-48 שעות מתום הדיון בממשלה – כך דווח ב'חדשות 12'. המתווה כולל סגירה של כל המסחר, כולל מספרות וטיפולי אחד על אחד, הגבלת מרחק של 1,000 מטר וסיגרת כל מערכת החינוך.

על פי הדיווח של קרן מרציאנו, הוויכוח העיקרי בממשלה יהיה סביב נושא החינוך, כשההתלבטות היא האם להשאיר את הגנים פתוחים, ואם כן – האם בכל הארץ או רק בערים הירוקות. בנוסף, ייתכנו השגות של שרים בממשלה על מועד תחילת הסגר. סיעת כחול לבן תתכנס סמוך לישיבת הממשלה כדי להכריע על עמדתה, כשהנטייה היא לתמוך בסגר עם זמן התראה סביר מראש ועם חינוך פתוח.

מנתוני משרד הבריאות המעודכנים להבוקר (רביעי) עולה כי אתמול אובחנו 3,251 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מדובר ביום שלישי ברצף שבו מאובחנים יותר מ-3,000 חיוביים. מספר החולים המאושפזים במצב קשה עומד על 503, בהם 118 מונשמים. בסך הכול יש כעת 28,960 חולים פעילים. מניין המתים עומד על 3,136.

נכון להיום, 53 יישובים ואזורים ברחבי הארוץ מוגדרים כאדומים על ידי משרד הבריאות, כשהיום הצטרפו לרשימה מודיעין עילית ודיר חנא, כמו גם שורת שכונות בירושלים – בהן קרית יובל, רמת שרת, רמת דניה, הולילנד ומלחה. 89 יישובים ואזורים מוגדרים כתומים, וביממה האחרונה הצטרפו לרשימה זו גם בית ג'אן, חיפה, טירה, יהוד, כפר יאסיף, נהריה, ערד, ראש העין, רכסים ושדרות, כמו גם שכונות בית הכרם ורמת מוצא בירושלים.

חוקרים מהאוניברסיטה העברית מפרסמים הבוקר דו"ח ובו תמונת מצב עדכנית לגבי קצב התפשטות נגיף הקורונה בישראל, והנתונים שעולים ממנו מדאיגים מאד. על פי החוקרים, כל שבוע נוסף בו לא מוכרז סגר בישראל – משמעותו תוספת של 300 מתים נוספים ו-300 חולים קשים. כמו כן מתריעים החוקרים כי גם אם יוטל כעת סגר נוסף – יתווספו עד סוף חודש מרץ, להערכתם, מספר גדול של מתים העומד על 1,000-1,600 איש. עוד כותבים החוקרים כי המתנה נוספת של 10 ימים להטלת סגר נוסף תביא את התמותה עד מרץ למצב של בין 1,500-2,200 מתים, ולתוספת של כ-1,500 חולים קשה.

על פי ניתוח שערכו החוקרים, שני הזינוקים הגדולים במקדם ההדבקה הנוכחי קשורים במתאם ניכר להתרופפות בשמירה על ההנחיות במהלך חודש אוקטובר, וכן לפתיחת מרכזי הקניות בארץ. הפתיחה שנעשתה ב17.11 גרמה לזינוק בתחלואה כבר ב-21.11, כך טוענים. עם זאת מבחינת מערכת החינוך כאן סבורים המומחים שלפתיחתה אין השפעה משמעותית על מקדם ההדבקה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס היום בשעה 14:30 ישיבת ממשלה מיוחדת שתדון בהגבלות בשל העלייה בתחלואה בקורונה. בישיבת הממשלה שנערכה היום נתניהו הבהיר לשרים: "אנחנו עומדים בפני התפרצות גדולה – אני מתכוון לכנס את הממשלה מחר". אם היה מדובר על הגבלות נוספות אז היו מכנסים את קבינט הקורונה, כך שככל הנראה שמדובר בהחלטה על סגר.

ב'כאן חדשות' דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ מסכימים על הטלת סגר שלישי, תוך מתן זמן היערכות לציבור. עם זאת, קיימת מחלוקת לגבי מועד הסגר. נתניהו ומשרד הבריאות מעוניינים שהסגר יחל בתוך ימים – ככל הנראה בשבוע הבא. גנץ מעוניין בזמן היערכות ארוך יותר, שבדיון קבינט הקורונה האחרון ציין אותו כשבועיים. בנוסף לכך, מחלוקת צפויה בממשלה גם על סגירת המסחר וגם על סגירת מערכת החינוך כולה.

על פי הדיווח, משרד הבריאות ימליץ מחר לקבינט הקורונה על סגר מלא כמו בראש השנה, עם מגבלת תנועה של 1,000 מטר על האזרחים, מערכת חינוך סגורה הרמטית כולל בגיל הרך, מסחר סגור לגמרי וצמצום התקהלויות של 10 אנשים בתוך מבנים ו-20 בחוץ. היציאה מהסגר: במדד של 1,000 נדבקים ליום. ההערכה היא כי הדבר ייארך בין 3-4 שבועות עקב הקפיצה הדרמטית במספרי הנדבקים במשרד הבריאות דורשים סגר מיידי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture