Olivier Fitoussi/Flash90

ממחר ב-6:00 בבוקר: המשטרה תגביר את האכיפה בכבישים במהלך הסופ"ש

מהשעה 6:00 יוצבו בכבישים הבין-עירוניים 25 מחסומים, שיתווספו ל-200 שפועלים בתוך היישובים. בכיר במשטרה: "מתכוונים להקשות על מי שנוסע בצירים, כי אנחנו מבינים שאין צורך לצאת". מספר הדוחות שחולקו למפרי הנחיות עלה השבוע ב-34%

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

המשטרה נערכת לסוף השבוע הקרוב, ומתכננת לחזור במהלכו למתכונת מלאה של מחסומים – שייפרסו החל ממחר בשעה 06:00 בבוקר לאורך 24 שעות ביממה. לצד 25 המחסומים הקבועים בצירים הבינעירוניים, המשטרה תפרוס עשרות מחסומים גם ביישובים עצמם. זאת לאחר שבמהלך השבוע האחרון המשטרה גילתה התחשבות בתנועת הציבור כדי למנוע פקקים בשעות העומס.

אש מחלקת מבצעים במשטרה ניצב משנה ישי שלם אמר כי "אנחנו מפצירים בציבור לקיים את הסידורים החיוניים היום עד שעות הערב כדי שמחר אנשים יבלו כמה שפחות זמן בכבישים. יהיו גם פקקים". שלם הוסיף כי המשטרה מפקחת על כמות התנועה בכבישים באמצעות המערך האווירי, ועושה בו שימוש גם לצורך איתור התקהלויות חריגות.

הוא הוסיף כי "אנחנו כבר בעלייה של 34% בכמות הדוחות שניתנו השבוע, לעומת השבוע הקודם. אנחנו גם בעלייה של חולים ומבודדים. עשינו השבוע לא מעט התאמות, ראיתם את זה עם השעות והמיקום של המחסומים. למשל, למדנו לפתוח את המחסום פעם ברבע שעה על מנת לא לעכב אנשים שעות, ריווחנו את המחסום ונתנו לאנשים להיכנס".

מהמשטרה נמסר כי "בסופ״ש הקרוב תוגבר הפעילות המשטרתית לפיקוח ואכיפת תקנות הקורונה ע״י אלפי שוטרי משטרת ישראל הפועלים ברחבי הארץ. נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית – עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות, מגבלות התנועה והמסחר וקיום חובת הבידוד בכל רחבי הארץ. תכלית הפעילות וההיערכות המשטרתית היא למנוע הדבקה המונית ע״י התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות".

"המשטרה קוראת לציבור כולו להימנע מהתקהלות אסורה ומיציאה למרחב הציבורי שלא לצורך חיוני וכן להקפדה על קיום ההנחיות במלואן, הכל בכדי למנוע את הצורך באכיפה ולהצליח באתגר הלאומי של כולנו להורדת שיעור התחלואה לצורך חזרה לשגרה וסיום תקופת הסגר בהקדם. בתוך כך, המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם, באמצעות מחסומים קבועים ומדלגים, סיורים ממונעים ורגליים, תגבור התחנות וכוחות האכיפה, הפעלה מוגברת של היח׳ האווירית המשטרתית ועוד".

מפרידים בין מידע לחירום: בעת כל אירוע חריג המצריך התערבות וטיפול משטרתי, יש ליצור קשר מיד עם מוקד החירום של המשטרה – מוקד 100. לקבלת מידע, ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע הארצי של המשטרה – מוקד 110 ולהתעדכן בערוצי הדיגיטל של המשטרה ומשרד הבריאות אודות התקנות וההגבלות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture