'מכבי' מובילה את המודעות לסרטן העור בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן

חשוב לציין כי קרינת השמש גורמת לנזק מצטבר. העור שלנו 'זוכר' את החשיפה לשמש, ומשום כך חשוב מאוד להתגונן בפני נזקי השמש כבר בילדות. חשוב למנוע חשיפה לשמש של תינוקות מתחת לגיל חצי שנה".

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

תקופת הקיץ, מאופיינת בהרבה מאד שמש, וכשמדובר באזור אקלים כמו שלנו המשמעות היא חשיפה מאד גבוהה לשמש עם כל המשתמע מכך. מכבי שירותי בריאות תפעל כמדי שנה להעלאת המודעות למניעה ואיתור סרטן העור, ולהנגשת שירותים בתחום זה לחבריה. בפעילות משותפת של 'מכבי' ו'מכבי קאר', תוגבר המודעות על חשיבות ההתגוננות מהיחשפות לשמש בדגש על תינוקות וילדים והאוכלוסיות בסיכון.

שבוע המודעות לסרטן העור במכבי יתקיים השנה מתאריך 12/6/17 ועד 18/6/17 (שני עד ראשון כולל). במהלך שבוע בריאות העור תתקיים פעילות ענפה להעלאת המודעות – כמו בשנים קודמות.

במכבי פארם יהיו בכל חודש יוני מבצעים מיוחדים על מגוון מוצרים להגנה מהשמש.

במהלך החודש הקרוב, תפעיל 'מכבי' בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, תכנית למודעות מרבית להתגוננות מחשיפה לשמש, והתמודדות עם פגעי העור הנגרמת מחשיפה גבוהה לשמש, העלולה לגרום ל"ע לסרטן העור. פעילות 'מכבי' תתבצע בסניפים, במרפאות, בטיפות החלב, בבתי המרקחת ועוד. במהלך הפעילות יבוצעו בדיקות על ידי רופאי העור המומחים של מכבי ובהתאם להנחיות האיגודים המקצועיים בתחום.

על מנת לעודד את החברים לשמור על כללי הבריאות ולהימנע מנזקי השמש, הפיקה מכבי עלוני הסברה בתפוצה רחבה בכל הסניפים מרפאות ובתי המרקחת של מכבי שיעניקו הנחות משמעותיות על מוצרים להגנה בפני השמש.

חברי מכבי יוכלו לצפות בחומרים באתר הייעודי המותאם והחדש שהושק לאחרונה למגזר החרדי בפיקוח וועדת הרבנים לענייני תקשורת, ולהיחשף לחומרי ההסברה, כמו גם הוראות להתמודדות גם בביצוע בדיקה עצמית.

פרופסור נחמן אש, ראש חטיבת הבריאות במכבי אומר: "כ-2% מהאוכלוסייה בישראל, צפויה לחלות במלנומה במהלך חייה, סיכויי ההישרדות עולים משמעותית כאשר הגילוי מוקדם.  כבכל שנה תפעל מכבי גם השנה להעלאת המודעות לנושא ולחשיבות המניעה והאיתור המוקדם. מכבי תקיים פעילות להעלאת מודעות ועידוד מבוטחיה להגעה לבדיקות סקר אצל רופאי העור. במהלך שבוע המודעות לסרטן העור תבטל מכבי גביית היטל רבעוני מכלל חבריה שיבקרו במרפאות רופאי העור (ללא קשר לסיבת הביקור). בנוסף, יחולקו עלוני מידע על המחלה, דרכים למניעתה, איתור מוקדם ובדיקה עצמית. כמו כן מצורפת לעלון דוגמית עם מקדם הגנה 30 SPF, ויינתנו הנחות משמעותיות בשבוע זה למסנני קרינה של מכבי קאר בבתי המרקחת של מכבי.

מנהלת קידום בריאות הארצי במכבי הגב' איריס דגן, הפועלת רבות בנושא קידום הבריאות לחברי מכבי במגזר החרדי, אומרת כי "קידום הבריאות עומד בראש סדר העדיפויות במכבי "סרטן העור הוא אחד הסרטנים היותר נפוצים. גילוי מוקדם של הסרטן מגביר את האפשרות למניעת התפשטות המחלה ורפואתה", "חשיפה מוגברת לשמש, בעיקר בין השעות 10:00 ל-16:00 היא מגורמי הסיכון העיקריים. אנו ממליצים על הימנעות מחשיפה מרובה לשמש, בעיקר בשעות המסוכנות, שהייה בצל, ושימוש תכוף בקרם הגנה של +30 SPF (שכבה עבה ואחידה, אחת לשעתיים), במיוחד לאוכלסיה הרגישה יותר לפגעי העור".

חשוב לציין כי קרינת השמש גורמת לנזק מצטבר. העור שלנו 'זוכר' את החשיפה לשמש, ומשום כך חשוב מאוד להתגונן בפני נזקי השמש כבר בילדות. חשוב למנוע חשיפה לשמש של תינוקות מתחת לגיל חצי שנה".

עוד אומרת הגב' דגן: "יש להקפיד לבדוק את כל העור כולל האזורים החבויים כמו אצבעות הידיים ובהונות הרגליים, חלל הפה והקרקפת. בכל מקרה של גילוי נקודה חשודה או הופעת נקודה או פצע עורי שלא חולף, או במקרים של חוסר וודאות יש לפנות לרופא עור. רצוי לתעד את השומות הקיימות לשם השוואה לאורך זמן. בנוסף, אנשים השייכים לקבוצות הסיכון, רצוי שייגשו לבדיקה מקיפה אצל רופא עור, אחת לשנה, החל מגיל 40".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture