המחלוקות על הגבלת ההפגנות והמוטציה החדשה • דקה אחרי דקה מהדיון בממשלה

הממשלה צפויה לאשר הגבלות מחמירות, לאחר שנתניהו וגנץ הגיעו להסכמות. במסגרת הסגר הכולל, תופסק לחלוטין פעילות מערכת החינוך והמשק יצומצם למקומות עבודה חיוניים בלבד. ההגבלות ייכנסו לתוקף בחמישי בלילה או בשישי בבוקר

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

21:00 – ההצעה הסופית שראש המל"ל מביא לאישור השרים: 1. אימוץ עקרוני של הצעת משרד הבריאות לסגר כללי בהתאם לתקנות מפורטות שיובאו לאישור המממשלה. 2. הסגר יוטל ביום חמישי בחצות למשך שבועיים. 3. שרי האוצר והבריאות יוסמכו להחריג עבודה חיונית או חריגה. 4. מי שרכש כרטיסי טיסה לפני הסגר יורשה לטוס, לאחר מכן יינתן היתר פרטני. 5. הנכנסים לישראל ממדינות מסוכנות יועברו לבידוד למלוניות כדי למנוע את ההגעה של המוטציה הבריטית או האפריקנית כפי שהיו בימים הראשונים של המוטציה הבריטית.

20:12 – החל ויכוח בנושא הגבלת ההפגנות. היועמ"ש מנדלבליט: "יש חוק. אין הכרזה על מצב חירום מיוחד שזאת הדרך היחידה להביא להחלטה כזאת". השר אמסלם למנדלבליט: "אתה אילצת אותנו" מנדלבליט: "לא אילצתי שום דבר. תמשיך להגיד את הדברים והסיפורים שלך, זו לא האמת. הדרג המדיני מביא את הבקשות שלו, שר המשפטים קידם את הדבר הזה. אני לא מקבל את ההתקפה האישית הזאת ראש הממשלה".

20:12 – השר אמסלם על ההפגנות: "זה מחורר את הספינה".

19:26 – השר שטייניץ: "עשינו שגיאה גדולה שהבאנו מטוסים של אזרחים לארץ. צריך עכשיו לעצור כניסה של כל אדם לישראל, כולל אזרחים ישראלים עד שנדע שהמוטציה מדרום אפריקה לא עמידה לחיסון. ברור שהסגר שאנחנו מטילים עכשיו לא ייקח שבועיים אלא חודש, ואני מציע גם להגביל יציאה מהבתים למרחק של 500 מטרים. מוכרחים לאסור עכשיו כניסה של כל אדם ששהה בדרום אפריקה והמדינות השכנות לה עד שנלמד מהם המאפיינים של המוטציה שהתפתחה שם. אני יודע שהמשפטנים לא תומכים בצעד הזה, אבל אין ברירה. אסור לקחת סיכון כמו זה שלקחנו עם המוטציה הבריטית שבגללה הגענו לרמות התחלואה הנוכחיות ולצעדים הקשים שאנחנו נוקטים כעת".

18:59 – השרה פרקש הכהן: "לא היה צריך להרחיב את פתיחת מערכת החינוך".

18:44 – ראש הממשלה נתניהו: "כשהפעלנו סגר מיד זה הוריד את התחלואה. יצאנו מזה, הגענו לגל השני אך על פי שזה היה מאוחר הפעלנו סגר כללי וזה עבד. הסיבה שאפשר לאכוף סגר כללי יותר טוב היא כי האפקט הפסיכולוגי עובד ואז יש משמעת של כל אדם על עצמו. ניהלנו את זה נכון כי ידענו להפעיל את האקורדיון בזמן. לפתוח ולסגור בזמן ועכשיו אנחנו מביאים גם את החיסונים וזה יעזור. מטיפים לנו בשיח התקשורתי, זה שיח עקר וזה פשוט לא נכון. אכיפה לא עזרה ולא הבדיקות – רק סגר עזר".

18:36 – אוחנה: "בימים אלו ההפגנות מתקיימות על ידי כל פלגי האוכלוסיה אז זה לא דבר פוליטי. בטח שיש וריאנט שהתפוצה שלו גבוהה מהרבה מהרגיל. והרבה אנשים בשטח קטן שחלקם בלי מסכות עם הזמבורה קשה להיות עם מסכה. אני בעד סגר הכי מהודק ברמה הכי משמעותית".

18:30 – כץ: כולם מראים שהמצב היום חמור מאי פעם, כשרואים את האור בקצה המנהרה, החיסונים זה דבר אדיר אבל זה מקשה על המוטיבציה של סגר ועל האכיפה. לגבי החינוך בגיל הרך. משרד האוצר לא יקשה יותר משר החינוך

18:17 – גלנט: "אני מבין את האחריות שלי בלסייע במאמץ הלאומי. במידה והתלמידים ילמדו בהיקפים רחבים, לא יתאפשר סגר כללי והדבר קשור לתנועות הנלוות לבתיה״ס. אני נאלץ לרתום את המערכת באמצעות סגר שאני מקווה שיהיה קצר והדוק. החינוך המיוחד מוחרג".

18:06 – אדלשטיין: "מבחינה אפידמיולוגית ההפגנות הן סכנה. אבל אם נבוא עם ההצעה להגביל את ההפגנות שזה עדיף רפואית, התקשורת תפמפם שזה סגר פוליטי וחלק מהציבור ישתכנע מזה. אני הצלחתי להתנהל ללא חשש שעושים צעדים פוליטיים. הלוואי והייתי יכול גם לעצור את הבלאגן הזה של ההפגנות. אין ספק שיש שם הדבקה".

18:01 – אדלשטיין: "אני דיברתי בבוקר עם ראשי המסחר ושווקים ואחרים וקודם כל אני שומע דיבורים שמוציאים סגר של עשרה ימים, אנחנו בעוד 10 ימים כנראה נהיה במספרים יותר קשים מהיום. אמון הציבור מאוד חשוב. אני לא יודע להסביר איך סגרנו ב8 אלף ופותחים ב10 אלף".

17:59 – שר הבריאות יולי אדלשטיין לשרי הממשלה: "אני חוזר ואומר אנחנו נמצאים במצב לא פשוט. לא שמעתם ממני אף פעם את המשפט הזה – אנחנו על גבול קצה היכולת, גם של קופות החולים וגם של בתי החולים. המצב שלנו כרגע שכולנו מתחת לאלונקה".

17:48 – חזי לוי: "אנחנו עושים מאמצים רבים להביא עוד חיסונים גם מפייזר וגם ממדורנה, למספרים אני לא אכנס ברשותכם. אנחנו נחסן עד סוף ינואר כ1800000 איש לחיסיון בשתי מנות".

17:44 – חזי לוי: "כשיהיו חמישה מיליון חיסונים, כולל חולים ומחלימים, נהיה בסוג של חסינות עדר".

17:33 – מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי: "הניסוי של החיסון של פייזר נוסה על שתי מנות, ה-FDA אישר אותו בתנאי שהוא מתקיים בשתי מנות. במקום שבו ההגנה אינה מושלמת הירידה יכולה לגרום ליצירת מוטנטים נוספים. המלצת משרד הבריאות היא חד וחלק שתי מנות וגם כן עם החיסון של מודרנה כשיגיע".

17:22 – ינון אשכנזי: "אם נצא אחרי הסגר בצורה מהירה ולא מבוקרת נקבל התפרצות יותר משמעותית בהמשך. התחלואה של בני 60+ היא עדיין חלק חשוב, החיסון לא יעיל במאה אחוז ואי אפשר לחסן את כל האוכלוסיה, יהיו מי שידבקו".

17:12 – ערן סגל: "אם לא היה את המוטציה הבריטית כנראה שהצעדים הנוכחים היו מספיקים יחד עם החיסונים, אבל אנחנו בסיטואציה אחרת".

17:01 – פרופ' רן בליצר: "קשה לי לראות שעוד יומיים נראה איזו השפעה דרמטית של הסגר האחרון, עדיף לקבל את ההחלטות הקשות עכשיו ואם יהיה שינוי דרמטי נשנה. בחיסונים הדבר היחיד שעומד כסכר מול עליית התחלואה זה מבצע החיסונים. לצערי ההערכה שלי שאם נגיע למצב שנחסן 70% בני 60 פלוס שזה רוב התחלואה הקשה בישראל. ונניח שהאפקטיביות של החיסון היא בערך 90%, אחרי שבועיים כשתורגש ההשפעה – נצמצם את התחלואה רק בערך במחצית, לא יותר".

16:56 – דרעי לפרקש: "יש לך ספק שעושים סגר? כבר הודעתם את זה עם ראש הממשלה שעושים סגר עם הפגנות".

16:55 – דרעי: "אני מציע ששר הבריאות יסכם יגיד את העמדה שלו. בכל הכבוד לא צריך לשמוע 5-6 חוות דעת של מומחים. אין ספק שהמצב מסוכן וצריך סגר".

16:53 – השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שאל על הפגנות בסגר. מירי רגב: "הפגנות זה תמיד מעל החוק".

פרקש הכהן: "זו החלטה מאוד משמעותית ולי שווה עוד חצי שעה ולשמוע את כולם. יש נתונים נוספים. מגיע לציבור הזמן שלו גם אם נבזבז עוד שעה".

16:51 – הממונה על הקורונה, נחמן אש, מציג בפני השרים ככת את מתווה הסגר המוצע, למשך 14 ימים וכבר מיום חמישי הקרוב

16:42 – אלרעי-פרייס: "עד כמה שאנחנו יודעים החיסיון עובד על המוטציה אבל חשוב להגיד שהמוטציה גורמת להדבקה גבוהה יותר של חולים וגם מובילה ליותר חולים קשים".

16:33 – שרון אלרעי: "המגעים של מי שהיה עם הזן החדש מפוזר ב3 בתי״ס שונים ונדבקו 32 אנשים. יש לנו דרך לזהות אותו במעבדה קצת לפני, לא רק דרך הריצוף הגנומי. יש לנו בדיקה שנקראת טרמו שמצליחה להראות את הגן של הוירוס וככה מזהים אותו יותר בקלות. יש 5 מעבדות שמשתמשות בבדיקות האלה".

16:30 – פרופסור אש על מערך הבדיקות: המעבדות לא עומדות בעומס, והמערכת לקטיעת שרשראות הדבקה נפגעת

16:28 – אדלשטיין: מבקש לשים לב עם מה נכנסנו ב10.9 בספטמבר לסגר בהחלטת הממשלה. אז היינו עם 4000 מאומתים, היום 8000ס אז אנחנו פי 2 בדיוק מהנתונים של הכניסה לסגר הקודם

16:22 – אש: אנחנו נמצאים סביב ה30 מתים ליום. המספרים האלו יעלו מחר מחרתיים. גם פה אנחנו קרובים לשיא של הגל השני. קצב הנפטרים ילך ויעלה ככל שהעומס על בתי החולים יותר גדול כי לכן היכולת להציל חיים יורדת מהעומס.
גם בקהילה אנחנו מרגישים את העומסים. הגענו למעל 50 אלך מאומתים בקהילה

16:22 – אש: בגלל שהסגר הוא לא סגר אז יש המשך שירות רפואי שגרתי בבתי החולים והעומס עליהם גדול. הייתי הבוקר בשערי צדק ואני יכול לומר תפוסה של מעל 90 אחוז. יש להם יכולת להרחיב את מחלקת הקורונה אבל זה יבוא על חשבון מחלקות אחרות בעלות תפוסה גבוהה גם כן

16:17 – נחמן אש: יש צורך בסגר הרמטי, אנחנו מגיעים לשיא של חולים.

16:15 – נתניהו מבקש להתחיל לדון בסוגיית הקורונה, אך יו"ר כחול לבן בני גנץ ביקש לדון קודם כל בתקנות להסדרת תשלום דמי לידה ליולדת בתקופת אבטלה, כדי לא להיגרר לדיון ארוך מבלי להעביר את ההחלטה החשובה. רה"מ הסכים.

16:04 המומחים מציגים לרה"מ את הנתונים: התחלואה גבוהה מאוד. לא ניכרת עד כה השפעה ממשית של ההגבלות הקיימות. עליה משמעותית בנפטרים וצפי לעליה נוספת בלתי נמנעת. היקף התחלואה מאתגר את מערך האשפוז. קצב החיסונים אמנם מהיר, אך ההשפעה על התחלואה עדיין מוקדמת.

15:58 – מאיר בן שבת: מזמן עברנו את נקודת הפריצה של הגל הקודם ואנחנו נמצאים בנקודה יותר גבוהה מזו שנכנסנו אליה בסגר הקודם. מקדם ההדבקה גבוה ועומד על 1.27. במגזר הערבי הוא הנמוך ביותר – 1.04

15:56 – גנץ: ״אנחנו צריכים להסתכל בצורה בוחנת ואחראית, ניכר שצריך לעשות צעד מהיר. אני מאמין שגם חברי הממשלה יבינו שצריך לעשות צעדים רוחביים על כולנו. לצערי גם במערכות החינוך״

15:54 – נתניהו פתח את ישיבת הממשלה: ״אנחני ממשיכים להביא מיליוני חיסונים ראשונים בעולם. המוטציה יצאה משליטה, וגם פה יש זינוק. בתי החולים מתריעים שנכנסים לגל המסוכן מפרוץ המגיפה ושאם לא נפעל מיד נאבד עוד אנשים רבים. בטוח שכל השרים ישתפו פעולה, והאזרחים יעשו מאמץ״.


תכנית משרד הבריאות, כפי שהוצגה לשרים

הציטוטים מתוך הדיווחים של ישכר זלמנוביץ' בקול ברמה, מוריה אסרף וולברג בגלי צה"ל, ברק רביד ב'וואלה'. חדשות 12.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture