מאות נטלו חלק בכינוס 'חנוך לנער 'בסימן חיזוק לרגל התחלת זמן אלול

מאות חונכים לצד ציבור ראשי ישיבות קטנות ורכזים מכל רחבי הארץ ,התכנסו אמש באולמי ארמונות חן בעיר התורה והחסידות בני ברק לכינוס חינוך ייחודי של פרויקט' חנוך לנער ,'בסימן חיזוק לרגל התחלת זמן אלול בכוחות רעננים יחד עם החניכים היקרים שעתידם תלוי רבות בהצלחת הפרויקט.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

מאות חונכים לצד ציבור ראשי ישיבות קטנות ורכזים מכל רחבי הארץ, התכנסו אמש באולמי ארמונות חן בעיר התורה והחסידות בני ברק לכינוס חינוך ייחודי של פרויקט' חנוך לנער, 'בסימן חיזוק לרגל התחלת זמן אלול בכוחות רעננים יחד עם החניכים היקרים שעתידם תלוי רבות בהצלחת הפרויקט.

כיבדו את הכינוס בנוכחותם מרנן ורבנן, בראשם כ"ק מרן אדמו"ר מנדבורנה שליט"א שנשא דברי ברכה וחיזוק לכבוד המעמד, ראש ישיבת ארחות תורה הגר"ש שטיינמן שליט"א שנשא מדברותיו, חברי ההיגוי הגאון רבי יהושע פינק רב דביהמ"ד בעלזא בבני ברק, הרב משה בלוי מראשי 'תושיה' והגאון רבי אשר בן נעים מראשי ישיבת' ברכת אפרים, 'וכאמור, עשרות ראשי ישיבות שליט"א שטרחו ובאו מרחוק ומקרוב.

הכינוס נחלק לשלושה. במושב הראשון נמסרה הרצאה חינוכית מאלפת מפי איש החי־ נוך הרב יעקב טננבוים שליט"א. במושב השני, דברי ברכה מפי מרנן ורבנן שליט"א ונאומי חיזוק והכוונה לקהל החונכים. כך גם נשאו דברים סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש קברניטו ופטרונו של הפרויקט, ח"כ הרב אורי מקלב וראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין. הרב פרוש והרב מקלב הדגישו בדבריהם כי פרויקט ייחודי זה שנועד להציל נפשות רבות בישראל לדורי דורות ,מתוקצב כולו מכספים קואליציוניים וכי נשקפת לכך כעת סכנה קיומית במידה שחלילה יהדות התורה לא תהיה חלק מהקואליציה בממשלה העתידית.

התקוה היא כי זכותם הגדולה של החונכים וכל העוסקים במצוה נשגבה זו, יחד עם הבל פיהם של בחורי ישראל הטהורים, יעמדו לזכות ביום הבחירות הרות הגורל בשבוע הבא, ושאכן יתאפשר להמשיך את פרויקט הצלת הנפשות לדורות. בסיום הערב הוקרן תיעוד עוצמתי מביקור הנהלת' חנוך לנער' בבית מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א ובבית מרן הגרי"ג אדלשטיין שליט"א שהתקיים לפני ימים ספורים, במהלכו שטחו שאלות מורכבות הנוגעות לתפקיד החונכים במלאכת הקודש היומיומית שלהם, וקיבלו תשובות ברורות ומאירות עיניים מפי עיני העדה ששניהם מתנבאים בסגנון אחד בהוראות מחכימות למעשה.

בכינוס הובעה שוב ושוב התחושה של כלל המשתתפים כי פרויקט זה שנוסד לפני ארבע שנים ביוזמתו ובניהולו של הרב יוסף גרליץ שליט"א בשליחותם של גדולי ישראל ,הינו פרויקט דגל של הצלת נפשות בקנה מידה עצום ,וכי המהפכה שהינו מחולל בתחום היא חסרת תקדים בהיקפה ובהשפעתה לדורות . מבט על כלל המשתתפים העלה כי כל גווני הקשת של היהדות הנא־ מנה מרכיבים את פסיפס הפעילות הענפה הזו ,וההשקעה מקיפה את כלל הקהילות ,חסידיות ,ליטאיות ועדות המזרח כאחד.

בסיום האירוע חולק שי מכו־ בד לכל חונך ,מתנת הרב פרוש בסיוע הרב אברהם רובינשטיין והרב מאיר רובינשטיין ראשי עיריות בני ברק וביתר עילית שפרשו את חסותם על הכינוס ומסייעים לפרויקט בעין יפה בכל עת

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture