Hillel Maeir/FLASH90

משרד הבריאות דורש להדק את ההגבלות: סגר מלא וסגירת החינוך

לנוכח נתוני התחלואה ולמרות הסגר שהוטל, במשרד הבריאות צפויים לבקש בשבוע הבא לצמצם את פעילות מערכת החינוך וייתכן שגם את פעילות מקומות העבודה. בכירים במשרד הבריאות: "נכשלנו ובעלי העסקים משלמים את המחיר, לסגר יש מטרה פוליטית"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

לנוכח העלייה בתחלואה למרות הסגר שהוטל ביום ראשון האחרון, צפוי משרד הבריאות לבקש לצמצם את פעילות מערכת החינוך בבתי הספר וייתכן שגם יבקש צמצום של פעילות מקומות העבודה. "בתחילת השבוע הבא כבר נוכל לראות את השפעת הסגר הנוכחי על הורדת התחלואה", אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי. "אם היא לא תרד – נצטרך לדון בהחמרת ההגבלות".

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר בכנס וירטואלי של אוניברסיטת אריאל כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של של גל שלישי. האם הסגר אפקטיבי? הוא לא כמו הסגרים הקודמים. אנחנו סבורים שהמשך שלו יצטרך להיות מעל שבועיים. ומה יקרה בתום השבועיים הללו? כל האופציות פתוחות כי נצטרך לעקוב אחרי התחלואה והחיסונים ונראה האם נכון להמשיך את הסגר. נצטרך לראות כיצד החיסונים ישפיעו על מדד התחלואה. ככל שהחיסונים ישפיעו על מדד התחלואה, נוכל להוריד בהגבלות".

בכירים במערכת הבריאות אומרים בשיחות סגורות כי "נכשלנו ולכן אנחנו בסגר. המערכת הפוליטית לא עמדה בלחצים ולכן לא הייתה אכיפה, לא סגרו את נתב"ג, ועכשיו בעלי החנויות והעסקים משלמים את המחיר. לאור קצב החיסונים, אפשר לחיות עם רמת התחלואה הנוכחית, אבל איבדנו את אמון הציבור".

ב'חדשות 12' דווח כי במשרד הבריאות מבינים שהצעדים שהיה צריך לנקוט בחודשים האחרונים כדי למגר את התחלואה – סגר רק בערים שהוגדרו אדומות, מתן קנסות ואכיפה מוגברת למפרי ההנחיות – לא ננקטו, ולכן הכלי היחיד שנותר יעיל באופן יחסי ושמשרד הבריאות יכול לנקוט בו הוא להקשות על בעלי הקניונים, החנויות והמסעדות כדי לצמצם את ההתקהלויות.

עוד נאמר בשיחות הסגורות במשרד הבריאות כי לרצון של ראש הממשלה נתניהו ומקורביו להטיל סגר הרמטי על המדינה בתקופה זו, יש מניעים פוליטיים – כאלה שיסייעו בסופו של דבר לליכוד בבחירות הקרובות. "ברור שיש גם מטרה פוליטית בסגר הרמטי", אומרים שם, "זאת כדי להציג תמונת ניצחון על הקורונה, רגע לפני הבחירות".

ב'חדשות 13' דווח כי בהערכת מצב שנעשתה במשרד הבריאות אמרו שהסגר לא אפקטיבי – מטרת צמצום המגעים לא מושגת, ובמתכונת הזו לטענתם היא גם לא תושג ככל הנראה. מהנתונים שהוצגו עולה כי ביחס ללפני שבועיים, במגזר הכללי נרשמה ירידה של 13% בממוצע המגעים לאדם, לעומת ירידה של 40% בסגר השני ו-60% בסגר הראשון. במגדר החרדי הממוצע ירד ב-11%, ובמגזר הערבי – ירידה של אחוז אחד בלבד.

בתוך כך, מנתונים שקיבל קבינט הקורונה ממשרד הבריאות, עולה כי מסוף אוקטובר ועד תחילת דצמבר נכנסו לישראל אלפי חולי קורונה ששבו מחו"ל. בבולגריה 17% מהחוזרים התגלו חיוביים, מטורקיה – יותר מ-10% מהחוזרים התגלו חיוביים. בקרב החוזרים מאיטליה אותרו 10%, מרוסיה – 8%, מאוקראינה – 6%. מאיחוד האמירויות – 3% ומארה"ב – 2%. מכאן עולה כי ההתפרצות הנוכחית היא בין היתר בגלל ישראלים שחזרו ולא שמרו על בידוד.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר כי "ישראל זקוקה לעוד סגר אחד הרמטי כדי שבע״ה נוכל לומר שאנחנו אחרי המגיפה. עם כל הכבוד לאופוזיציה שמעדיפה את הכל פתוח, הממשלה חייבת לגלות אחריות ולהביא לכנסת החלטה לסגר מלא ומוחלט למשך שבועיים בדיוק כמו בגל הראשון. אם ההחלטה הזו לא תאושר בכנסת הציבור יסרב לסלוח לאלו שיטרפדו את זה. הסגר הזה חייב להיות מלווה בפיצוי כלכלי משמעותי לבעלי העסקים. במידה והממשלה תביא לכנסת החלטה שכוללת סגר מלא והרמטי לשבועיים יחד עם פיצוי כלכלי משמעותי, אעשה כל שיש ביכולתי כדי לאשר את זה בכנסת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture