הרבנים ביקשו ופרוש השיג 12 מיליון ש"ח למניעת נשירה

פרויקט החונכים הייחודי קודם ביוזמת סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש הפרויקט מלווה על ידי אישי חינוך וראשי הישיבות, וזוכה לברכתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

במעמד רבנים, סגן השר מאיר פרוש ובכירי משרד החינוך, הושק פרויקט  החונכים 'חנוך לנער'  בבני ברק. מדובר בפרויקט ארצי ראשוני, רחב היקף וארוך טווח, לסיוע לימודי ורגשי בקרב תלמידי הישיבות הקטנות בכל רחבי הארץ, אשר זקוקים לחונכים במסגרת הישיבתית.

הפרויקט 'חנוך לנער' צפוי להעסיק מאות חונכים שיתפרסו בכל הישיבות הקטנות, ויעניקו סיוע לאלפי בחורים הזקוקים לו, בהיקף של עד עשרה אחוזים, מתלמידיו של כל מוסד שיבחר להשתתף בפרויקט.חנוך לנער 2

במהלך המשא ומתן הקואליציוני, פנו לסגן שר החינוך, גדולי וצדיקי הדור חברי מועצת גדולי התורה בבקשה מיוחדת, שיפעל לסייע לבחורים הזקוקים לסיוע לימודי ורגשי בהיכלי הישיבות לצעירים. "מדובר בדור העתיד של עם ישראל שזקוקים לסיוע", אמרו גדולי ישראל בפנייתם והדגישו כי מדובר בהצלת נפשות לכל דבר ועניין.

פרוש נרתם למערכה, ובהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לסיעת הליכוד, נכנס סעיף המתקצב נושא זה. עם כניסתו לתפקיד כסגן שר החינוך, במצוותם של גדולי ישראל החל לקדם את הנושא המשרד. לשם כך הוקמה וועדת היגוי חינוכית רבנית, המורכבת מטובי אנשי החינוך בציבור החרדי – על כל מגזריו וקהילותיו. על פי בקשת הרבנים הועמדו בראש הפרויקט הגאון רבי יהושע פינק רב דביהמ"ד בעלזא בבני ברק, הגאון רבי משה בלוי מראשי 'תושייה' והגאון רבי אשר בן נעים מראשי ישיבת 'ברכת אפרים'. המוכרים כאישי חינוך מובחרים ובמיוחד בתחום רגיש זה.

הרבנים ישבו במשך חודשים רבים עם אנשי משרד החינוך מתוך מטרה לגבש תכנית מתאימה ומיוחדת להיכלי הישיבות. לאחר דיונים נרחבים ומעמיקים הוחלט על תכנית ייחודית, כשכל התכנים והליווי נעשים על ידי צוות מיוחד שנבחר על ידי הרבנים שליט"א.

בראש הצוות המקצועי הועמד הרב יוסף גרליץ, איש אמונם של גדולי ישראל הפועל בשליחותם, האחראי על המהפך שנעשה בעיר בני ברק בשנים האחרונות בתחום החינוך והרווחה בתלמודי תורה והישיבות, ומי שהקים מספר תכניות חינוכיות המסייעות להתמודדות של בני נוער הזקוקים לסיוע, ומשמש אף כיועץ ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

חברי הצוות הם הרכזים הארציים: הרב שלמה ריין מראשי 'לב שומע' ואחראי על כל תחום ההשמה והסיוע לנוער הזקוק לעזרה, הרב אברהם יוסף נוימן ממקימי אחת הישיבות המצליחות ביותר לנוער הזקוק לסיוע והרב ישראל מאיר דרהין, ר"מ בישיבה בבני ברק ומלווה פרויקטים חינוכיים שונים.

לצורך תפעול הפרויקט ותשלום השכר למאות החונכים הקצה משרד החינוך תקציב של 12 מיליון שקלים לשנת הלימודים תשע"ז. כמו"כ נקבע שמנהלי המוסדות וראשי הישיבות הם שיחליטו מי התלמידים הזקוקים לחונך, בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי ועדת ההיגוי של הרבנים והצוות המקצועי.חנוך לנער 1

סגן שר החינוך מאיר פרוש סיכם את ההישג הגדול עבור הנוער הזקוק לכך ואמר: "הדאגה לנוער הזקוק לסיוע היא הבעיה המשמעותית ביותר בתחום החינוך בימינו, והגיע הזמן שהנציגות החרדית תתייחס לכך באופן פרטני ותשקיע את כל האנרגיה הדרושה בנושא. בהוראת גדולי ישראל שהטילו עלי את המשימה הכבדה בכניסתי למשרד החינוך, פעלתי רבות כדי לזכות להגיע למקום הזה, ממנו נוכל לסייע ולהציל נפשות רבות". סגן השר הודה גם לשר החינוך נפתלי בנט ולכל המעורבים בפרויקט על חלקם ובפרט לד"ר סער הראל, מנהל לילדים ונוער בסיכון, שנרתם לבקשת מנכ"לית המשרד ונטל עליו לבצע את המשימה המורכבת ולהוציאה מהכוח אל הפועל.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture