צילום תמונות וסרטונים: דוברות המשטרה

מ"מ המפכ"ל עם השר אוחנה: "ננהג ביד תקיפה כלפי מי שיפר את ההנחיות" • צפו

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב קובי שבתאי הגיע הבוקר לתדרוך במחוז ירושלים, וצפה בהפעלת מחסומי התנועה בעיר. "חייב לתת צל"ש לציבור, מי שלא היה צריך לצאת לא יצא", אמר שבתאי. במחוז ירושלים לבדו ישנם כ-46 מחסומים שנועדו לצמצם את התנועה בסגר ולאכוף את התקנות

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בשעות אלו עורכים השר לבט"פ, מר אמיר אוחנה, ומ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, סיור שטח, זאת בכדי לעמוד מקרוב אחר היערכות ופעילות כוחות המשטרה לאכיפת תקנות הקורונה ברחבי הארץ. כזכור, החל מהלילה נכנסו לתוקפן ההגבלות המעודכנות של התנועה, ההתקהלות והמסחר, שהוטלו ע"י הדרג המדיני, ובהתאם אלפי שוטרים נפרסו במגוון משימות במרחב העירוני והבינעירוני לפיקוח ואכיפה ברחבי הארץ, הכול במטרה למנוע את המשך התפשטות הנגיף בישראל.

"אנחנו ביום הראשון של הסגר האחרון, כך אנחנו מקווים", אמר השר אוחנה והוסיף: "אלה יהיו שבועיים מהודקים במהלכם נקפיד על כללי המסכות, הריחוק וההתקהלות. מי שלא צריך שלא ייצא מהבית. המסר למשטרה הוא אכיפה שיוויונית. לא ניתן פתחון פה לומר שלא אוכפים כלפי אלה או אלה".

מ"מ המפכ"ל ניצב שבתאי אמר: "משטרת ישראל פרוסה מצפון עד דרום. יש יותר מ-220 מחסומים בערים ועוד 25 מחסומים של אגף התנועה שפרוסים בצירים הבינעירוניים. יש כוחות נוספים שפרוסים בשטחים הכפריים. אנחנו עושים כל מאמץ לאכוף את הסגר הזה בצורה הכי הומאנית שיכולה להיות. נעשה כל שביכולתנו לעשות את זה בצורה הכי רגישה, אבל גם הכי נחושה".

בהתייחסו להפרת ההנחיות אמר ניצב שבתאי: "ננהג ביד תקיפה כלפי מי שיפר את ההנחיות ואני מתייחס לכל מסיבות הטבע המתוכננות. נטפל בהן בכל הכלים שעומדים לרשותנו. משטרת ישראל חייבת שיתוף פעולה שלנו עם הציבור. אני מסתובב מהבוקר ואני חייב לתת צל"ש לציבור. לא רואים צפיפות. אני מצפה לאחריות ציבורית ואזרחית של כולם שיתנו כתף וביחד נוכל לעבור את משבר הקורונה ונוכל לחזור לשגרה".

ממשטרה מחוז ש"י נמסר כי "משעות הבוקר סייר מפקד מחוז ש"י, ניצב משה ברקת, במחסומים וברחבי המחוז בכדי לעמוד מקרוב אחר היערכות ופעילות השוטרים לאכיפת תקנות הקורונה. החל מאתמול בחצות נפרסו מחסומי המשטרה ביציאות מהערים ובצמתים ברחבי יו"ש זאת לצד סיורים יזומים של השוטרים במרכזי הקניות בערים ובישובים במחוז לאכיפת הסגר שהוטל. מפקד המחוז יחד עם קצינת האג"מ ומפקדי המרחבים נפגשו עם המפקדים והשוטרים בשטח במטרה לבחון את מגוון פעילותם ולפקח אחר משימתם למניעת התפשטות הנגיף. המשטרה תמשיך לפעול יחד עם הרשיות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף וקוראת לציבור להישמע להנחיות השוטרים".

ממשטרה תל אביב נמסר כי "המשטרה הגבירה החל מהלילה את פריסתה לאורך הצירים הראשיים ובפנים הערים ,לצד מיקוד האכיפה למען שלום הציבור נגד הפרת ההגבלות בנושא מגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר. בתוך כך, שוטרי מחוז ת"א פרסו בתוך הערים עשרות מחסומי בידוק, המתמקדים בפיקוח אחר יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה מותרת, אכיפת התקהלויות אסורות, אי עטית מסיכה, הפרות חובת הבידוד והפרות שונות של בתי עסק. החל מהבוקר נרשמו בגזרת המחוז מאות דוחות בגין הפרה של ההנחיות, הפרות שכאמור פוגעות במאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה ולפיכך מבקשים מהציבור להימנע מיציאה שאינה הכרחית, לגלות אחריות ולהישמע להנחיות למען בטחון כולנו".

ממשטרת מחוז דרום נמסר "משעות הבוקר סייר מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם סופר, במחסומים שנפרסו ביציאות מהערים ועמד מקרוב על היערכות המחוז לעמידה בסגר שהוטל החל מאמש בחצות. החל מאתמול בחצות נפרסו מחסומי המשטרה ביציאות מהערים, זאת לצד סיורים יזומים של השוטרים במרכזי הקניות והערים בדרום, האוכפים את הסגר שהוטל. ביקוריו של מפקד המחוז ביחד עם קצין אג״מ עוסקים בעיקר בבחינת ההיערכות הקיימת במחסום ושיפורים נדרשים על מנת להביא למיצוי מלא של הסגר כהלכתו. האחריות העומדת לפתחנו היא גדולה ונדרש מכולנו לקיים את הסגר שהוטל. המשטרה תאכוף כלפי מפרי הסגר והבידוד לצד המשך שמירה על משימות השגרה המוטלות עליה".

בנוסף, "המשטרה ערכה הבוקר אכיפה בת"א למען שלום הציבור ובטחונו, במסגרתה השוטרים איתרו חדר כושר ברח' המדע בהרצליה שפעל בניגוד להנחיות משרד הבריאות כאשר המקום אסור בהפעלה והשוטרים הבחינו כי במקום 7 מתאמנים. שוטרי תחנת גלילות רשמו לבעל המקום דו"ח בסך 5,000 ₪ וליתר המתאמנים דו"ח בסך 500 ש"ח כל אחד. משטרת ישראל ניצבת בחזית המאמץ הלאומי לבלימת המגפה, אולם כל אדם נושא באחריות ונדרש למלא אחר הנחיות משרד הבריאות, שהרי התנהגות הפרט משפיעה על בטחון כלל הציבור ובריאותו".

"במהלך פעילות שגרתית שערכו אתמול שוטרי תחנת נהריה בעיר, השוטרים הבחינו באדם אשר נוסע בניגוד לכיוון התנועה. בתוך כך, לאחר שהשוטרים עצרו את הנהג, התברר כי עפ"י רישומי משרד הבריאות הנהג הינו מחוייב בידוד. לאור האמור, נרשם לנהג, קנס בסך 5,000 ש"ח בגין הפרת חובת הבידוד והוא נדרש לשוב לביתו".

"כוחות משטרה הגיעו הלילה אל אולם אירועים בו השתתפו עשרות אנשים באירוע בניגוד להנחיות הסגר. באכיפה שבוצעה במקום נרשמו עשרות דו"חות קנס למשתתפים בגין הפרת הנחיות הסגר ודו"חות על סך 5,000 ש"ח לנותני שירותים, אחראי המקום ולתקליטן. במהלך האירוע הותקף שוטר ו-3 חשודים שסרבו להזדהות והפריעו לשוטרים עוכבו/נעצרו לתחנת המשטרה ביניהם החשד בתקיפה. מספר שעות לאחר מכן, שבו השוטרים לאולם האירועים בשנית ועצרו 3 שוהים בלתי חוקיים שעבדו בעבודות נקיון המקום. כמו כן, במהלך הלילה אותר בעל המקום בביתו לאחר שעל פי החשד נס מהמקום בעת הגעת השוטרים לאולם והוא עוכב לחקירה במשטרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture