משרד הבריאות הסדיר פעילות המוקד הרפואי בקרית שמונה

משרד הבריאות הודיע כי המוקד הרפואי של מד"א בקרית שמונה יופעל בין השעות 19:00 בערב ועד 07:00 בבוקר, בשעות בהן אין מענה רפואי בקופות החולים בעיר • המשרד קורא לעירייה למלא חובתה למען בריאות תושביה ולהשתתף בעלויות התפעול אך בעירייה דורשים להפעיל מחדש את חדר המיון הקדמי

כתבות נוספות בנושא:

במשרד הבריאות מעריכים: ישנם עוד אלפי חולים בתת הווריאנט החדש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה

בעקבות פעילות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להבאת פתרון הולם לתושבי הצפון וקרית שמונה, הושג מימון תקציבי ממשרד לפיתוח הנגב והגליל, בנוסף למימון משרד הבריאות, לאחר שעיריית קרית שמונה סירבה להעמיד את חלקה כנדרש, לצורך הפעלת מוקד הרפואי בעיר.

כזכור, כחלק ממדיניות משרד הבריאות לצמצום הפערים בשירותי רפואה בפריפריה, הורדת העומסים בחדרי המיון ולשם הבטחת פריסה רחבה של שירותי רפואה דחופה ראשונית, יזם סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, הקמת מוקדי רפואה בייחוד לפריפריה, במודל הפעלה משותף של משרד הבריאות, קופות החולים יחד עם הרשות המקומית.

עד כה נפתחו כ- 10 מוקדים על פי הקריטריונים שנקבעו (בין היתר בערים וביישובים: דימונה, ירוחם, ערד, מצפה רמון, קרית גת, בית שאן, קרית שמונה, אום אל פחם, מועצה אזורית שומרון וערבה תיכונה). מוקדים אלה משרתים את המבוטחים של כל הקופות. על פי התכנית יוקמו בהמשך עוד מספר מוקדי רפואה בפריפריה (סכנין, ערערה, חורה, נתיבות, אופקים, טייבה, אשכול, רמת הגולן, מטה בנימין ורהט).

בניגוד לשאר הרשויות המקומיות שמשתתפות בעלויות התפעול של המוקד הרפואי, כפי שנקבע בידי משרד הבריאות, סירבה עיריית קרית שמונה לתקצב את הפעלתו.

בעקבות כך, ובעקבות פניות רבות נוספות, בראשן בקשת ראש הממשלה וח"כים נוספים, פנה סגן שר הבריאות לשר לפיתוח הנגב והגליל אריה מכלוף דרעי, שהודיע על תקצוב המוקד הרפואי בחצי מיליון שקלים נוספים. לאור זאת, הודיע משרד הבריאות על המשך הפעלת המוקד הרפואי שמופעל בידי מד"א שיש לו מיומנות וניסיון בהפעלת מוקדים מעין אלה, בשעות הערב והלילה ובסופי שבוע (בין השעות 19:00 בערב ועד 07:00 בבוקר) בשעות בהן אין מענה רפואי בקופות החולים.

יצויין, כי עד לאחרונה פעל המוקד בשעות בהן היו פעילות גם מרפאות קופות החולים ובכך נוצר כפל פעילות וכפל תשלום לציבור. בצורת הפעלה זו נפגם רצף הטיפול בחולה, שאנו מקבל טיפול במרפאה בו מצוי תיקו הרפואי, פירוט הטיפול והממצאים האבחנתיים הנדרשים.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שיבח את שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה מכלוף דרעי על התגייסותו למען תושבי הצפון וקרית שמונה, ואמר כי "אנו מקווים שהעירייה תראה את טובת תושביה ואת איכות הטיפול ורציפותו כערכים חיוניים ותשתתף הן במימון והן בהפעלה של המוקדים, בדומה לרשויות מקומיות אחרות המפגינים אחריות בתחום מרכזי זה".

בקרית שמונה דורשים להפעילת את חדר המיון הקדמי

בקריית שמונה לא מסתפקים בהחלטת שרי ממשלת ישראל להקצות חצי מיליון שקלים להמשך הפעלת המוקד הרפואי בקריית שמונה, אלא דורשים להחזיר את חדר המיון הקדמי שהופעל בעיר החל משנת 1981. בישיבת הנהלת העיר שהתקיימה לאחרונה החליטו ראש העיר וחברי ההנהלה לצאת למאבק ציבורי נרחב עד להשגת המטרה.

ראש העיר ניסים מלכה אמר בפתח ישיבת הנהלת העיר: "נושא הבריאות הוא אינטרס אזורי אשר יש בו השפעה משמעותית על איכות החיים של תושבינו. במשך עשרות שנים מנסים גורמים רבים לפגוע בהמשך הפעלת חדר המיון ולאחר מכן המוקד הרפואי בקריית שמונה. אף אחד לא יצליח לשבור אותנו במאבקנו הצודק ונילחם עד אשר נקבל את המגיע לנו. נכון שבשבוע שעבר לאחר פגישתי עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הצלחתי למנוע פגיעה בהמשך הפעלת המוקד הרפואי בעיר אולם מה שהעיר זקוקה לו זה לא מוקד רפואי אלא חדר מיון שיעניק שירות ראוי עם מגוון שירותי בריאות לתושבי העיר והאזור".

ראש העיר הוסיף: "לאחר שנה וחצי של ועדות, הבטחות, כותרות, החליטה מדינת ישראל להוריד את המסכה. בצעד חסר אחריות, החליטה המדינה לוותר על שירותי בריאות בסיסים לתושבי אצבע הגליל כולו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture