David Cohen/Flash90

מגבירים את הקצב: 74 אלף איש חוסנו אתמול נגד קורונה – 210 אלף איש בסה"כ

שר הבריאות עדכן כי כמעט 210,000 מחוסנים מקרב בני 60 פלוס, הצוותים הרפואיים ו"מגן אבות ואמהות", מתוכם למעלה מ 74,000 רק מאתמול. "זוהי רק ההתחלה, נגביר את הקצב בימים הקרובים. אני מודה לצוותי הרפואה, בזכותכם 210,000 איש בדרך להיות מוגנים יותר"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

שר הבריאות יולי אדלשטיין מעדכן כי כמעט 210,000 מחוסנים מקרב בני 60 פלוס, הצוותים הרפואיים ו"מגן אבות ואמהות", מתוכם למעלה מ 74,000 רק מאתמול. "זוהי רק ההתחלה, נגביר את הקצב בימים הקרובים. אני מודה לעובדי משרד הבריאות, לקופות החולים, לבתי החולים, למד"א ולפיקוד העורף על עבודה מופלאה. בזכותכם 210,000 איש בדרך להיות מוגנים יותר", מסר אדלשטיין.

אתמול דווח שבמשרד הבריאות מתכוונים להאיץ משמעותית את מבצע החיסונים והחל מהשבוע הבא לחסן 100 אלף אנשים ביממה – כך הנחה אתמול שר הבריאות יולי אדלשטיין את מנכ"ל משרדו, פרופסור חזי לוי. נכון להיום, התחסנו מעל 140 אלף בני אדם ובמשרד הבריאות מרוצים מהמספרים ומקווים שהביקוש הגבוה יישמר גם בימים הקרובים.

מלשכת שר הבריאות נמסר כי "מדינת ישראל נמצאת במערכה בריאותית שלא היתה כמותה מאז קום המדינה. בימים האחרונים אותרו מוטציות שמדביקות בקצב מהיר וחריג שטרם פגשנו ואנחנו נמצאים במרדף נגד הזמן. ככל שנחסן יותר אזרחים ובקצב מהיר נחסוך בחיי אדם. לפיכך, שר הבריאות הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול למתן חיסונים 24/7, לגייס כח אדם לשם כך, ולהגיע לקצב של יותר מ-100 אלף חיסונים ביום. הקורונה מסכנת את כולנו, החיסונים יצילו את כולנו. אין פיקוח נפש גדול מזה".

בתוך כך, משרד הבריאות אישר להשתמש בשש מנות מכל בקבוקון הכולל את החיסון לנגיף הקורונה, במקום חמש מנות כפי שהיה עד כה. בכך, הדבר יאפשר לעוד כ-800 אלף ישראלים להתחסן. בהודעה שנמסרה למנהלי בתי החולים ולמנהלי קופות החולים, כתב משרד הבריאות כי לאחר התייעצויות עם יצרנית התרופה פייזר וסקירה של רשויות רגולטוריות אחרות, הוחלט לעדכן את ההנחיות למתחסנים – ולאפשר שימוש בכמות גדולה יותר של מנות.

עם הגעת החיסונים לישראל ולמדינות נוספות בעולם, התגלה כי הבקבוקונים שמכילים אותם עשויים להספיק ליותר מ-5 מנות כפי שנטען. ב"פייזר" הסבירו שכמות החיסון שנותרה בבקבוקון לאחר חמש מנות עשויה להשתנות ותלויה בסוג המחטים והמזרקים בהם משתמשים, אך הדגישו שכל מנה צריכה להכיל 0.3 מ"ל של חיסון ולכן לא הוציאו הנחיה מיוחדת בעניין. מנהל המזון והתרופות והמזון האמריקני (FDA) בחן גם הוא את הסוגיה ואישר להשתמש בעודפים כל עוד הם יספיקו למנה נוספת ולא פחות מכך.

בתוך כך, אתמול הודיע משרד הבריאות כי על מנת להרחיב את הנגישות לחיסון יחלו להתחסן בשבוע הבא תושבים גם בבתי החולים. בנוסף, בהודעה שקיבלו השבוע בתי החולים מצד משרד הבריאות צוין כי ההערכה בשלב זה היא שבשבוע הבא יפוצלו המגשים של מנות החיסון, וזאת במקום המגשים הנוכחיים שנשלחים לנקודות החיסון, ובהם כמות המתאימה לחיסון של 975 בני אדם (לפני השינוי שמתיר שאיבת 6 מנות חיסון מכל בקבוקון).

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי "בזמן הזה אנחנו הופכים את ישראל לאלופת העולם בחיסונים. אתמול חיסנו 65 אלף אזרחים, ועד סוף השבוע הבא אני מקווה שנגיע ל-100 אלף חיסונים ביום. אני רוצה להגיד לכם שהשילוב של מבצע החיסונים האדיר מצד אחד, וסגר קצר ומהיר מצד שני, מאפשר לנו לצאת מהקורונה וכנראה שאנחנו נהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה. ברכה גדולה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture